آغاز واریز وام بازنشستگان سری جدید از ساعاتی دیگر

قرار است تا پایان سال نزدیک به 200 هزار بازنشسته وام بازنشستگان پرداخت شود و تا امروز دو فاز وام پرداخت شده است که هر فاز به 48 هزار بازنشسته پرداخت شده است.

در روزهای اخیر برخی از بازنشستگان در تماس با خبرنگار ایلنا از عدم ثبت نام وام ضروری 30 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی انتقاد کردند. مثلاً اواسط 24 مهر یک کارگر بازنشسته از مشهد با حداقل مزد تماس گرفت و گفت:

«صبح برای ثبت نام وام 30 میلیون تومانی به کانون مستمری بگیران مراجعه کردم و گفتند که باید به کافی نت بروید و در سامانه ثبت نام کنید؛ از صبح تا صبح به سه کافی نت مختلف رفتم. تقریباً ظهر همگی گفتند که سایت قفل است و امکان ثبت نام وجود ندارد.

ما چندین ثبت وام را از مراکز بازنشستگی دنبال کردیم. «علی اکبر عیوضی» عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان کارگری استان تهران در این خصوص گفت: اکنون سایت ها برای ثبت نام وام باز است و بازنشستگان می توانند ثبت نام کنند. اما به دلیل کندی اینترنت و زیرساخت های ضعیف، در برخی شهرها ممکن است بازنشستگان نتوانند در ساعت مشخصی وارد سایت شوند و باید کمی دیرتر تلاش کنند، اما به طور کلی سامانه ثبت نام وام باز و مستمری بگیران واجد شرایط است. می تواند 30 میلیون تومان وام بگیرد. ثبت نام کنید

شرایط دریافت وام بازنشستگان

ایاوجی در خصوص سهمیه وام و شرایط دریافت آن توضیح داد: طبق مصاحبه قبلی آقای مرتضوی تا امروز دو مرحله وام ضروری برای بازنشستگان کارگری پرداخت شده است. در هر مرحله 48000 بازنشسته وام گرفته اند. اکنون سایت ثبت نام مرحله سوم وام باز است و بازنشستگان می توانند ثبت نام کنند. البته بازنشسته باید شرایط اعلام شده را داشته باشد تا بتواند ثبت نام کند. ثبت نام وام ضروری مشروط به شرایطی مانند عدم استفاده از تسهیلات بانک رفاه در سه سال اخیر، سن مستمری بگیر بالای 77 سال، تلفن همراه به نام شخص، حقوق بانک رفاه و بدون بدهی بانکی معوق.

با وجود این شرایط سخت، قرعه کشی همچنان برگزار می شود. یعنی به همه ذینفعان و واجدین شرایط وام ضروری تعلق نمی گیرد. عیوضی در این خصوص می گوید: معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی سایتی برای ثبت نام وام دارد که قرعه کشی در آن انجام می شود اما معمولا بازنشستگانی که در سایت کانون های بازنشستگی ثبت نام می کنند به ترتیب صف می کشند و به همه داده می شود. لیستی بر اساس نوبت آنها وام اعطا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *