انتقاد امیر قلعه‌نویی از تلویزیون؛ از آقای جبلی تعجب می‌کنم!

امیر قلانویی پس از پیروزی 4 بر 1 تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در مقدماتی جام جهانی 2026 قاره آسیا گفت: جا دارد از همه ملی پوشان تشکر کنم. باید این برد را به این عزیزان و مردم عزیز ایران تقدیم کنم. آنهایی که امروز حضور داشتند و کسانی که تلویزیون تماشا می کردند. امروز هواداران واقعی بودند و باعث شدند تیم برگردد. امروز یکی از روزهای خوب ما بود. ما چهار گل زدیم و می توانستیم چندین موقعیت را به گل تبدیل کنیم اما نشد.

آسیا از بازی امشب ما و قطر لذت برد

وی در ادامه افزود: من هم به تیم قطر تبریک می گویم. آنها هم آمدند فوتبال بازی کردند، چه جلو بودند و چه بازی مساوی. امروز یکی از بازی های خوب این گروه بود، آسیا از این بازی لذت برد. ما در بازی قبلی خود با قطر که 3-2 شکست خوردیم واقعا بدشانس و بدشانس بودیم. در آن بازی یک توپ آمد و ما سه گل خوردیم و موقعیت های زیادی را از دست دادیم. امروز اما ساختار دفاعی ما به جز یکی دو مورد عالی عمل کرد.

شاید کمترین نقش را در این برد داشتم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: در حمله و گردش توپ خیلی خوب بودیم. جایی که باید تله می کردیم سریع برمی گشتیم و توپ را می گرفتیم. در جلسات فنی هم گفتم که انتقال ما باید سریعتر باشد که در این بازی این اتفاق افتاد. به همه تبریک می گویم. شاید کمترین نقش را در این برد داشتم. به رئیس فدراسیون، هیئت رئیسه و سایر عزیزانی که در این شرایط سخت برای فوتبال زحمت می کشند تبریک می گویم. این برد می تواند در آینده به ما کمک زیادی کند. می توانیم دو روز برای این برد خوشحال باشیم اما بعد از آن باید به بازی با کره شمالی و قرقیزستان فکر کنیم.

عده ای به جای کمک به ما تبر می زنند!

قالنویی با ابراز امیدواری از اینکه تیم ملی فوتبال ایران بتواند با بازی های خوب و کسب نتایج دل مردم ایران را شاد کند، تاکید کرد: بزرگ ترین تیم های دنیا نمی توانند یکدست باشند اما جاهایی که باید خیلی ها به ما کمک می کردند. ، نه تنها این کار را نکردند، بلکه تبر را گرفتند و ما را زدند. این باعث نگرانی است. به گفته آقای جلالی گاهی ممکن است شرایط خوب نباشد و ارشدها باید کمک کنند. مثل آقای بهتاش فریبا، آقای فرکی، آقای مهساس، آقای چراغ پور و خیلی های دیگر که در شرایط سخت ما را راهنمایی کردند. آقای روشن انتقاد می کند اما خیلی جاها هم راهنمایی لازم را دارد. از همه پیشکسوتانی که دلشان با مردم عزیز ایران است و دلشان برای فوتبال می سوزد، اما خیلی ها به دنبال حب و بغض هستند، تشکر می کنم. آنها به دنبال حل و فصل هستند. از رادیو گرفته تا بسیاری دیگر.

من نمی خواهم وارد شوم اما تعجب می کنم که چرا سکو را به خیلی ها می دهند

عیوب با انتقاد سازنده اصلاح می شوند نه با ضربه زدن

وی در این خصوص ادامه داد: نمی خواهم وارد شوم اما از آقای جبلی تعجب می کنم که چرا سکو را به خیلی ها می دهند. بله، ما مشکلات زیادی داشتیم، اما با نقد سازنده می توان مشکلات را برطرف کرد، نه با ضربه زدن. در نهایت خوشحالم که با یک بازی خوب سه امتیاز را گرفتیم. البته سه امتیازی نبود، قطر سه امتیازی نشد، امارات هم سه امتیازی نشد و تقریبا این بازی برای ما 9 امتیازی شد و انشالله با دو بازی خوب بتوانیم خودمان را نهایی کنیم. ارتقاء خیلی زود این بازی تمام شد و ما به دو بازی بعدی که بسیار نزدیک هستند فکر می کنیم.

ما به دنبال تغییرات با نتیجه در تیم ملی هستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره تغییر خط دفاعی تیم ملی و بازی میلاد محمدی در دفاع راست گفت: برخی بازیکنان می توانند در چند پست بازی کنند. نه تنها میلاد، بلکه امید الدرفکن که همیشه در پست هافبک دفاعی بازی می کند یکی از بازیکنان خوب امروز ما در پست دفاع چپ بود. میلاد امروز یکی از بازیکنان خوب ما بود، به جز دقایقی که خوب نبود، بقیه وقت ها کارش را به خوبی انجام داد. در اردوی اخیر عده ای به ما امید زیادی دادند. شاید آنها بازی را نگرفتند، اما انگیزه زیادی داشتند. باید کم کم تغییراتی ایجاد کنیم. البته با نتایج تغییر می کند. مثلا به جوانسازی بارسلونا نگاه کنید اما ژاوی الان کجاست؟ تیمش پارسال کجا بود؟ اگر تیم ملی می خواهد جوان شود باید با نتیجه همراه باشد. در این اردو جوانان به ما امید زیادی دادند. همچنین از خبرنگارانی که به ما انگیزه دادند تشکر می کنم.

در جام جهانی باید دو سطح بالا برویم

قلعه نویی یادآور شد: به ملی پوشان هم گفتم شاید در جام جهانی نباشم اما همانطور که شش ماه پیش گفتم باید در فینال ژاپن را شکست دهیم و دیدید که در جام ملت ها بردیم اما پس از آن ما بدشانس بودیم، هنوز هم می گویم که در جام جهانی، ما باید دو سطح بالا برویم. این توانایی در بچه ها وجود دارد و امروز نشان دادند. این را در بازی با ازبکستان دیدید. در آن بازی باید از بازیکنان تمجید کرد، زیرا آنها 40 دقیقه با 10 بازیکن بازی کردند و سپس امروز این بازی را انجام دادند. می بینید که ریکاوری و تمرین چقدر خوب بود که امروز به این خوبی مقابل تیم آبرومند قطر که قهرمان آسیا شد، به نمایش گذاشتیم.

کیفیت تیم ملی در زمینی صاف و باکیفیت مشخص می شود

وی در خصوص حضور پرتعداد هواداران ایرانی در امارات تصریح کرد: جا دارد از باشگاه شباب الاهلی و هوادارانمان تشکر کنم. باید از هواداران تشکر کنم، آنها حتی زمانی که عقب بودیم از ما حمایت کردند. شاید اگر جای دیگری بود زمانی که ما عقب بودیم رفتار دیگری داشتند. یک نکته را می خواهم بگویم وقتی زمین روان و باکیفیتی داشته باشیم، کیفیت تیم ملی مشخص می شود. نوع بازی ایران یک بازی سریع است و در زمینی مثل فولادشهر قابل بازی نیست.

درهای تیم ملی به روی همه پیشکسوتان باز است

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان گفت: من هم معتقدم باید نقد شود، بدون نقد پیشرفتی حاصل نمی شود. خیلی از پیشکسوتان مثل آقای جلالی و آقای چراغ پور حتی با من بحث می کردند و ایراداتم را گوشزد می کردند و حتی خوشحال می شدم. باز هم از همه پیشکسوتان خواهش می کنم اگر نظری دارند بگویند درهای تیم ملی به رویشان باز است اما باید نقدی باشد که به تیم ملی کمک کند. حتی خیلی ها بودند که از ما انتقاد می کردند اما انتقادشان بدون حب و کینه بود. دستشان را می فشارم تا بیایند و به تیم ملی کشورشان کمک کنند. امروز پیام های آقایان محصص، فریبا و فرکی را داشتم که نظرشان را بیان کردند و حالا هم به آنها تبریک گفتند. بزرگی مثل آقای شرفی هم می گوید تیم ملی این عیب ها را دارد. باید دستش را ببوسیم. بزرگتر از آقای شرفی نداریم. وقتی می گویند «راهت درست است و ادامه بده» باید دستشان را ببوسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *