آخرین مطالب

همکاران

قیمت آپارتمان‌ در تهران | قیمت خانه در منطقه ۱۹ چند؟

قیمت طلا و سکه امروز 2آبان 1403 معکوس شد+جزئیات

قیمت طلا و سکه مدام در نوسان است. قیمت طلا و سکه هر ساعت تغییر می کند. قیمت طلا و سکه امروز معکوس شد. قیمت طلا و سکه قابل پیش بینی نیست. برای اطلاع از قیمت طلا و سکه مقاله زیر را مطالعه کنید.

قیمت طلای آب شده

طلای مذاب در اولین روز آبان ماه در حالی وارد کانال جدیدی شد که سکه امامی به سمت کانال کاهشی با افت مواجه شد. تحلیلگران بر این باورند که حباب سکه و خبر ضرب سکه توسط بانک مرکزی از عوامل مهم کاهش قیمت بوده است.

قیمت واقعی سکه

تحلیلگران مالی معتقدند عرضه سریع سکه توسط بانک مرکزی می تواند به کاهش حباب کمک کند. منتقدان اما معتقدند که عرضه سکه باید به قیمت بازار انجام شود تا هم حباب مدیریتی و هم نقدینگی جذب شود. حباب سکه امامی دیروز بیش از 4 درصد کاهش یافت و به 28 درصد رسید. ربع سکه نیز با 76 درصد کاهش بیشترین افت را داشت.

سکه امامی روز سه شنبه 55 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد اما پس از سقوط به کانال 54 میلیون تومان به قیمت 54 میلیون و 550 هزار تومان رسید. نیم سکه با قیمت 29 میلیون تومان و ربع سکه 18 میلیون و 900 هزار تومان داد و ستد شد. سکه گرمی نیز به حدود 8 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

طلای آب شده ابتدا با قیمت 18 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد و سپس وارد کانال 19 میلیون تومان شد و به 19 میلیون و 250 هزار تومان رسید. هر گرم طلای 18 عیار نیز حدود 4 میلیون و 439 هزار تومان معامله شد.

قیمت جهانی طلا

در بازارهای جهانی، اونس طلا روز سه شنبه نوسانات مثبتی داشت و به 2737 دلار تا 2748 دلار رسید. افزایش قیمت طلا در سال جاری به دلیل کاهش نرخ سود و افزایش جذابیت نگهداری طلا بوده است.

تحلیلگران فنی بر این باورند که اگر اونس طلا به بالای 2750 دلار تثبیت شود، احتمال رشد بیشتر تا 2775 دلار وجود دارد. در صورت افت، محدوده حمایتی 2730 دلاری می تواند از کاهش بیشتر جلوگیری کند و در صورت شکسته شدن این سطح، امکان کاهش تا 2700 دلار وجود دارد.

طلای ذوب شده با ورود به کانال 19 میلیون تومان با نوسانات بیشتری مواجه خواهد شد و در صورت عبور از محدوده مقاومتی 19 میلیون و 500 هزار تومان، احتمال افزایش تا 19 میلیون و 800 هزار تومان وجود دارد.

نبض بازار

موج افزایشی قیمت طلا ادامه دارد؛ به طوری که هر اونس طلا با 0.9 درصد افزایش به 2746 دلار رسیده است.

بررسی ها نشان می دهد قیمت طلا در آخرین لحظه معاملات رشد 25 دلاری را به ثبت رساند که رکورد جدیدی در بازار جهانی محسوب می شود.

عملکرد بازار جهانی طلا حاکی از آن است که قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته 2.4 درصد و در ماه گذشته 4.2 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، طلا همیشه به عنوان یک پناهگاه امن در هنگام بی ثباتی های ژئوپلیتیکی و اقتصادی یاد می شود. این فلز گرانبها از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 33 درصد افزایش قیمت داشته و بارها رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده است. کاهش نرخ بهره بانک های مرکزی نیز باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودآور شده است.

تحلیلگران بر این باورند که تنش های ژئوپلیتیکی همچنان عامل اصلی افزایش قیمت طلا است. دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقابت انتخاباتی به اوج خود رسیده است و بی ثباتی سیاسی ناشی از آن عامل دیگری در افزایش تمایل به خرید طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن است.

معامله گران اکنون انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست ماه آینده نرخ بهره را 25 واحد کاهش دهد. فدرال رزرو ایالات متحده سیاست های پولی را با کاهش 0.50 درصدی نرخ بهره در سپتامبر آغاز کرد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا باعث افزایش ارزش دلار در هفته های اخیر شده است. شاخص دلار در مقایسه با سایر رقبای خود به عدد 104.7 رسیده است که بالاترین رقم از دوم مرداد تاکنون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *