خبر فوری وزیر درباره افزایش قیمت بنزین

خبرنگار شیلین بهبودی:

وزیر اقتصاد هشدار داد که حذف رقابت از اقتصاد به معنای نابودی آن است. همتی تاکید کرد: سیاست‌های اقتصادی دستوری فقط در کوتاه‌مدت اثرگذار بوده و در بلندمدت منجر به بحران‌های جدی می‌شود.

وزیر اقتصاد به مشکل قیمت گذاری اشاره کرد و گفت: منطقی نیست بنزین را با قیمت 30 هزار تومان بخریم و فقط 3 هزار تومان بفروشیم، چنین سیاست هایی نه تنها مضر نیست، بلکه سلامت کل اقتصاد را به خطر می اندازد. .

همتی همچنین به کسری بودجه 850 هزار میلیارد تومانی کشور اشاره کرد و توضیح داد: بخش عمده ای از این کسری ناشی از قانون هدفمندی یارانه ها است. وی تصریح کرد: وزارت نفت باید از محل فروش حامل های انرژی درآمدزایی کند تا یارانه های لازم مانند یارانه گندم کاران و قیمت نان را تامین کند. اما واقعیت این است که وزارت نفت نه تنها نتوانست این حامل ها را به قیمت مناسب بفروشد، بلکه مجبور شد 4 میلیارد دلار بنزین وارد کند.

وزیر اقتصاد به وضعیت بنگاه های صنعتی و عدم تعادل انرژی اشاره کرد و گفت: با رشد اقتصادی 3.5 درصدی نمی توان جهشی در تولید داشت، گفت: رشد غیرنفتی ما الان 2.5 درصد است و من به این وضعیت رسیدم. وزارت اقتصاد این مشکلات را حل کند.»

وی با انتقاد از قانون تثبیت قیمت مصوب مجلس هفتم، تصریح کرد: اگر قیمت بنزین هر سال به صورت معقول افزایش می یافت، الان وضعیت بهتری داشتیم. همتی در پایان تاکید کرد: حذف رقابت از اقتصاد به معنای نابودی آن است و باید برای حل مشکلات و زندگی در این کشور تلاش کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *