آغاز ثبت‌نام خودروهای وارداتی از چهارشنبه ۲ آبان| به قیمت نمایندگی خودرو خارجی بخرید + اسامی و قیمت خودروها

بر اساس اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، کلیه واجدین شرایط ماده 4 مقررات بازار خودروهای سواری (مصوب پانصد و چهل و سومین جلسه شورای رقابت) می توانند از روز چهارشنبه مورخ 02/08/1303 لغایت 23 ثبت نام کنند. 59 روز دوشنبه 1303/07/08 انجام تکالیف و انتخاب پنج اولویت از سبد محصولات اعلام شده.

متقاضیان باید یکی از حساب های خود را از روز سه شنبه 24/07/1403 لغایت ساعت 12 روز شنبه مورخ 05/08/1303 صرفاً در شعب بانک های واجد شرایط اعلام شده در سامانه به نام خودرو وارداتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود کنند.

الف- خودروهای با قیمت ثابت در مبادی ورودی:

قیمت درج شده در جدول شماره 1 قیمت نهایی در مبادی ورودی است و هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، کرایه حمل و … اضافه می شود. قیمت های فوق .

ماشین وارداتی 2

تبصره 1- قیمت مندرج در جدول شماره 2 قیمت محاسبه شده در مبادی ورودی است و قیمت نهایی خودروهای مذکور مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط قیمت گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت، توسط تامین کنندگان و تولیدکنندگان سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده محاسبه و متعاقبا در سامانه بارگذاری می شود.

بدیهی است در هنگام صدور فاکتور نهایی هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروهای فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت های نهایی و مصوب اضافه می شود.

تبصره 2- قراردادهای فروش فقط بر اساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده خودرو منعقد شود. در این راستا و در کلیه روش های فروش و پیش فروش توسط شرکت های واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده 4 آیین نامه اجرایی مذکور و اصلاح آن ملاک عمل خواهد بود.

تبصره 3- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که در مراحل قبلی خودرو انتخاب کرده و گزینه ارسال به خودروساز یا رزرو را در پورتال خود مشاهده می کنند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

تبصره 4- بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر درآمد سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

تمبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *