دربی شمال برنده نداشت

تیم های فوتبال نساجی مازندران و ملوان انزلی در اولین روز از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور عصر امروز از ساعت 18:15 در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

2 تیم در شرایطی کاملا متفاوت مقابل هم قرار گرفتند. ملوان در رده دوم جدول به دنبال برد برای ماندن در جمع مدعیان برتر بود و نساجی با توجه به قرار گرفتن در رده چهاردهم جدول، برای دور ماندن از قعر جدول نیاز به کسب اولین برد فصل داشت. جدول

ساکت الهامی در این دیدار با ترکیب 4-4-2 و ترکیب فیکس لوان پولی، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمن، امیرحسین سامدلیری، کوین یاماگا، مرصاد سیفی، منصور باقری، مهرداد رضایی، محمدرضا حسینی، نساجی را شکست داد. ، فرزاد زمهران و حامد پاکدل. زمین ارسال شد

مازیار زارع نیز ملوانانی را با همان ساختار و ترکیب اولیه حبیب فرعباسی، سعید کریمی، میلاد باقری، محمدرضا رضایی، ابوذر صفرزاده، سامان تورانیان، امید نورافکن، نیما عزیری، سجاد بازگیر، رضا جعفری و رضا قندی پور اعزام کرد.

ملوان از ابتدای بازی سعی کرد فشار روی خط دفاعی نساجی دروازه این تیم را باز کند. در دقیقه 7 بازی با برخورد به سام دلیری ضربه امیدوارکننده ای به کرنر رفت و در دقیقه 9 فشارهای ملوان منجر به تهدید دروازه نساجی شد که با واکنش لوان پولی ناتمام ماند.

اما پس از فشارهای اولیه ملون در 10 دقیقه ابتدایی، نساجی توانست از دقیقه 10 حملات ملوان را مهار کند و حملاتی را برای نزدیک شدن به دروازه ملوان آماده کند. حملات نساجی از دقیقه 15 با باز شدن دروازه ملوان آغاز شد.

در دقیقه 15 کوین یاماگا توپ ارسالی از نقطه کرنر را با ضربه سر به سمت چارچوب دروازه ملوان فرستاد. پس از دفع نیمه نیمه فرعباسی، توپ مقابل پای حامد پاکدل قرار گرفت و پاکدل از روی دروازه نساجی گلزنی کرد.

توقف بازی به دلیل عقب ماندن هواداران ملوان

این دیدار در دقیقه 26 به دلیل تنش در بخشی از سکوها و اعتراض هواداران ملوان به ظرفیت محدود هواداران میهمان توسط ناظر مسابقه به مدت حدود 13 دقیقه متوقف شد.

این اعتراض را مازیار زارع سرمربی ملوان مطرح کرد و بازیکنانش را برای دقایقی به کنار زمین فرا خواند. سرانجام پس از حدود 14 دقیقه و با وساطت مسئولان هیئت فوتبال و رفع نارضایتی هواداران میهمان، بازی از سر گرفته شد.

پس از شروع بازی، نساجی بار دیگر صاحب توپ و میدان شد و با کنترل بازی در میانه میدان علاوه بر خنثی سازی نقشه های تهاجمی ملوان با پرس از بالا، حملات متعددی را نیز تدارک دید.

در دقیقه 14 وقت اضافه حامد پاکدل روی یک پاس عمقی و فرار سریع پشت مدافعان ملوان صاحب توپ شد و در بازی تک به تک با حبیب فرعباسی نتوانست از این فرصت استفاده کند و دروازه ملوان را باز کند. برای بار دوم تلاش 2 تیم نتیجه ای نداشت و نیمه اول که به دلیل توقف بازی 14 دقیقه وقت اضافه داشت با برتری نساجی به پایان رسید.

هواداران نساجی با نصب بنری در این دیدار یاد و خاطره مرتضی خائفی از هواداران تیم ملوان را که در اصفهان هنگام تشویق این تیم جان باخت را گرامی داشتند.

برتری ملوان در نیمه دوم

الهامی و زارع در نیمه دوم بدون تغییر تیم ها را به میدان فرستادند. در ابتدای نیمه دوم و در دقیقه 48 فرزاد زمهران روی خط محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه ضعیف او از کنار دروازه ملوان به بیرون رفت و فرصت گلزنی را از دست داد.

نساجی بعد از این موقعیت فشار روی دروازه ملوان را بیشتر کرد و توانست موقعیت های گلزنی متعددی را ایجاد کند که تبدیل به گل نشد.

یکی از حساس ترین موقعیت هایی که در دقیقه 53 برای نساجی حامد از دست رفت، فرار حامد پاکدل از سمت چپ خط دفاع ملوان بود و او در موقعیت تک به تک قرار گرفت و ضربه او با ضربه مناسب حبیب فرعباسی مهار شد. موقعیت یابی

الهامی در دقیقه 64 سه تعویض همزمان انجام داد. محمود قائد رحمتی به جای فرزاد زمهران وارد بازی شد تا قدرت نساجی را در نبردهای میانه میدان افزایش دهد. محمد مامون عیسی مهاجم سودانی و منتظر محمد بازیکن نساجی عراقی به جای حامد پاکدل و مهرداد رضایی وارد زمین شدند تا قدرت هجومی نساجی افزایش یابد.

موج جدیدی از حملات ملوانان

زارع با معرفی یونس اکبری و محمد عمری به میدان، قدرت هجومی و سرعت تیمش را افزایش داد و توانست فشار روی دروازه نساجی را افزایش دهد.

در دقیقه 67 معلوان روی یک ضدحمله با پاس سامان تورانیان صاحب موقعیتی ناگهانی و خطرناک شد که ضربه سجاد بازگیر از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.

2 دقیقه بعد ملوان حمله خطرناک دیگری را تدارک دید که با واکنش لوان پولی از دست رفت.

در دقیقه 71 ملوان باز هم موقعیت خطرناکی داشت که توپ از مقابل دروازه و زیر پای قندی پور عبور کرد اما توپ برگشتی به دست بازیکنان ملوان رسید و امید نورافکن موفق شد دروازه لوان پولی و نساجی را باز کند.

ملوانان پس از گل تساوی فشار روی دروازه نساجی را کم نکردند و یک دقیقه بعد از گل توانستند فرصت دیگری ایجاد کنند که با دخالت مدافعان نساجی به کرنر رفت.

در دقیقه 81 ملوان با ارسال سریع زمینی از سمت چپ دروازه نساجی دوباره صاحب موقعیت شد. توپ از مقابل دروازه و مهاجم ملون به بیرون رفت و در ضربه برگشت لوان پولی توپ را به کرنر فرستاد.

نساجی و ملوان در 2 دوره اخیر در لیگ برتر فوتبال کشور 4 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سه بار ملوان پیروز شده و یک بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. در فروردین 1400 نساجی نیز دیدار با ملوان در جام حذفی در قائم شهر را ترک کرد. آخرین پیروزی نساجی مقابل ملوان مربوط به حضور 2 تیمی در لیگ آزادگان است. به این ترتیب طلسم نبردن نساجی در این فصل و ناکامی این تیم در دربی لیگ برتری فوتبال شمال کشور دست نخورده ماند.

نساجی با این تساوی 4 امتیازی شد و امتیاز ملان به 14 رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *