چرا این فیلم ،پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما شد؟

فیلم «Inside Out 2» جدا از اینکه انیمیشنی با ساختاری جذاب و شاد است، دارای نکات روانی بی شماری است، اگرچه دنیای فیلم برای کودکان و نوجوانان ساخته شده است، اما برای سنین مختلف و هر فردی با هر روشی مناسب است. فکر می کنم و با هر کسی می توان این انیمیشن را تماشا کرد و از دیدن آن لذت برد.

از ساختار فیلم که بگذریم، اساساً دوگانگی «درون و بیرون» در مورد به چالش کشیدن احساسات فرد است، فیلم مانند یک روانشناس با مخاطب خود صحبت می کند و لحظات زندگی، تلخی ها و رنج ها را برای او توضیح و تحلیل می کند. و در پایان می گوید که اگر احساسات به درستی مدیریت شوند، بدن و روح ما نیز به درستی کار می کند، به عبارت دیگر فیلم به مخاطب هشدار می دهد که اگر نتوانیم بر احساسات منفی، ترس و اضطراب زندگی غلبه کنیم، این احساسات بر ما غلبه می کند و قدرت و قدرت ما را از ما بگیرد.

همانطور که گفته شد «درون بیرون» 2 قسمت دارد و داستان آن حول محور دختری به نام رایلی می گذرد، در قسمت اول فیلم «درون بیرون» دوران کودکی رایلی را با آرزوها و خواسته های کودکانه همراه با احساس غم و شادی، خشم می بینیم. و نفرت ما می بینیم در قسمت اول همه چیزهایی را می بینیم که کودکان در سنین پایین متناسب با روحیه و عواطف خود با آن مواجه می شوند، مثلاً شادی های کودکانه، لجبازی کودکانه، غم و عصبانیت که لحظات آنها را تشکیل می دهد، جایی که بچه ها ناگهان خوشحال می شوند یا از عصبانیت فریاد بزن یا وقتی عصبانی می شوند، تمام این چالش ها داستان زندگی رایلی را در قسمت اول می سازد.

اما در قسمت دوم رایلی به سن بلوغ می رسد، ورزشکار است و هاکی بازی می کند و با رسیدن به سن بلوغ تغییرات و بحران هایی در او ایجاد می شود و حالا باید این تغییرات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.

اگر رایلی در قسمت اول فیلم «درون بیرون» احساساتی مانند شادی، غم، نفرت و خشم را تجربه کرد، حالا با سن بلوغ، در لحظاتی خجالت می کشد، یعنی حس شرم در او ظاهر می شود. یا در برخی لحظات رایلی حوصله اش سر می رود، اما چه چیزی این اضطراب و استرس است که بدن او را فرا گرفته و رایلی باید با آن مبارزه کند. در واقع در قسمت دوم فیلم «درون بیرون» به مخاطب هشدار داده می شود که اضطراب مفرط در مرحله حساس بلوغ چه عواقب جبران ناپذیری دارد و اینکه چگونه احساس «شادی» نجات دهنده است و به انسان در شرایط سخت کمک می کند. لحظه های زندگی و او را از سقوط و سقوط نجات می دهد.
اما ساختار «Inside Out 2» به گونه ای است که مانند دیگر آثار دیزنی، مخاطب نه تنها خسته نمی شود، بلکه با آن همذات پنداری می کند و تا پایان فیلم را تماشا می کند.
البته قسمت اول فیلم Inside Out از نظر داستانی و ساختاری جذاب تر است، اما فروش خیره کننده آن در قسمت دوم و تبدیل آن به پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینمای جهان، گواه این موضوع است. استقبال تماشاگران از این فیلم تماشای این فیلم سالم، شاد و آموزنده به خانواده ها و نوجوانان توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *