آخرین مطالب

همکاران

قطر/ مرهمی برای آن شب تلخ

در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 آسیا، تیم ملی فوتبال ایران که یکی از تیم‌های بدون شکست این رقابت‌ها است، سه‌شنبه شب در ورزشگاه رشید دبی میزبان قطر خواهد بود و با هدف تثبیت جایگاه خود در گروه A و یا صعود به این رقابت‌ها. بالای جدول در دیدار قبلی تیم ملی مقابل ازبکستان به تساوی بدون گل دست یافت و قطر نیز هفته گذشته در اولین بازی خود با شکست قرقیزستان پیروز شد.

ایران پس از جام ملت های آسیا و ناکام ماندن در دیدار فینال، کار خود را برای صعود به جام جهانی 2026 آغاز کرد و توانست در دو دیدار نخست مقابل قرقیزستان و امارات پیروز شود و در سومین بازی نیز به تساوی بدون گل دست یافت. مقابل ازبکستان

اگرچه ملی پوشان در این سه بازی دروازه خود را بسته نگه داشته اند، اما نکته نگران کننده این است که تنها دو گل به ثمر رسانده است که آمار خوبی نیست. ژاپن در همین تعداد بازی 14 گل به ثمر رسانده است.

ایران پس از کسب 7 امتیاز از سه بازی اول و گل های کمتر در رده دوم جدول 6 تیمی قرار دارد. دو تیم برتر گروه A پس از 10 مسابقه مستقیما جواز حضور در جام جهانی 2026 را کسب می کنند و تیم های سوم و چهارم به دور بعد راه خواهند یافت.

پس از میزبانی بزرگترین رویداد فوتبال در زمستان 2022، قطر به دنبال حضور پشت سر هم در جام جهانی است. قطری که رقابت ها را خوب شروع نکرد، می خواهد برای اولین بار از طریق بازی های مقدماتی سهمیه جام جهانی را کسب کند.

«انابیس» پس از شکست مقابل امارات و توقف مقابل کره شمالی، اولین پیروزی خود را مقابل قرقیزستان به دست آورد. المعز علی توانست در این دیدار یکی از گل های قطر را به ثمر برساند. او اکنون با 9 گل بهترین گلزن جام جهانی آسیا است.

صالح حردانی پس از دریافت کارت قرمز در بازی با ازبکستان، نمی تواند ایران را در این دیدار همراهی کند. سامان قدوس نیز دو اخطاره شده و یکی دیگر از ایران مقابل قطر غایب است. به نظر می رسد محمدامین حزباوی در دیدار مقابل قطر به ترکیب دفاعی ایران اضافه شود. در این صورت احتمالا این مدافع 21 ساله مهمترین بازی ملی خود را در این دیدار تجربه خواهد کرد.

مهمترین وظیفه تیم ملی مهار اکرم عفیف بهترین بازیکن جام ملت های آسیا است که چندی پیش توانست در لیگ الیت به استقلال گل بزند.

تیم ملی پس از ناکامی مقابل ازبکستان، می تواند روی بازیکنانی مانند مهدی قائدی و شهریار مقانلو در دیدار مقابل قطر حساب کند. پیروزی در این دیدار شاید انتقام شب تلخ نیمه نهایی جام ملت های آسیا نباشد اما می تواند مرهمی باشد تا ملی پوشان و مردم باخت تلخ مقابل قطر را فراموش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *