توجه به تولید و نظارت بر بازار راهکار جلوگیری از عرضه قطعات تقلبی در بازار خودرو

بازار؛ گروه خودرو: نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی با اعلام اینکه توجه ویژه دولت به تولید داخلی و نظارت بر بازار و روند عرضه و تقاضا مانع از خرید و فروش کالاهای تقلبی در بازار خدمات پس از فروش خودرو خواهد شد.

وحید احمدی درباره وضعیت بازار خدمات پس از فروش خودرو و تقلب در این حوزه به ویژه در زمینه روغن و فیلتر روغن خودرو گفت: در رابطه با این سوال باید گفت که نظارت یک موضوع اساسی در جامعه است. به ویژه در زمینه تولید. آن دسته از محصولاتی که مربوط به زندگی انسان است.

وی افزود: متأسفانه به دلیل برخی سوء استفاده ها از سوی مجرمان و سودجویان، افرادی که صرفا به دنبال سوء استفاده مالی هستند ممکن است در حوزه خودرو قطعه تولید کنند و این قطعات قطعه اصلی نیستند. از سوی دیگر سودجویان و متخلفان در بازار از عدم توجه به نظارت یا کنترل تولید نهایت بهره را می برند و از نبود یا عدم نظارت در سطح بازار و در زمینه عرضه محصول سوء استفاده می کنند. و این باعث ایجاد مشکلاتی مانند ایجاد و گسترش محصولات می شود. تقلبی در بازار قطعات خودرو.

این نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خارجی یا گران بودن کالا نشانه اصل یا تقلبی نبودن آن است، ادامه داد: خیر این تصور اشتباه است. مردم معتقدند محصولات خارجی بهتر از تولیدات داخلی است و به سمت این محصولات می روند. این موضوع از نظر روانی در جامعه نهادینه شده و رواج یافته است اما در این موضوع مردم باید بدانند که کالاهای خارجی یا اقلامی که به عنوان کالای خارجی در بازار با قیمت بالاتری به فروش می رسند الزاما از کیفیت بهتری برخوردار نیستند.

احمدی با بیان اینکه اگر به تاریخ اقتصادی کشورها مراجعه کنیم متوجه می شویم کشوری رشد کرده است که به تولید خود به عنوان بارزترین موضوع توجه ویژه داشته است، گفت: این کشورها بودند که توانستند به یک کشور تبدیل شوند. قطب در منطقه در زمینه تخصصی. . شاید در ابتدا این محصولات کیفیت بالایی نداشته باشند و در بازارهای بین المللی قابل رقابت نباشند، اما توجه مردم آن کشور به تولیدات داخلی کشور این زمینه را برای رشد این صنایع و تولیدکنندگان فراهم می کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر تولیدکنندگان داخلی به مرور زمان به تولیدات خود توجه بیشتری می کنند. این رویه باعث رشد یک کشور می شود. بنابراین اگر مردم خواهان اقتصاد شکوفا و خودکفا در عرصه تولید هستند، باید به تولید داخلی توجه داشته باشند و دستگاه های حاکمیتی و دولتی بر حسب وظایف خود نظارت جدی در زمینه های مختلف داشته باشند تا در نهایت مردم به کار خود ادامه دهند. اعتماد به نفس افزایش خواهد یافت.

باید گفت مردم در خرید انواع فیلتر و روغن خودرو به شناسه و کد رهگیری، علامت استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنند. همچنین در بازار قطعات خودرو کالای استاندارد که قیمت تولید کننده و مصرف کننده بر روی آن درج شده و همچنین اصالت کالا بر اساس کد منحصر به فرد مشخص می شود به شماره پیامک اصالت کالا ارسال می شود. . تحت عنوان “خرید شفاف” با درج قیمت کامل محصول و با هشتگ قطعه جعلی یا (#قطع_جعلی) پیگیری و پیگیری می شود.

در خرید انواع فیلتر و روغن خودرو به شناسه و کد رهگیری، علامت استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنید و از طریق کد احراز هویت *4*7777*4# می توانید اصالت کالا را بررسی و اندازه گیری نمایید. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *