بزرگترین خودروساز اروپا به بحران رسید

به گفته بازار، تولیدکننده آلمانی به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای خود، انتظارات برای درآمد، سود و جریان نقدی را کاهش داد. این شرکت اکنون انتظار دارد امسال خودروهای کمتری نسبت به سال 2023 تحویل دهد که چهارمین کاهش فروش سالانه آن در پنج سال گذشته است.

این هشدار بر گستردگی بحران در فولکس واگن تاکید می کند که روند انتقال به خودروهای الکتریکی را با مشکل مواجه کرده و موقعیت خود را در چین از دست داده است.

در اروپا، الیور بلوم، مدیرعامل این شرکت با شرکت‌هایی از جمله BYD چین و همچنین درگیری با اتحادیه‌ها بر سر کاهش مشاغل احتمالی و تعطیلی بی‌سابقه کارخانه‌ها مواجه است.

هر سه خودروساز بزرگ آلمان (فولکس واگن، گروه مرسدس بنز و BMW) در مورد سود خود در این ماه هشدار داده اند. کاهش سرعت در چین و افزایش رقابت از سوی سازندگان خودروهای الکتریکی از جمله تسلا، خودروسازان را مجبور به تخفیف و کاهش حاشیه سود کرده است. کاهش اعتماد مصرف کننده باعث کاهش تقاضا برای وسایل نقلیه موتور احتراقی می شود.

فولکس واگن بر فروش خودروهای بنزینی در چین تسلط داشت اما نتوانست با تغییر سریع به سمت خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی خود همگام شود. در آنجا، رقبای محلی مانند BYD با مدل های جدید و مقرون به صرفه به موفقیت دست یافته اند.

برندهای ممتاز فولکس واگن، از جمله آئودی و پورشه، بزرگترین منبع سود این خودروساز در سال‌های اخیر بوده‌اند، اما شروع به مبارزه در بازار کلیدی این صنعت کرده‌اند. فروش 911 سازنده در چین در نیمه اول 33 درصد کاهش یافت زیرا خریداران لوکس خرید خود را متوقف کردند. ماتیاس اشمیت، تحلیلگر بازار خودرو، گفت: مزیت فولکس واگن در چین احتمالاً به اوج خود رسیده است زیرا مشتریان محلی برندهای داخلی را ترجیح می دهند.

در حالی که تغییر چین به سمت خودروهای برقی در حال انجام است، اروپا عقب مانده است. پس از اینکه کشورهایی از جمله آلمان و سوئد مشوق ها را حذف یا حذف کردند، فروش کاهش یافت و فولکس واگن و همتایان اروپایی استلانتیس و رنو را کنار زد.

طبق گزارش بلومبرگ، فولکس واگن هشدار داد که تحویل جهانی از 9.2 میلیون دستگاه در سال 2023 به حدود 9 میلیون دستگاه در سال جاری کاهش خواهد یافت. پیش از این افزایش 3 درصدی را پیش بینی کرده بود. تولیدکننده اکنون حاشیه سود عملیاتی سالانه 5.6 درصدی را می بیند که کمتر از پیش بینی 7 درصدی در جولای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *