لوازم یدکی خودرو با کیفیت به کشور وارد نمی شود| حکمرانی شبکه زیرزمینی مافیا در بازار چراغ برق

امید محمدی; بازار: امروز خبری مبنی بر ابطال مصوبه ممنوعیت واردات قطعات خودرو از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری منتشر شد. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری نامه وزارت حراست دولت سیزدهم مبنی بر «ممنوعیت واردات محصولات خودرویی که توسط سایر شرکت‌های خودروسازی یا وارداتی تولید می‌شود» به کشور را از تاریخ تصویب لغو کرد.

سازمان هایی در بازار لوازم یدکی خودرو وجود دارند که مبنای فعالیت آنها تقلب است. اگر قطعات یدکی خودرو با کیفیت را از برندهای معتبر دنیا به عنوان تاجر وارد کنید، قادر به فروش آنها نخواهید بود.

با انتشار این خبر برخی از فعالان بازار لوازم یدکی اعلام کردند که به زودی قطعات یدکی با کیفیت ساخت برندهای خارجی وارد کشور می شود. «مهدی گل پکار» بازرس ویژه جعل و تقلب در لوازم یدکی خودرو به بازار گفت: تشکل هایی در بازار لوازم یدکی خودرو وجود دارند که اساس فعالیت آنها بر اساس تقلب است، چنانچه به عنوان بازاریاب لوازم یدکی با کیفیت از معتبرترین برندهای دنیا به کشور وارد می کنند، شما نمی توانید آن را بفروشید، بنابراین تغییر مسیر به تجار تحمیل می شود، بنابراین اگر درهای کشور را برای واردات لوازم یدکی خودرو به کشور باز کنید، وجود نخواهد داشت. تغییر.”

گلپکار به این رسانه توضیح داد: بازار لوازم یدکی خودرو کشور که قلب تپنده آن «لامپ برق» است، به دلیل عدم نظارت با تغییراتی مواجه شده است. ساعتی است که هیچ یک از مسئولان در بازار لوازم یدکی حضور ندارند، متاسفانه این بازار حاکمیت خاص خود را دارد. “

بازرس ویژه جعل و کلاهبرداری لوازم یدکی خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی بر اینکه مسئولان چه اقدامی باید انجام دهند، گفت: در اینجا رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رئیس سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز. با اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو مشورت شود. وی با طرح این سوال که تاکنون در بازار لوازم یدکی خودرو افرادی بودند که «متخلفین» یا «جعلان» را معرفی و با آنها برخورد می کردند؟ تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است به جز کارگروه ویژه مبارزه با جعل و جعل قطعات خودرو که در گذشته بارها موفق به کشف تقلب و جعل قطعات شده بودم.»

گلپکار در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه کیفیت قطعات خودروهای خارجی و داخلی ارتقا یافته است، اظهار داشت: دسترسی مشتریان به قطعات با کیفیت خودروهای داخلی و خارجی نسبت به گذشته دشوارتر شده است، به عنوان مثال اگر یک قطعه مصرفی باید 100000 کیلومتر عمر مفید داشته باشد، در حال حاضر عملکرد آن به 2000 کیلومتر رسیده است «در بازار لوازم یدکی خودرو قانونی به نام هوشمند بودن وجود دارد و باید از این طریق تجارت کنید.

چندین هزار میلیارد تومان قطعات تقلبی و تقلبی خودرو در کشور در حال فساد است

بازرس ویژه جعل و کلاهبرداری از قطعات یدکی خودرو درباره توسعه قطعات بی کیفیت در بازار لامپ برق به این رسانه توضیح داد: در 5 سال گذشته شبکه زیرزمینی فاکتورگیران تصمیم گیری و حکم می کند. بازار لامپ های برقی که مرکز توزیع قطعات خودرو در کشور است این سازمان های مافیایی قطعات تقلبی را با قیمت 20 درصد ارزان تر از هر تولید کننده و واردکننده ای در کشور توزیع می کنند، بنابراین چندین هزار میلیارد تومان قطعات تقلبی و تقلبی در کشور توزیع می شود. در کشور فساد می کنند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *