آخرین مطالب

همکاران

دریافت وام اجاره خانه آسان شد

وام مسکن یکی از تسهیلاتی است که مردم به دنبال آن هستند.

وام مسکن یکی از مهم ترین موضوعاتی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. وام سپرده مسکن تسهیلاتی است که همه مستاجران حداقل یک بار به فکر دریافت آن بوده اند. وام سپرده مسکن به دلیل سود بالای مستاجران از دریافت آن پشیمان می شود.

سامانه ثبت وام و سپرده مسکن tem.mrud.ir

سامانه ثبت وام سپرده مسکن 1403 به آدرس اینترنتی tem.mrud.ir به منظور ارائه خدمات مربوط به ثبت نام و دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، پیگیری درخواست های ثبت نام و اخبار و اطلاعیه های مرتبط، از وزارت راه و شهرسازی طراحی و راه اندازی شده است. در این قسمت سامانه ثبت نام وام و سپرده مسکن tem.mrud.ir معرفی شده است.

وام مسکن

ثبت نام مستاجران برای دریافت وام 1403 از طریق سامانه ثبت نام وام مسکن tem.mrud.ir انجام می شود. مستاجرین برای ثبت نام در سامانه ثبت نام این تسهیلات و دریافت وام اجاره مسکن مانند ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها باید شرایط لازم را داشته باشند؛ از جمله اینکه اگر متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آنها رسمی یا ثبت شده در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور است و تاریخ انعقاد قرارداد اجاره آنها تا پایان ثبت وام رهنی است. دوره

متقاضیان با دریافت تسهیلات ودیعه مسکن می توانند در مهلت مقرر برای ثبت نام وام سپرده مسکن نسبت به ثبت نام در لینک سایت وام اجاره مسکن اقدام کنند. همچنین در پایان این قسمت لازم به ذکر است که سایت tem.mrud.ir اختصاصی به ثبت وام و سپرده مسکن ندارد، اما امکان ثبت نهضت ملی مسکن و انجام امور مربوطه از این طریق وجود دارد. سایت

نحوه ثبت سپرده وام مسکن 1403 در سامانه tem.mrud.ir

مستاجرین برای دریافت آن در سال 1403 باید مراحلی را برای ثبت نام در سامانه tem.mrud.ir طی کنند. در ادامه در خصوص نحوه ثبت آن در سال 1403 در سامانه tem.mrud.ir توضیحات لازم داده شده است.

1. برای ثبت آن ابتدا باید وارد سایت tem.mrud.ir شوید. سپس از نوار بالای صفحه، گزینه ثبت نام تسهیلات کمک سپرده را انتخاب کنید.

2 در این قسمت قوانین و مقررات مربوط به ثبت نام تسهیلات کمکی ودیعه اجاره مسکن برای شما نمایش داده می شود. پس از مطالعه دقیق بر روی گزینه سبز رنگ خوانده ام کلیک کرده و متن بالا را قبول کنید.

3 در این صفحه کد ملی و شماره همراه خود را وارد کرده و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه مرحله بعدی را کلیک کنید.

4 در این مرحله مشخصات شخصی خود را وارد کرده و سپس گزینه next step را انتخاب کنید.

5 در این مرحله برای افزودن وابستگان بر روی سبز رنگ سبز کلیک کرده و سپس گزینه next step را انتخاب کنید.

6 سپس برای تایید شماره موبایل یک کد تایید به موبایل شما ارسال می شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد کرده و پس از وارد کردن کد امنیتی گزینه تایید را بزنید.

همچنین برای ثبت نام در سامانه ثبت نام وام و سپرده مسکن 1403 tem.mrud.ir به ویژه ثبت نام بازماندگان بهتر است از نسخه به روز مرورگر فایرفاکس استفاده کنید و از زدن دکمه برگشت در مراحل ثبت نام خودداری کنید. / هیوا

جزئیات جدید در مورد وام مسکن

بر اساس ماده 11 این قانون، پس از تصویب شورای عالی مسکن، بانک مرکزی مکلف شد براساس اولویت بندی ظرف یک ماه در محل سکونت به اقشار آسیب پذیر جمعیتی حوزه مسکن، تسهیلات کمک به سپرده گذاری را از طریق بانک های عامل پرداخت کند. پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار مصوبه شورای عالی مسکن را دریافت می کند تا اقدام کند.

سقف فردی تسهیلات در سال اول اجرای قانون برای شهرهای مختلف براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، در سال اول برای شهر تهران 2 میلیارد ریال (200 میلیون تومان)، مراکز استان ها یک میلیارد و 500 میلیون ریال (150 میلیون تومان)، سایر شهرها یک میلیارد ریال (100 میلیون تومان) و 400 میلیون ریال (40 میلیون تومان) برای روستاها تعیین شده است که در سال های بعد بر اساس تورم نقطه به نقطه اعلام شده افزایش می یابد. توسط بانک مرکزی تسهیلات پرداختی بانک های عامل، تکلیف ماده ۴ قانون رشد تولید مسکن محسوب می شود.

سود وام 23 درصد و مدت بازپرداخت آن 5 سال است. بر این اساس مستاجرین پس از طی مراحل مربوطه می توانند وام سپرده مسکن را دریافت کنند.

اقساط وام ماهانه مستاجران تهرانی حدود 5 میلیون و 638 هزار تومان است. کل بازپرداخت این وام در پنج سال حدود 338 میلیون و 285 هزار تومان است.

در واقع در پایان دوره بازپرداخت، مستاجران برای وام 200 میلیون تومانی 138 میلیون و 285 هزار تومان سود پرداخت می کنند. سود وام 150 میلیون تومانی مراکز استان ها نیز حدود 104 میلیون تومان برآورد شده است. همچنین مستاجران سایر شهرها برای وام 100 میلیون تومانی حدود 70 میلیون تومان سود پرداخت می کنند.

در روستاهایی که تعداد مستاجرها چندان زیاد نیست، مستاجران بابت وام ۴۰ میلیون تومانی حدود ۲۸ میلیون تومان سود پرداخت می کنند.

شرایط دریافت وام سپرده مسکن برای مستاجران

متقاضیان دریافت این تسهیلات می توانند با ورود به سایت saman.mrud.ir و تکمیل مراحل ثبت نام برای دریافت این وام در صورت دارا بودن شرایط ارائه شده توسط این سامانه و در صورت داشتن این شرایط در لیست دریافت کنندگان وام قرار می گیرند. . شرایط لازم برای دریافت وام سپرده مسکن برای مستاجران به شرح زیر است:

متقاضی وام اجاره باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.

متقاضی وام اجاره باید دارای اجاره نامه رسمی باشد یا اجاره نامه وی در سامانه ثبت معاملات املاک کشور ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد.

تاریخ انعقاد قرارداد اجاره و ترتیب اجاره مستاجرین باید حداکثر تا پایان دی ماه 1403 باشد.

چنانچه متقاضی ظرف مدت دو هفته مدارک خود و مدارک ضامنین را در شعبه بانکی که به آن معرفی شده تکمیل نکند، درخواست وی رد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *