آخرین جزئیاتی درباره وام بازنشستگان

بازنشستگان کشوری با وام ۵ میلیونی خرید کنید

وام 5 میلیونی بازنشستگان یک تسهیلات بدون بهره است و هر چقدر هم که بخرند در 5 اقساط ماهانه از حقوق بازنشستگانی که از این طرح استفاده می کنند کسر می شود.

به گزارش جماران؛ معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تسهیلات خرید اعتباری برای بازنشستگان کشوری تا سقف 50 میلیون ریال از چهارم مهرماه برقرار می شود.

براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، جعفر امیرآبادی زاده روز سه شنبه درباره جزئیات این طرح گفت: طبق توافق صندوق بازنشستگی کشوری و فروشگاه رفاه، مستمری بگیران و شاغلان این صندوق می توانند تا سقف 50 میلیون ریال دریافت کنند. بر اساس اعتبارسنجی از 1400 خرید اعتباری در فروشگاه های رفاه در سراسر کشور.

وی ادامه داد: این تسهیلات بدون بهره است و هر چقدر هم خرید کنند در 5 قسط ماهانه از حقوق بازنشستگانی که از این طرح استفاده می کنند کسر می شود.

معاون صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه برای هر خرید مبلغ 10 هزار تومان از حساب حقوقی «تأیید هویت فرد بازنشسته و فعال سازی طرح» کسر می شود، ادامه داد: در صورتی که خرید فرد بازنشسته قبل از دهم هر ماه اقساط آن از حقوق همان ماه کسر می شود و در صورت خرید بعد از دهم هر ماه از حقوق ماه بعد کسر می شود.

امیرآبادی زاده خاطرنشان کرد: فروشگاه رفاه در دهه فجر امسال 5 دستگاه خودرو را به قید قرعه به بازنشستگانی که از این طرح استفاده کرده اند اهدا می کند. کد قرعه کشی مربوطه در زیر فیش های خرید بالای 300 هزار تومان درج می شود.

وی افزود: البته یکی از شرکت های لبنی نیز اعلام کرده است که به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس شرکت پگاه یک هزار و 700 بسته از محصولات این شرکت را به ارزش یک میلیون تومان به بازنشستگانی که از این طرح استفاده کرده اند اهدا می کند.

صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیمه ای، هم اکنون بیش از یک میلیون و 600 هزار بازنشسته اعم از بازنشستگان و از کارافتادگان، 52 درصد افراد تحت پوشش این صندوق را تحت پوشش دارد.

ثبت نام وام بازنشستگی در چند مرحله ساده

برای شروع ثبت نام ابتدا باید به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس https://www.cspf.ir/ مراجعه کنید. سپس مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهید و ثبت نام خود را تکمیل کنید:

در بالای سایت بر روی “پرتال خدمات الکترونیک” کلیک کنید تا به صفحه جدید هدایت شوید. در این صفحه از قسمت تسهیلات مالی روی قسمت «وام ضروری» کلیک کنید.

با این کلیک وارد صفحه جدیدی میشوید که تمامی شرایط وام در آن نوشته شده است. این شرایط را به طور کامل بخوانید و روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید.

اگر در این سایت حساب کاربری ندارید، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس آن را با کد ملی و شماره همراه (به نام خود) وارد کنید. سه راه برای ورود به پنل شخصی وجود دارد: رمز عبور ثابت، احراز هویت دو مرحله ای و احراز هویت سه مرحله ای.

پس از ورود به پنل کاربری خود، باید مجددا بر روی گزینه وام ضروری کلیک کنید. اکنون اطلاعات خود را به عنوان متقاضی وارد کرده و ثبت نام کنید. اگر شما یکی از وراث هستید، اطلاعات مورد نیاز کمی متفاوت خواهد بود.

پس از ثبت نام باید منتظر اعلام نتایج و واجد شرایط بودن باشید. پرداخت وام ضروری بازنشستگان با توجه به تعداد متقاضیان و اولویت آنها به صورت مرحله ای خواهد بود. در پنل کاربری خود می توانید از نتیجه درخواست وام مطلع شوید.

گاهی بانک ها وجوه مورد نیاز برای پرداخت وام را دارند و این مبلغ به سرعت پرداخت می شود و گاهی وقت بیشتری می گیرد. به عنوان مثال در سال 1402 اولین سری وام ضروری برای بازنشستگان در 12 خرداد واریز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *