آخرین مطالب

همکاران

آماده‌باش در بازار طلا

معامله گران این روزها در بازار طلا و ارز، نوسان قیمت ها را زیر نظر دارند و هر نوسان کوچکی را زیر نظر دارند. روندی که دلار هرات را با فراز و نشیب های مستمر در دامنه حمایت ها و مقاومت های حساس دنبال کرد و طلا و سکه نیز در سایه آن نوساناتی را تجربه کردند.

قیمت دلار هرات در اولین روز هفته با قیمت 63 هزار تومان آغاز شد و سپس بین 62 هزار و 950 تومان تا 63 هزار و 100 تومان در نوسان بود. این اسکناس در نیمه دوم معاملات افت کرد و 62 هزار و 700 تومان قیمت داشت.

بر اساس بررسی های خبرنگار ما، قیمت دلار هرات با شروع صعودی در اواسط روز با افت قابل توجهی مواجه شد. تحلیلگران فنی بازار بر این باورند که محدوده های حمایتی و مقاومتی کلیدی نقشی حیاتی در تعیین روند بازار خواهند داشت. دلار هرات که تلاش می کند سطح مقاومت کلیدی خود را بشکند و وارد فاز صعودی شود، با فشار فروش و کمبود نقدینگی مواجه شده است.

تکنسین ها بر این باورند که محدوده حمایتی کلیدی دلار هرات 62 هزار و 500 تومان است. از سوی دیگر، خط مقاومتی مهم روی 63 هزار و 200 تومان است که در صورت عبور از آن، انتظار می رود دلار هرات به سمت کانال جدید حرکت کند.

قیمت دلار در بازار تهران امروز با شکاف منفی 20 تومانی 63 هزار تومان معامله شد و با در پیش گرفتن مسیر نزولی کانال مذکور را از دست داد و تا محدوده 62 هزار و 550 تومان عقب نشینی کرد. بر اساس پیگیری های معامله گران فنی، محدوده حمایتی اصلی دلار تهران 62 هزار و 300 تومان است که در صورت شکسته شدن این سطح، احتمال کاهش بیشتر قیمت تا محدوده 61 هزار و 800 تومان وجود دارد.

قیمت درهم امروز با شکاف منفی 160 تومان به قیمت 17 هزار و 300 تومان باز شد و در ابتدا تا 17 هزار و 350 تومان افزایش یافت. اما درهم به روند تغییر خود ادامه داد و تا خط حمایت 17300 تومان عقب نشینی کرد. این اسکناس در نیمه دوم معاملات با ادامه روند نزولی 17 هزار و 180 تومان قیمت گذاری شد.

بازار رسمی اما امروز مسیری متفاوت از بازار غیررسمی در پیش گرفت و بر اساس اعلام مرکز مبادلات ایران، هر دلار آمریکا نسبت به روز کاری گذشته به 50 هزار تومان افزایش یافت و 50 هزار و 42 تومان قیمت داشت. حواله دلاری نیز با نرخ 47 هزار و 750 تومان معامله شد. برخی معامله گران معتقدند افزایش قیمت دلار در بازار رسمی باعث افزایش قیمت برخی محصولات و افزایش تورم می شود. همچنین نرخ یورو امروز به 54 هزار و 755 تومان و ارزش حواله یورو به 52 هزار و 247 تومان رسید. درهم امارات در صرافی 13626 تومان و درهم هاوال 13002 تومان قیمت گذاری شد.

بازار طلا و سکه امروز قیمت دلار را دنبال کرد و نوسانات بازار ارز را دنبال کرد. قیمت هر اونس طلا امروز 2657 دلار بود. اما قیمت طلای ذوب شده با شکاف مثبت 110 هزار تومانی در 17 میلیون و 755 هزار تومان بازگشایی شد و سپس با فعال شدن روند نزولی در بازار طلا و سکه به 17 میلیون و 565 هزار تومان کاهش یافت. همچنین هر گرم طلای 18 عیار نیز امروز چهار میلیون و 56 هزار تومان معامله شد. به گزارش اقتصاد نیوز، معامله گران فنی بر این باورند که محدوده حمایتی کلیدی طلای ذوب شده 17 میلیون و 500 هزار تومان است و در صورت عدم موفقیت، احتمال کاهش بیشتر قیمت تا 17 میلیون و 350 هزار تومان وجود دارد. مرز مقاومتی مهم این فلز گرانبها نیز 17 میلیون و 800 هزار تومان است که عبور از آن احتمال ورود قیمت به کانال 18 میلیون تومان را تقویت می کند.

همچنین قیمت سکه امامی امروز با قیمت 49 میلیون و 700 هزار تومان آغاز شد و مانند سایر بازارها 49 میلیون تومان به انتهای کانال بازگشت و 49 میلیون و 50 هزار تومان خرید و فروش شد. کارشناسان فنی معتقدند محدوده حمایتی کلیدی سکه امامی 48 میلیون و 800 هزار تومان است و در صورت شکسته شدن این سطح، کاهش بیشتر قیمت تا محدوده 48 میلیون و 500 هزار تومان امکان پذیر است.

پیگیری های معامله گران حاکی از آن است که قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر با روندی صعودی اما با شیب ملایم حرکت می کند و به نقل از سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، هرگونه اصلاح قیمتی در بازار طلا و سکه. حداقل در یک ماه آینده به عنوان فرصتی برای خرید در نظر گرفته خواهد شد. معامله گران بر این باورند که با توجه به نوسانات احتمالی نرخ ارز و شرایط اقتصاد جهانی، تعدیل موقت قیمت در بازار فرصت مناسبی را برای ورود خریداران فراهم می کند و این موضوع می تواند تقاضای سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین گروهی دیگر از فعالان بازار با اشاره به برگزاری حراج طلا و سکه در هفته آتی معتقدند این دو رویداد تا پایان ماه به بلوک سنگینی منجر خواهد شد. محاصره سنگین و کمبود نقدینگی فشار زیادی به خریداران وارد می کند و احتمال کاهش قیمت ها را تقویت می کند. این در حالی است که طلا و سکه در بازاری با کمبود تقاضا به سمت اصلاح قیمت پیش رفته اند.

امروز اخبار سیاسی و اقتصادی نیز در کانون توجه مخاطبان قرار داشت. اولین خبر به ادعای رویترز درباره برنامه جدید اتحادیه اروپا درباره ایران اختصاص داشت. همچنین خبر سفر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به لبنان و سفر عباس عراقچی وزیر امور خارجه به عراق از دیگر اخباری بود که در بین فعالان بازار دست به دست شد./خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *