آخرین مطالب

همکاران

درباره ۶ میلیارد دلار دارایی ایران به تفاهمات خوبی رسیدیم



رئیس جمهوری اسلامی ایران از اقدامات رئیس کل بانک مرکزی در خصوص 6 میلیارد دلار از دارایی های آزاد شده ایران در قطر و رفع مشکلات آن خبر داد.






مسعود بیزیکیان در نشست خبری پس از بازگشت از سفر یک روزه خود به قطر اظهار کرد: این سفر یک روزه بود اما ممکن است چند روزی را با گروه های مختلف مذاکره کرده باشیم. ابتدا با امیر قطر که به دعوت رسمی وی به این کشور سفر کرده بود، دیداری صورت گرفت. در این گفتگو مطالب خوبی مطرح شد که منجر به 6 تفاهم شد.

وی افزود: اتفاق جدید در این سفر این بود که وزرای خارجه کشورهای عربی و وزیر امور خارجه کشورمان با هم دیدار کردند و درباره غزه، لبنان و منطقه و مشکلات و گلایه هایی که وجود داشت گفت و گو کردند و تفاهمات خوبی حاصل شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: دوستان ما در حوزه های مختلف کارهای خوبی انجام دادند. در این سفر وزیر نیرو و وزیر ورزش و وزیر امور خارجه و برخی از نمایندگان مجلس به همراه رئیس اتاق بازرگانی حضور داشتند که هر کدام با همکاران خود دیدار و تفاهم خوبی داشتند. رسیدند که امیدواریم اجرایی شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد با پایان یافتن تصمیماتی که در مذاکرات گرفته شد، امیر قطر به ایران دعوت شود تا این تصمیمات به یک امر اجرایی تبدیل شود.

این پزشک با اشاره به دیدارهای خود با رئیس جمهور تاجیکستان و نخست وزیر تایلند گفت: در این گفتگوها نگرانی های منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به مرور زمان به جایی می رسیم که با کشورهای همسایه هم زبان و هم دیدگاه واحد داریم تا جهان را با یک صدا و دید روشن به جایی برسانیم که اسرائیل بنشیند و دست از جنایاتش بردارد.

رئیس جمهور گفت: امیدوارم منطقه را به سوی صلح و امنیت سوق دهیم و در کشورهای اسلامی وفاق، همدلی و اتحاد ایجاد کنیم. برای همه این اهداف می توان با همکاری کشورهای منطقه نقشه هایی را طراحی و برای اجرای آنها هماهنگ کرد.

وی یادآور شد: رئیس کل بانک مرکزی با همتای خود و امیر قطر درباره 6 میلیارد دلاری که با آن مشکل داریم گفت و گو کرد و به تفاهم خوبی رسیدیم./ایسنا