تایلند با یک فیلم متفاوت در دقیقه نود به اسکار آمد

تایلند کمدی فوق‌العاده «چگونه قبل از مرگ مادربزرگ میلیون‌ها دلار درآوریم» را به عنوان نماینده خود در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار انتخاب کرده است.

این فیلم به کارگردانی پت بونیتیپت و بر اساس فیلمنامه ای که او با تادساپون تیپتیناکورن نوشته است، کاوشی تکان دهنده و در عین حال دلگرم کننده از درگیری بین نسلی در یک خانواده تایلندی-چینی است.

این فیلم هنگام اکران در گیشه تایلند موفق شد و رکورد یک فیلم تایلندی را در چندین کشور جنوب شرقی آسیا از جمله ویتنام و فیلیپین شکست. فروش بیش از 15 میلیون دلاری فیلم در سینماهای چین سرانجام فروش جهانی فیلم را به 50 میلیون دلار رساند. این تعداد می تواند حتی بیشتر باشد زیرا به بیش از 100 کشور و منطقه فروخته شده است.

مهلت معرفی این فیلم به آکادمی اسکار برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین المللی اسکار 97 در تاریخ 2 اکتبر (11 مهر) به پایان رسیده است و احتمالا تایلند باید آخرین کشوری باشد که در این رقابت شرکت می کند.

تاکنون 82 کشور نمایندگان خود را برای حضور در اسکار معرفی کرده اند اما اسکار هنوز در مورد تعداد فیلم های پذیرفته شده اظهار نظر نکرده است زیرا هر سال احتمال عدم حضور نماینده یکی دو کشور در این مسابقه وجود دارد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *