آخرین مطالب

همکاران

صف‌های کیلومتری در گلوگاه‌های یزد آزار دهنده است

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت الاسلام حسین طهماسبی در جلسه کمیته راهبردی قضایی- سیاست گذاری استان یزد بر اهتمام در انجام وظایف و درایت در انجام ماموریت ها تاکید کرد و اظهار داشت: اگر قرار است خودروها در یکی از گلوگاه های ورودی استان باشند در صورت بازرسی از گذرگاه باید تدبیری اندیشیده شود تا مردم مزاحم نشوند و صف های طولانی خودروها در انتظار عبور از پاسگاه تشکیل نشود.

وی افزود: تشکیل صف های طولانی خودروهای در حال انتظار برای بازرسی، دقت افسر را کاهش می دهد و ضمن ایجاد تاخیر و خستگی برای رانندگان، حس خوبی را در چشم سایر شهروندان منتقل نمی کند.

طهماسابی با تاکید بر حمایت از ضابطان دادگستری گفت: حمایت دستگاه قضایی از دادگستری تا زمانی الزامی است که بر اساس قانون یا دستور قضایی عمل شود و مأموری در مواردی دچار سردرگمی شود و اقدام کند. اقدامات بدون تحقیق و تفحص هر عملی که تخلف از انجام وظیفه یا تخلف از قانون تلقی شود از پشتیبانی دستگاه قضایی حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نهایت دقت و انجام صحیح وظایف در ماموریت هایی که نیروی انتظامی تحت عنوان ضابط و در اجرای دستور مقام قضایی انجام می دهد مورد انتظار و انتظار دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: رفع ابهام در اجرای دستورات قضایی با طرح سوال از مقام قضایی یا قاضی کشیک می تواند در ارتقای کیفیت خدمات و ارتقای امور نقش بسزایی داشته باشد.

طهماسبی تسریع در کار مردم را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: تسهیل امور مربوط به مردم و کاهش زمینه های اصطکاک باعث افزایش آرامش مردم و کاهش پرخاشگری ارباب رجوع می شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد در خصوص برخی تصادفات جاده ای در استان نیز اظهار داشت: نیروی انتظامی می تواند با ارائه آمار دقیق تصادفات و مشخص نمودن نقاط حادثه خیز دستگاه قضایی را در جهت پیگیری این موضوع یاری دهد.

وی با اشاره به تصادف اتوبوس که منجر به فوت زائران پاکستانی شد، گفت: بخشی از علت این حادثه مشکلات خودرو و عدم استاندارد بودن آن، ناآشنایی راننده با جاده های ایران و… بوده است. اما بخشی دیگر به دلیل مشکلات جاده یا عدم راهنمایی مناسب در مورد وضعیت بود. راه ها و عدم مشاوره مناسب برای انتخاب بهترین و ایمن ترین مسیرها مرتبط بوده است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه فرمانده انتظامی استان و تنی چند از روسای پلیس های تخصصی به بیان نظرات و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *