تابلو میلیون دلاری نقاش معروف در انباری پیدا شد

به گفته کارشناسان ایتالیایی، تابلویی که توسط یک دلال دست دوم در حین بررسی محوطه خانه ای در کاپری، بدون استفاده یافت شد و همسرش همیشه آن را نقاشی “وحشتناک” توصیف می کرد، در واقع یک پرتره اصلی توسط “پابلو پیکاسو” خلق شده است. .

گاردین نوشت، لوئیجی لو روسو پس از برخورد تصادفی با این نقاشی در سال 1962، این نقاشی را به خانه‌اش در پمپئی بازگرداند، جایی که برای چندین دهه آن را در یک قاب ارزان نگه داشت. روی دیوار اتاق نشیمن نصب شد.

این پرتره که اکنون صاحبان آن معتقدند پرتره ای از دورا مار عکاس و نقاش فرانسوی است. امضای برجسته این هنرمند مشهور در گوشه سمت چپ بالای نقاش حک شده است. اما لو روسو نمی دانست او کیست.

خیلی بعد، زمانی که پسرش پس از خواندن یک دایره المعارف تاریخ هنر سوالاتی را مطرح کرد، تردیدهایی در مورد صحت این نقاشی به وجود آمد.

در نهایت این خانواده از گروهی از کارشناسان برای اظهار نظر در مورد این تابلو کمک خواستند. پس از سال ها تحقیق دقیق، سینزیا آلتیری، کارشناس احیای هنر و اصالت، تایید کرد که امضای این تابلو که اکنون 6 میلیون یورو ارزش دارد، متعلق به پیکاسو است.

«پیکاسو» بارها از کاپری، جزیره ای واقع در جنوب ایتالیا دیدن کرد و این نقاشی که شباهت زیادی به «زن ساردیس» (دورا مار) اثر پیکاسو دارد، احتمالا بین سال های 1930 تا 1936 خلق شده است.

لو روسو دیگر زنده نیست، اما پسرش آندره آ که اکنون 60 سال دارد، راه پدرش را برای کشف هویت خالق نقاشی ادامه داد.

آندریا لو روسو گفت که خانواده او لحظاتی را تجربه کردند که به فکر خلاص شدن از نقاشی بودند.

او چندین بار با بنیاد پیکاسو در مالاگا تماس گرفت، اما به گفته آندریا، این بنیاد هیچ علاقه ای به بررسی ادعاهای او نشان نداد و آنها را نادرست دانست. صحت این تابلو باید در نهایت توسط این بنیاد تایید شود.

پیکاسو که در سال 1973 درگذشت، بیش از 14000 اثر را تولید کرد و این بنیاد روزانه صدها پیام از افرادی دریافت می کند که ادعا می کنند یک نسخه اصلی دارند. کارشناسانی که معتقدند نقاشی اخیراً کشف شده متعلق به پیکاسو است، اکنون شواهدی را به بنیاد پیکاسو ارائه خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *