اطلاعیه فوری تأمین اجتماعی | ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان غیرحضوری شد

ثبت نام مرحله سوم وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی از 22 مهر آغاز شده و تا روز پنجشنبه 12 آبان ماه ادامه دارد و مرکز تامین اجتماعی اعلام کرده است که نیازی به حضور بازنشستگان برای ثبت نام نیست.

ثبت نام مرحله سوم وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی از 31 مهرماه آغاز شده و تا پنجشنبه 12 آبان ماه ادامه دارد.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی در دو مرحله گذشته 80 هزار بازنشسته از این تسهیلات بهره مند شده اند.

هدف از این وام کمک به بازنشستگان برای رفع نیازهای مالی و بهبود وضعیت اقتصادی آنهاست. این وام با کارمزد سالانه 4 درصد به بازنشستگان پرداخت می شود و بازپرداخت آن به صورت اقساطی خواهد بود.

بازنشستگان واجد شرایط می توانند از طریق مراکز بازنشستگی برای دریافت این وام اقدام کنند. این تسهیلات نشان دهنده تلاش صندوق بازنشستگی برای ارتقای سطح رفاه بازنشستگان و کمک به آنها در مواجهه با مشکلات مالی است.

شرایط دریافت وام شامل حداکثر سن 78 سال، عدم انسداد حساب، داشتن تلفن همراه به نام متقاضی، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی، عدم استفاده از تسهیلات مشابه در دو سال گذشته و داشتن موجودی 100 هزار تومانی در حساب. یک بانک است.

در این مرحله 40 هزار وام 30 میلیون تومانی به بازنشستگان اعطا می شود.

همچنین سازمان تامین اجتماعی تاکید کرده است که نیازی به حضور بازنشستگان در سازمان یا کانون های بازنشستگی برای ثبت نام نیست.

محمد اسدی; رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: ثبت نام وام از طریق سایت کانون بازنشستگی انجام می شود و نیازی به حضور بازنشستگان نیست، زیرا اسامی آنها در مراکز موجود است و مراحل ثبت نام انجام می شود. با قرعه کشی باشد شرایط دریافت وام با توجه به سهمیه استان ها و تعداد متقاضیان تعیین می شود.

وی افزود: در صورت تایید درخواست، پیامکی از سوی سازمان تامین اجتماعی برای متقاضیان ارسال می شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

اسدی تصریح کرد: با توجه به محدودیت تعداد وام، ثبت نام به صورت قرعه کشی انجام می شود و وام ها بر اساس جمعیت بازنشستگان هر استان توزیع می شود. این وام با همکاری بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی توزیع می شود و 50 درصد تامین مالی آن توسط بانک رفاه انجام می شود. توزیع وام ها نیز بر اساس صف خواهد بود./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *