واکنش اینزاگی به گرفتن پنالتی از مهدی طارمی

در چارچوب هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته (چهارشنبه) دو تیم اینتر و یانگ بویز در سوئیس به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر میهمان ایتالیایی همراه بود. سیمونه اینزاگی در این دیدار تصمیم گرفت دو مهاجم نیمکت نشین این تیم یعنی مهدی طارمی و مارکو آرناتوویچ را در ترکیب اصلی قرار دهد و دومی در دقیقه 48 فرصت گلزنی از روی نقطه پنالتی را از دست داد.

این فرصت از دست رفته می توانست به قیمت از دست دادن دو امتیاز اینتر تمام شود، اما تعویض های اینزاگی که شامل دو مهاجم نوک تیم (مارتینز در دقیقه 61 به جای آرناتوویچ و مارکوس تورام به جای مهدی طارمی در دقیقه 76) بود، مانع از این اتفاق شد. و تعویض طارمی در دقیقه سوم وقت تلف شده قفل دروازه را شکست. همین موضوع باعث شد تا خبرنگاران در پایان بازی از اینزاگی بپرسند که آیا بهتر است از ابتدا با دو مهاجم اصلی خود شروع کند، اما او از تصمیم خود دفاع کرد.

اینزاگی به اسکای اسپورت ایتالیا گفت: خوشحالم، اما ما همچنین می دانیم که انجام پنج تعویض چقدر مهم بود و به ما کمک کرد. فوتبال از این نظر تغییر کرده است. در بازی قبلی مقابل رم واکنش خوبی از سوی بازیکنان تعویضی دیدم و در این بازی بیش از هر زمان دیگری به حضور همه بازیکنانمان نیاز داشتیم. مشکلاتی وجود داشت که انتظارش را داشتیم اما تیم روحیه خوبی از خود نشان داد. خوشحالیم که 5 برد متوالی کسب کردیم و می خواهیم این روند را ادامه دهیم. در بازی یکشنبه مقابل رم، فراتسی و دفری بدون حتی گرم کردن به زمین رفتند و جزو بهترین بازیکنان ما بودند.

پیروزی اینتر همچنین با یک اتفاق ناگوار برای اینزاگی همراه بود و آن مصدومیت کارلوس آگوستو بود که به نظر می رسید دچار کشیدگی همسترینگ شده و احتمالا او را برای چند هفته از میادین دور نگه دارد. این در حالی است که بازیکنان دیگری مانند هاکان چالهان اوغلو، فرانچسکو آچربی و کریستین اصلانی در لیست مصدومان این تیم قرار دارند و این تیم در هفته آینده نبرد حساسی با رقیب دیرینه خود یوونتوس دارد. اینزاگی گفت: این مشکلی است که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنیم و کمی مرا نگران کرده است. می دانم که این دومین بازی از 7 مسابقه فشرده است که باید انجام دهیم. از الان تا آبان ماه دستمان برای استفاده از سیستم چرخشی تنگ است اما چاره ای نداریم و باید تا حد امکان از سیستم چرخشی استفاده کنیم.

اینزاگی در مورد تصمیمش برای زدن ضربه پنالتی دنزل دامفریس به آرناتوویچ گفت: در غیاب چالهان اوغلو; طارمی و آرناتوویچ پنالتی های تیم ما بودند. طارمی می توانست یک پنالتی هم بزند. آرناوتوویچ گزینه بسیار قابل اعتمادی برای زدن پنالتی است، اما مشکل این بود که دروازه بان حریف واکنش بسیار خوبی نشان داد. او نباید نگران باشد و باید به کار خود ادامه دهد تا همچنان بازیکن مهمی برای ما باشد.

اینکه اینتر به مرور زمان بر بازی مسلط شد و پس از ورود بازیکنان تعویضی، جدول را به نفع خود برگرداند، این سوال را ایجاد کرد که شاید اینزاگی بازیکنان اشتباهی را برای ترکیب اصلی انتخاب کرده است و فاصله بین ذخیره و بازیکنان اصلی وجود دارد. خیلی عالی است . سرمربی ایتالیایی گفت: در نیمه دوم بهتر بودیم و یانگ بویز کم کم توان خود را از دست داد. با این حال ما هم ریسک بیشتری کردیم و همین باعث شد توپ به تیرک دروازه ما برخورد کند. طارمی و زیلینسکی موقعیت های گلزنی مشخصی داشتند و حیف شد که آنها را از دست دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *