حباب سکه ۱۱ میلیون شد| افزایش تقاضا نداشتیم

رئیس کل بانک مرکزی ضمن اعلام اینکه افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و افزایش نوسانات نرخ ارز در کشور و تنش‌های سیاسی-اقتصادی منجر به افزایش چشمگیر قیمت سکه و طلا شده است. اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: التهاب قیمتی در بازار وجود داشت، اما خوشبختانه این التهاب قیمتی منجر به التهاب تقاضا و افزایش هیجانات کاذب بازار نشد.

نادر بذرافشان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته جاری شاهد رکوردشکنی قیمت جهانی طلا در بازارهای جهانی بودیم. قیمتی که امروز (جمعه) از 2700 دلار گذشت و 2703 دلار را ثبت کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: این در حالی است که افزایش چشمگیری در قیمت سکه و طلا در بازار داخلی داشتیم و در بازار داخلی نیز شاهد رکوردشکنی قیمت انواع سکه و طلا بودیم. قطعات

وی در خصوص آخرین قیمت سکه و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته گفت: همانطور که گفته شد در هفته جاری شاهد افزایش چشمگیر قیمت ها در بازار سکه و طلا بودیم. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 2.8 میلیون تومان (دو میلیون و 800 هزار تومان) افزایش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز پنجشنبه به 51 میلیون و 900 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم نیز با 2 میلیون و 400 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته، 45 میلیون و 800 هزار تومان قیمت گذاری شد.

این مقام صنفی ادامه داد: نیم سکه با یک میلیون و 800 هزار تومان به 28 میلیون و 300 هزار تومان و ربع سکه با 850 هزار تومان به 18 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافت. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با 350 هزار تومان افزایش نسبت به قیمت ابتدای هفته هشت میلیون و 400 هزار تومان معامله شد.

بذرافشان در خصوص تغییرات بازار سکه کشور نیز گفت: هر مثقال طلای 17 عیار با 584 هزار تومان افزایش به 18 میلیون و 179 هزار تومان رسید. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 135 هزار تومان افزایش به گرمی چهار میلیون و 196 هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: در این هفته حباب سکه از کانال 9 میلیون تومان خارج شد و به کانال 11 میلیون تومان نزدیک شد. در حالی که ابتدای هفته 9 میلیون و 800 هزار تومان حباب داشت، در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) هر قطعه سکه تمام 10 میلیون و 900 هزار تومان حباب است.

این مسئول صنفی-صنعتی خاطرنشان کرد: هفته پر التهابی داشتیم اما بازار در شرایط التهابی نبود. افزایش قیمت زیاد بود اما افزایش تقاضا نداشتیم.

وی افزود: در واقع بخشی از این افزایش قیمت ها به دلیل افزایش چشمگیر قیمت ها در بازارهای جهانی، بخشی به دلیل نوسانات روزافزون نرخ ارز در کشور و بخشی نیز ناشی از تنش های سیاسی-اقتصادی است. در خاورمیانه که منجر به افزایش قیمت شده است. نکته قابل توجه این است که التهابات قیمتی در بازار خوشبختانه منجر به افزایش تقاضای کاذب و التهاب در بازار نشد. /ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *