آخرین مطالب

همکاران

بهترین فیلم های « سوفیا لورن»؛ از میلیونر تا شیطان در لباس صورتی

سوفیا لورن چندین دهه است که نقش های مختلفی در سینما بازی کرده است. از نقش یک مادر در ایتالیای فاشیست گرفته تا فیلم برنده اسکار او در نقش مادری که از وحشت جنگ فرار می کند، در کمدی ترین فیلم ها از او غافل نشده است.
گاردین به مناسبت تولد 90 سالگی این بازیگر، 20 فیلم از بهترین فیلم های او را رتبه بندی و معرفی کرده است.

“آماده برای پوشیدن” نوشته رابرت آلتمن (1994)

چهاردهمین و آخرین همکاری لورن با مارچلو ماسترویانی فیلمی طنز درباره دنیای مد است که لورن برای آن جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد.
«کنتس هنگ کنگ» نوشته چارلی چاپلین (1967)

آخرین فیلم چارلز چاپلین به عنوان کارگردان (و نقش کوتاه در فیلم) و اولین فیلم رنگی او، موفقیتی در گیشه نداشت و حضور مارلون براندو کمکی نکرد. اما حضور لورن به عنوان یک کنتس بی تابعیت روسی که در کابین کشتی زندگی می کند خاطره انگیز است. چاپلین در زمان ساخت این فیلم 78 ساله بود و در این فیلم نقش پیشخدمت کشتی را بازی کرد.

“پیرمرد” هاوارد دویچ (1995)

فیلمی کمدی با بازی والتر ماتائو، جک لمون و لورن. هر سه بازیگر در کمدی های بهتری بازی کرده اند، اما نمادین هستند و هنوز تماشای آنها لذت بخش است.

«میلیونر» اثر آنتونی آسکوئیث (1960)

در این اقتباس ناموفق از نمایشنامه جورج برنارد شاو، لورن نقش ثروتمندترین زن جهان را بازی می کند، اما در کنار یک پزشک نوع دوست با بازی پیتر سلرز با چهره قهوه ای، تماشاگران را به خود جلب می کنند.

“افسانه گمشده” اثر هنری هاتاوی (1957)

لورن به همراه جان وین در بیابان به عنوان راهنما برای کمک به یافتن یک شهر گمشده است. داستان ماجراجویی کارگردان اما خیلی قبل از تمام شدن قدرت شخصیت هایش به پایان می رسد.

15. «قایق خانه» نوشته ملویل شاولسون (1958)

کری گرانت و لورن در این فیلم با هم بازی کرده اند.

شیطان در صورتی اثر جورج کیوکور (1960)

در این وسترن کوچک، اما رنگارنگ، لورن به عنوان بازیگری ظاهر می شود که با گروهی متعلق به آنتونی کوئین در غرب قدیم سفر می کند. تهیه کننده فیلم کارلو پونتی، شوهر معروف سوفیا لورن بود.

«در ناپل آغاز شد» اثر ملویل شاولسون (1960)

در این کمدی رمانتیک، کلارک گیبل در فیلم ماقبل آخر خود نقش یک وکیل آمریکایی را بازی می کند که متوجه می شود برادر مرحومش یک پسر هشت ساله دارد که اکنون توسط عمه اش (لورن) در کاپری نگهداری می شود. رنگ محلی و فضاهای رمانتیک از ماه می تا سپتامبر هنوز هم دیدنی است. لورن برای این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن موزیکال یا کمدی شد و جایزه هنریتا را دریافت کرد.

«زندگی پیش رو» اثر ادواردو پونتی (2020)

لورن از دوران بازنشستگی خارج شد تا نقش یک بازمانده هولوکاست و کارگر سابق جنسی را بازی کند که مهدکودکی را در بندری در جنوب ایتالیا اداره می‌کند، در این درام به نویسندگی و کارگردانی پسرش ادواردو پونتی. او با یک بچه خیابانی 12 ساله اهل سنگال پیوند می زند که کیف پولش را می دزدد. این فیلم از رمان رومن گاری اقتباس شده است و لورن برنده جایزه دیوید دی دوناتلو برای بهترین بازیگر زن معادل اسکار ایتالیایی شد.
تبدیل شد.

“پسری روی دلفین” نوشته ژان نگولسکو (1957)

اولین فیلم انگلیسی زبان لورن، که در آن او نقش یک غواص اسفنجی یونانی را بازی می کند که مجسمه ای باستانی را پیدا می کند و بین یک باستان شناس اخلاق مدار و یک مجموعه دار وحشت زده درگیر می شود. این اولین محصول هالیوودی بود که در یونان فیلمبرداری شد.

“آفتابگردان” اثر ویتوریو دسیکا (1970)

لورن و ماسترویانی در یک ملودرام عاشقانه دوباره با هم هستند، اما نه برای مدت طولانی! افسوس که جنگ جهانی دوم است و ماسترویانی به جبهه روسیه فرستاده می شود. وقتی جنگ به پایان می رسد، لورن در سراسر اتحاد جماهیر شوروی به دنبال او می گردد و در نهایت جایزه دیوید دی دوناتلو ایتالیا را از آن خود می کند.

“گذر کاساندرا” نوشته جورج پی کازماتوس (1976)

مانند بسیاری از کهنه سربازان هالیوود در دهه 1970، لورن بخشی از گروه بازیگران یک فیلم فاجعه آمیز شد. او و همسر سابقش (با بازی ریچارد هریس) مسافران قطار اروپایی با یک مسافر مرد آلوده به طاعون مرگبار هستند. قطار آنها نه تنها با سرعت در مسیر خطرناکی در حال حرکت است، بلکه بالادست ها نمی خواهند مسافران از تصادف جان سالم به در ببرند.

“سقوط امپراتوری روم” اثر آنتونی مان (1964)

در یک سناریوی الهام گرفته از ادوارد گیبون (که بخشی از آن در گلادیاتور بازیافت شد)، لورن نقش دختر مارکوس اورلیوس را بازی می‌کند که به معشوقش (استفان بوید) می‌پیوندد تا امپراتور ظالم کومودوس (کریستوفر پلامر) را سرنگون کند. .

7. «نقش عربی» اثر استنلی دونن (1966)

استنلی دونن در این فیلم جاسوسی لورن تقریباً به تنهایی این فیلم شیک انگلیسی را ارزش دیدن دارد. گریگوری پک دیگر بازیگر این فیلم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *