افزایش 1.5 میلیونی قیمت سکه در یک روز

افزایش روند صعودی قیمت ها در روزهای اخیر در بازار طلا و ارز به ثبت رسیده و رکوردهای جدیدی برای انواع سکه، طلا و ارز به ثبت رسیده است.

طلا و سکه اکنون در مرزی قرار دارند که احتمال ریزش آن زیاد است زیرا ریسک خرید در این سقف ها بسیار افزایش یافته است. امروز سکه در میانه کانال به رکورد 55 میلیون تومان رسید، حباب سکه اکنون بالای 12 میلیون تومان برآورد می شود؛ هر گرم طلای 18 عیار نیز 4 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد. دلار نیز 64 هزار تومان وارد کانال شده است.

مشاهدات میدانی نشان می دهد که روحیه خرید سکه هم در بین مردم و هم در بین دلالان افزایش یافته است. این در حالی است که بانک مرکزی حراج هفتگی و دو بار در هفته سکه دارد و مردم می توانند انواع سکه را از طریق مرکز مبادلات خرید خریداری کنند.

کارشناسان اقتصادی به مردم هشدار می دهند که فریب جو صعودی بازار را نخورند زیرا سکه به شدت پر ریسک شده است.

* افزایش 1.5 میلیونی قیمت سکه در یک روز/ افزایش حباب سکه

محمد کشتی ایرایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در خصوص وضعیت فعلی بازار طلا و سکه اظهار داشت: از روز پنجشنبه تا شنبه که بازارهای جهانی تعطیل بود، قیمت جهانی طلا حدود 47 واحد افزایش یافت. دلار؛ البته نسبت به هفته اول هفته قبل حدود 90 دلار در هر اونس طلا با افزایش همراه بود.

وی با بیان اینکه از روز شنبه قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت های جهانی و همچنین نوسانات فزاینده ارز قرار گرفت، ادامه داد: امروز (یکشنبه) به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت جهانی طلا همچنان باقی است. بدون تغییر 2721 دلار و 57 سنت رکورد جدید قیمتی طلا در بازارهای جهانی است که تاکنون طلا چنین قیمتی را تجربه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه در بازار داخلی جدای از قیمت جهانی طلا، افزایش قیمت ارز بر قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشته است، گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قرار گرفته است به طوری که از دیروز تا امروز قیمت سکه حدود یک میلیون و 450 هزار تومان افزایش یافته است.

این فعال بازار طلا با بیان اینکه در کنار افزایش قیمت ارز، افزایش تقاضا نیز یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر است، افزود: قیمت طلا نیز تبدیل به قیمتی شده است. حباب تحت تأثیر افزایش تقاضا. یعنی قیمت طلا که در روزها و هفته های گذشته با حباب کوچکی معامله می شد، این روزها با افزایش حباب مواجه شده است.

به گفته کشتی آرای، در حال حاضر حباب هر قطعه سکه بالای 12 میلیون تومان است و این در حالی است که حراج بانک مرکزی برای انتقال سکه همچنان ادامه دارد.

قیمت سکه امروز به 55 میلیون و 500 هزار تومان رسید که رکورد قیمت سکه است. نیم سکه به 30 میلیون تومان و ربع سکه به 19 میلیون و 700 هزار تومان رسید. همچنین سکه یک گرمی امروز برای اولین بار با قیمت 9 میلیون تومان معامله شد. قیمت هر مثقال طلای آب شده 18 میلیون و 580 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 4 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد.

این فعال بازار طلا و سکه گفت: با توجه به نوسانات روزافزون قیمت طلا و سکه، معاملات هیجانی می شود و فاصله خرید و فروش بیشتر شده و این یعنی فاصله خرید و فروش زیاد است و به همین دلیل است. ، هیجان زیادی در بازار وجود دارد. یعنی تفاوت خرید و فروش در حال حاضر زیاد است

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *