قیمت آپارتمان‌ در تهران | قیمت خانه در منطقه ۱۹ چند؟

قیمت دلار امروز 3آبان 1403 به نقطه جوش رسید

قیمت دلار به عنوان یکی از مهمترین معیارهای اقتصادی، تاثیر زیادی بر بازارهای مالی و تجاری دارد. نوسانات قیمت دلار می تواند به شدت بر قیمت کالاها و خدمات در کشورها تأثیر بگذارد و در نتیجه خانواده ها و مشاغل را تحت فشار قرار دهد. تحلیل قیمت دلار توسط کارشناسان اقتصادی به منظور پیش بینی روندهای آتی و مدیریت ریسک های مالی انجام می شود. در شرایط خاص اقتصادی ممکن است قیمت دلار به طور ناگهانی افزایش یا کاهش یابد که این امر نیازمند واکنش سریع دولت و بانک های مرکزی است. در نهایت، پیگیری مداوم قیمت دلار برای تصمیم گیری های مالی و سرمایه گذاری بسیار مهم است.

قیمت دلار در پنجمین روز هفته با حرکاتی بیش از هزار تومانی در نواحی معاملاتی جدید بازگشایی شد. دلار به سقف قیمتی قبلی نزدیک شد و صرافی سیاستگذار پاسخگوی تقاضای بازار ارز نبود. کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر قیمت دلار در دو روز معاملاتی آینده در محدوده فعلی باقی بماند، احتمال فتح کریدور بالاتری زیاد است.

پیش بینی قیمت دلار

با توجه به اینکه کمتر از 15 روز تا برگزاری انتخابات آمریکا فرصت داریم، احتمال تلاش مضاعف این سیاستمدار برای بازگشت قیمت دلار به کانال های اولیه کریدور ششم بسیار زیاد است. از سوی دیگر باید در نظر داشت که در صورت ارسال اخبار نامطلوب به بازارها، جهش دلار تا سقف جدید قیمت بعید نیست.

تصمیم بانک مرکزی درباره قیمت ارز

به نظر می رسد برای پیش بینی هر گونه روند قیمت ارز باید نگاهی به تصمیمات بانک مرکزی برای ادامه سیاست تثبیت قیمت دلار داشت. تحلیلگران بازار مالی معتقدند که داده های کلان اقتصادی کشور قیمت های فعلی را تایید نمی کند. آنها موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اینکه کدام نامزد پیروز میدان می شود را در روند قیمت دلار موثر می دانند.

قیمت دلار در ابتدای بازارها از چهارشنبه با افزایش پلکانی در میانه کریدور ششم بازگشایی شد و از کریدور ششم با رشد 1300 تومانی به نیمه بالایی کانال ششم صعود کرد.

قیمت دلار در روزهای گذشته را مقایسه کنید

بررسی بازار ارز حکایت از افزایش ارز از سوی سیاستگذاران نسبت به روزهای گذشته دارد؛ اما روند تقاضا صعودی است و بازار مملو از خریدارانی است که حاضر به خرید دلار با اختلاف پنج تا هفت هزار تومانی هستند. علاوه بر این، بسیاری از معامله گران حرفه ای بازار تمایلی به فروش دلارهای خود ندارند و در مورد هرگونه معامله محتاط هستند.

تتر 2000 تومان گران شد

قیمت درهم روز چهارشنبه 11 آبان 18 هزار و 640 تومان معامله شد و نسبت به روز سه شنبه 600 تومان گران شد. قیمت تتر 68 هزار و 250 تومان معامله شد و بیش از دو هزار تومان افزایش یافت.

پوند انگلیس 88 هزار و 390 تومان معامله شد و یک هزار و 600 تومان افزایش یافت. قیمت یورو ۷۳ هزار و ۴۵۰ تومان شد و دو هزار تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است روز چهارشنبه اسکناس دلار 50 هزار و 344 تومان فروخته شد و 50 تومان گران شد و حواله دلاری 48 هزار و 141 تومان و بیش از 140 تومان افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *