غافلگیری متقاضیان خودروهای وارداتی؛ آغاز ریزش قیمت ها دربازار

اسد کرمی امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: این روزها شاهد گسترش حواله خرید و فروش خودروهای وارداتی جانبازان و خودروهای وارداتی با آپشن و جدید هستیم. ویژگی ها کیفیت بالایی دارند این موضوع باعث رقابت و کاهش قیمت شده است.

این مقام صنفی افزود: با توجه به کیفیت و آپشن های بالای خودروهای وارداتی که با قیمت خودروهای داخلی برابری می کند، مردم در صورت توان خرید قطعا از این خودروهای وارداتی خرید خواهند کرد، ضمن اینکه این خودروها با قیمت مناسب در بازار عرضه می شوند. قیمت ها

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به افزایش سرعت واردات خودرو به کشور گفت: هر چه تعداد خودرو در بازار بیشتر شود قیمت ها کاهش می یابد.

وی به وضعیت بازار خودروهای داخلی اشاره کرد و ادامه داد: قیمت خودروهای داخلی طی یک ماه گذشته ثابت مانده و رکود در بازار وجود دارد.

کرمی تاکید کرد: نظر ما این بود که قیمت های بازار آزاد نزدیک به قیمت دولتی باشد اما تاکنون تمهیدات موثری انجام نشده است و این موضوع را به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ارجاع داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت قیمت خودروهای آزاد و کارخانه ای، مردم سعی می کنند به هر شکل ممکن در قرعه کشی شرکت کرده و این گونه خودروها را خریداری کنند، اما اگر قیمت ها در بازار آزاد و نرخ کارخانه یکسان باشد، این هیجانات وجود نخواهد داشت و قیمت ها ثابت خواهند ماند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی ثابت مانده است، گفت: با وجود افزایش نرخ دلار، بازار خودروهای داخلی ثابت و راکد بوده و قیمت خودروهای خارجی کاهش یافته است. به دلیل واردات است

وی پیش بینی کرد: قیمت خودروهای داخلی روال گذشته خود را طی کند و در شرایط فعلی ثابت بماند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *