آمریکا از دلار به عنوان یک سلاح جنگی استفاده می‌کند



نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: آمریکا از دلار به عنوان سلاح جنگی استفاده می کند و ستادی برای این موضوع تشکیل داده است.






حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز – سه شنبه 19 مهرماه – شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس کل بانک مرکزی گفت: آیا کتاب جنگ ارزی را خوانده اید یا خیر؟ در این کتاب مدعی شده اند که ظرف 48 ساعت تصمیم گرفته شده که ارزش پول ایران کاهش یابد. آیا می دانید که آمریکا از ارز به عنوان یک سلاح موثر استفاده می کند؟ برای این موضوع ستاد جنگ راهبردی تشکیل دادند و وزارت خزانه داری آنها وارد این بحث شده است.

وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مقرر شد قرارگاه جنگ ارزی ایجاد و به صورت شبانه روزی فعالیت شود. آیا این کمپ ایجاد شده است یا خیر؟ اگر چنین کمپی داریم فعال است؟

نماینده مردم شاهین شهر تصریح کرد: علاوه بر جنگ ارزی، مسائل مربوط به حجم و ترکیب معاملات بین المللی در نرخ تورم موثر است و در برنامه هفتم مصوب شده است که نرخ تورم باید انجام شود. کاهش یابد. و در ایران این میزان 30 درصد است.

حاجی دلیگانی گفت: در مبادلات دوجانبه چه اقداماتی انجام شده است؟ آیا باید برای همه کشورها دلار پرداخت کنیم یا می توانیم با پول ملی طرف مقابل معامله کنیم؟







۰