آخرین مطالب

همکاران

امسال تولید موتورسیکلت به ۷۰۰ هزار دستگاه می‌رسد

به گزارش بازار، محمدتقی زردوز درباره تولید قطعات موتورسیکلت در ایران افزود: در این زمینه در سه وضعیت هستیم، در برخی زمینه ها ظرفیت تولید بیشتر از تقاضا، در برخی زمینه ها برابر و در برخی زمینه ها برابر هستیم. ما عقب هستیم

وی بیان کرد: باید تعادل درستی در قطعه سازی نسبت به موتورسیکلت سازی داشته باشیم و بر اساس آن حرکت کنیم تا بتوانیم آن قطعات را در بخش هایی که عقب هستیم و نیازها بیش از ظرفیت قطعه سازی کشور است توسعه دهیم تا بتوانیم پاسخگویی به نیازهای یک ساله حداقل بیش از 50 درصد قطعات باید از نظر کیفیت، رقابت و قیمت در داخل کشور تهیه شود.

رئیس هیئت مدیره قطعه سازان و مونتاژ موتورسیکلت درباره عمق داخلی سازی نیز افزود: اکنون در برخی موتورها 10 درصد داخلی سازی، در برخی 20 درصد و در نهایت 50 درصد داخلی سازی در موتورسیکلت های CDA که سال هاست تولید می شود داریم. .

وی درباره واردات موتورسیکلت نیز گفت: متأسفانه در سال های گذشته موتورسیکلت عمدتاً وارد کشور می شد، اکنون با توجه به شرایطی که در بومی سازی و بومی سازی قطعات مورد نیاز موتورسیکلت به وجود آمده است، این نیاز را برای صنعت ایجاد می کند. که آنچه در داخل آن قابل تولید است تولید می شود و نباید وارد شود.

زردوز با بیان اینکه در بسیاری از شاخه های صنعت موتورسیکلت دارای مزیت های رقابتی بسیار جدی هستیم، گفت: متاسفانه به این مزیت های رقابتی توجه نشده است. ما نسبت به چین از نظر انرژی، نیروی کار، دستمزد، مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و حتی آلومینیوم برتری رقابتی داریم.

رئیس هیئت مدیره قطعه سازان و مونتاژسازان موتورسیکلت افزود: اگر بتوانیم از این مزیت های رقابتی به درستی استفاده کنیم می توانیم در بسیاری از قسمت ها با کشورهای مدعی این صنعت به خوبی رقابت کنیم و در نهایت صنعت موتور را از وابستگی به واردات و واردات خارج کنیم. ارز خارجی .

زردوز درباره صادرات قطعات موتورسیکلت نیز گفت: اکنون صادرات به صورت سازماندهی نشده انجام می شود، هم قطعه سازان و هم تولیدکنندگان موتورسیکلت صادرات دارند، اما اکنون تولید قطعات در کشور با رویکرد صادراتی انجام نمی شود.

رئیس هیات مدیره شرکت های تولید قطعات و مونتاژ موتورسیکلت در مورد میزان تولید افزود: سال گذشته 615 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شد و امسال هدف گذاری شده است که یک میلیون دستگاه تولید شود و پیش بینی ما این است که تا پایان کار امسال حدود 700 هزار موتور سیکلت برسیم.

وی درباره سهم موتورسیکلت های برقی از این میزان تولید نیز گفت: متاسفانه موتورسیکلت های برقی تاکنون سهم خوبی از تولید نداشته اند، دلیل این امر این است که استفاده از موتورسیکلت های برقی نیازمند زیرساخت هایی مانند قطعات با کیفیت، باتری، و امکان شارژ وجود دارد و تا زمانی که این زیرساخت ها ایجاد نشود، امکان استفاده از موتورسیکلت برقی وجود ندارد.

وی ادامه داد: طبق آمار تولید موتورسیکلت برقی زیر 30 هزار دستگاه در سال است.

زردوز در خصوص تامین مواد اولیه نیز گفت: با توجه به مزیتی که در تولید لاستیک و پلاستیک و یا در تولید آلومینیوم مورد نیاز داریم، کمبودی در این زمینه نداریم و در بخش فولاد، کمبودها در سال های گذشته کاهش یافته و وابستگی به واردات مواد اولیه بسیار زیاد است. کم شده به طوری که الان کمبودی در مواد اولیه نداریم، حتی نسبت به چین برتری داریم.

وی در خصوص تامین ارز مورد نیاز افزود: اگر بخواهیم مانند سال های گذشته همه موتورسیکلت ها را وارد کنیم، همیشه کمبود خواهیم داشت اما اگر بخواهیم به سمت داخلی سازی برویم و تنها بخشی را وارد کنیم که از نظر فنی و اقتصادی به آن نیاز داریم. ، کمبودی نخواهیم داشت.

رئیس هیات مدیره شرکت های تولید قطعات و مونتاژ موتور سیکلت با بیان اینکه بیش از 95 درصد قطعات مورد نیاز موتورسیکلت ها قابلیت ساخت داخل را دارد، گفت: واردات در این صنعت را می توان به قطعاتی که صرفه اقتصادی ندارند به حداقل رساند. برای تولید. لازم به ذکر است که این عدد در صنعت موتورسیکلت زیر 5 درصد است.

وی در خصوص اسقاط موتورسیکلت های فرسوده افزود: از یک سو بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری تولیدکنندگان صنعتی هستند که باید موتورسیکلت های کیف دار تولید کنند، از سوی دیگر دستگاه های دولتی هستند که شرایط را فراهم می کنند تا نوسازی شود. ممکن است. بانک ها کمک کنند و تسهیلات کم بهره بدهند تا مردم بتوانند موتورسیکلت های فرسوده خود را با موتور نو مبادله کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *