موفقیت خودروهای برقی جنرال موتورز در بازار چین

به گزارش بازار، این خودروساز آمریکایی در سه ماه منتهی به شهریورماه بیش از 426 هزار دستگاه خودرو فروخته است که 53 درصد آن را خودروهای برقی با باتری و پلاگین هیبریدی تشکیل می دهند.

با این حال، فروش کلی 21 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و بیش از سه چهارم تحویل‌ها در سه ماه گذشته از سرمایه‌گذاری مشترک جنرال موتورز با سایک موتور و خودروساز چینی Wuling بوده است. بیوک، کادیلاک و شورلت کمتر از 100000 دستگاه را به خود اختصاص دادند.

حضور سریع چین در عرصه تولید خودروهای برقی و رقابت شدید میان خودروسازان داخلی بر فروش و سودآوری سازندگان خارجی از جمله جنرال موتورز تأثیر گذاشته است. این شرکت در نیمه اول 210 میلیون دلار ضرر برای چین گزارش کرد، در مقایسه با اوج درآمد سالانه حدود 2 میلیارد دلار بین سال‌های 2014 تا 2018.

استیو هیل، رئیس جنرال موتورز چین گفت: ما با تمرکز بر افزایش فروش و کنترل هزینه‌های خود، گام‌های محتاطانه‌ای برای بازگشت به سودآوری در چین برمی‌داریم.

بلومبرگ گزارش داد که این نقطه عطف تا حد زیادی مطابق با بازار گسترده تر چین است، جایی که فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی برای اولین بار در ماه جولای از خودروهای بنزینی معمولی پیشی گرفت. بر اساس گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، تحویل خودروهای موتور احتراق داخلی در 8 ماهه اول سال 15 درصد کاهش داشته است.

همچنین داده های انجمن خودروهای مسافری چین نشان داد که فروش خودروهای الکتریکی تسلا ساخت چین در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته 19.2 درصد افزایش یافته است.

تحویل خودروهای مدل 3 و مدل Y ساخت چین نسبت به ماه قبل 1.9 درصد افزایش داشته است. این شرکت قبلاً تحویل سه ماهه جهانی را اعلام کرده است، اما فروش آن در چین را مشخص نکرده است.

BYD، رقیب چینی تسلا، با مجموعه خودروهای هیبریدی برقی و پلاگین خود، بهترین ماه خود را با 45.56 درصد افزایش سالانه در فروش خودروهای سواری به 417603 دستگاه در ماه سپتامبر به ثبت رساند. نتایج بی وای دی نشان داد که 33 هزار و 12 دستگاه خودرو بی وای دی معادل 9/7 درصد از کل فروش به خارج از کشور فروخته شده است.

با افزایش در ماه سپتامبر، تسلا شاهد رشد 12 درصدی در فروش خودروهای الکتریکی ساخت چین در دوره جولای تا سپتامبر بود که اولین رشد سه ماهه آن در سال جاری است. غول خودروهای الکتریکی ایالات متحده مشوق هایی را برای تشویق مصرف کنندگان در بزرگترین بازار خودروی جهان، جایی که رقبای خود از جمله Xpeng و New برای عرضه مدل های اقتصادی جدید به رقابت می پردازند، ایجاد کرده است.

به گزارش رویترز، تسلا همچنین قصد دارد نسخه شش سرنشین از پرفروش‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین مدل Y خود را از اواخر سال 2025 در چین تولید کند. این سازنده خودروهای الکتریکی اعلام کرد که در مسیر ارائه سیستم خودران تسلا است. FSD) در چین و اروپا در سال آینده، و این طرح در انتظار تصویب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *