قیمت آپارتمان‌ در تهران | قیمت خانه در منطقه ۱۹ چند؟

بازار شوک برانگیز قیمت دلار امروز8مهر1403+جدول

قیمت انواع ارز امروز 17 مهر 1403

قیمت ارز (ریال)

یورو 684800

167320 درهم

87500 یوان

6500 روبل

607000 دلار رایگان

صرافی ملی دلار 491,291

820300 پوند

لیر 17900

افغانی 9010

دینار 468

نوسانات قیمت دلار

در جدول زیر نوسانات قیمت دلار در هفته گذشته را مشاهده می کنید.

تاریخ باز حداقل حداکثر حداکثر درصد نهایی تغییر مقدار تغییر

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ ۵۹۸,۰۵۰ ۵۹۷,۸۰۰ ۶۱۵,۳۰۰ ۶۰۷,۰۰۰ ۱.۱۲% ۶۷۰۰

۱۴۰۳/۰۷/۰۵ ۶۰۲,۵۰۰ ۵۹۹,۳۰۰ ۶۰۴,۸۰۰ ۶۰۰,۳۰۰ ۰.۵۳% ۳۱۵۰

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ ۶۰۳,۱۵۰ ۵۹۶,۵۰۰ ۶۰۳,۴۰۰ ۵۹۷,۱۵۰ ۱.۲۹% ۷۷۰۰

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ ۵۹۸,۴۰۰ ۵۹۸,۲۰۰ ۶۰۶,۵۰۰ ۶۰۴,۸۵۰ ۱.۱۸% ۷۰۵۰

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ ۵۹۵,۲۵۰ ۵۹۳,۸۰۰ ۵۹۷,۸۰۰ ۵۹۷,۸۰۰ ۰.۳۹% ۲۳۰۰

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ ۵۹۲,۵۰۰ ۵۹۰,۹۰۰ ۵۹۵,۸۰۰ ۵۹۵,۵۰۰ ۰.۵۴% ۳۲۰۰

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ ۵۹۱,۴۵۰ ۵۹۰,۵۰۰ ۵۹۲,۵۰۰ ۵۹۲,۳۰۰ ۰.۰۱% ۵۰

تاثیر قیمت دلار بر اقتصاد

بازی قیمتی دلار با اقتصاد ایران سال هاست که عامل تنش و ناهماهنگی در بخش های مختلف بوده است، اما اینکه این نوسان تا کجا و چگونه ادامه خواهد داشت جای سوال است! در سال 1403 مانند سال های گذشته، نوسان نرخ دلار چنان بر اقتصاد کشور تأثیر گذاشت که هیچ یک از اقدامات دولت نتوانست از تنش آن بکاهد.

بررسی روند معاملات ارزی از ابتدای سال جاری تا کنون نشان می دهد که در 180 روز ابتدایی سال، قیمت شاخص های ارزی در وضعیت رشد منفی قرار داشته و تحلیلگران عوامل مختلف سیاسی و اقتصادی را موثر بر آن می دانند. عامل اصلی این وضعیت این در حالی است که تاکنون هیچ تحریم یا مصوبه جدیدی علیه اقتصاد کشور برای افزایش انتظارات تورمی فعالان بازار اعمال نشده است، اما رکود ناشی از این تحریم ها در بازارهای کشور گواه کاهش تقاضا برای ارز است. تورم

در این زمینه کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که سیاست ارزی کشور به مرحله‌ای رسیده است که کار مقابله با تحریم‌ها بسیار سخت‌تر و حل معادله پیچیده‌تر شده است. اگر قرار است بازار ارز در وضعیت بدون تنش باقی بماند، عوامل تشدیدکننده آن از جمله تحریم ها باید حذف شوند. امروز شاید قسمت جدیدی به تحریم ها اضافه نشده باشد، اما تبعات آن را امروز پس از گذشت سال ها بیشتر می توان دید.

بیشتر بخوانید: بازار ارز در انتظار سفر پزشکان به نیویورک / سناریوهای دلار در 6 ماهه دوم سال; احتمال افزایش 20 هزار تومانی

وضعیت قیمت دلار در تابستان امسال نشان می دهد که از آخرین ماه این فصل دامنه قیمتی در بازار ارز رو به افزایش است و همین موضوع وضعیت قیمتی را در بازار مشخص می کند.

یک منبع آگاه درباره وضعیت قیمت دلار در نیمه دوم سال جاری گفت: ادامه تنش های سیاسی و رکود در معاملات داخلی و خارجی با ایران می تواند دلیلی بر افزایش نرخ دلار در بازار داخلی باشد.

به گفته این منبع؛ گرانی دلار یکی از موضوعات پیچیده ای است که سال ها اقتصاد را درگیر خود کرده است، اما باید پذیرفت که ریسک های ناشی از این نتیجه اهرمی برای افزایش نرخ دلار است.

این منبع آگاه در خصوص وضعیت فعلی قیمت دلار در بازار تهران گفت: با توجه به اینکه دولت در نظر دارد بودجه سال 1404 را تعیین کند، شاید شرایط برای ثابت نگه داشتن نرخ دلار سخت نباشد، اما قطعا کوتاه است. -ترم حفظ بازار دلار برای دولت جدید سخت است.

تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *