آخرین مطالب

همکاران

نگرانی امنیتی نسبت به خودروهای خودران چینی مونتاژ مکزیک

امید محمدی; بازار: نمایندگان حزب دموکرات ایالات متحده در کنگره این کشور از کلودیا شیبنام، رئیس جمهور مکزیک خواستند تا به نگرانی های امنیت ملی ناشی از وسایل نقلیه متصل به اینترنت (مانند خودروهای خودران و برقی) که توسط چینی ها تولید می شود، رسیدگی کند. مکزیک.

تمامی خودروهای جدید دارای سخت افزار شبکه داخلی هستند که امکان دسترسی به اینترنت را فراهم می کند، بنابراین امکان تبادل اطلاعات و داده ها با دستگاه های داخل و خارج خودرو وجود دارد.

قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای از رئیس‌جمهور منتخب مکزیک درخواست کردند که نظرسنجی‌های ملی انجام دهد و هیئتی را برای گفت‌وگو تا اوایل سال ۲۰۲۵ به ایالات متحده بفرستد.

آمریکا نگرانی هایی در مورد چین به عنوان یک رقیب استراتژیک و اقتصادی دارد، این نگرانی در مورد جمع آوری اطلاعات از شریک تجاری آمریکا، مکزیک است. چین می تواند از داده های جمع آوری شده توسط وسایل نقلیه متصل برای نظارت بر استفاده آنها یا کنترل از راه دور سیستم های ناوبری خود با استفاده از اینترنت استفاده کند.

نمایندگان حزب دمکرات آمریکا در نامه مذکور اعلام کردند; ما معتقدیم که این مجموعه داده ها، تحت کنترل حزب کمونیست چین، یک تهدید امنیت ملی است.

به همین دلیل است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد ممنوعیت نرم افزار و سخت افزار خودروهای متصل چینی در جاده های آمریکا را داد. این پیشنهاد می تواند از ورود خودروهای هوشمند چینی به بازار آمریکا جلوگیری کرده و مونتاژ آنها را در مکزیک متوقف کند. را

همزمان با انتشار این نامه، مقامات چینی در واکنش به اظهارات قانونگذاران آمریکایی گفتند؛ نظر حزب دموکرات آمریکا در مورد خودروهای هوشمند ناعادلانه است و اصول اقتصاد بازار رقابتی را نقض می کند.

قانونگذاران آمریکایی بر این باورند که خودروسازان چینی به بازار مکزیک هجوم آورده اند، بنابراین BYD برای دور زدن تعرفه های آمریکا سرمایه گذاری زیادی در تولید خودروهای الکتریکی انجام می دهد.

در پایان لازم به ذکر است کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه نگران احتمال جاسوسی چینی ها و یا سوء استفاده از اطلاعات خودروهای برقی و هوشمند هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *