بدجنس هایی با استایل متفاوت که دوستشان داشتیم

شخصیت های منفی مرزها را می شکنند و کارهای متفاوت و متمایز را با قدرتی انجام می دهند که از دسترس عموم خارج است. شاید به همین دلیل است که برای مخاطب دوست داشتنی به نظر می رسند. البته همه آنها چنین ویژگی هایی ندارند. اگر قرار است چنین شخصیت هایی به تصویر کشیده شوند، باید درصدی از هویت همراه با جذابیت بصری و سبک وجود داشته باشد.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به شخصیت های منفی اما جذاب سریال های نمایش خانگی. با ما همراه باشید. ببینید مردان بد چگونه لباس می پوشند. در بین آنها، جام طلایی خوش پوش را به کدام یک تقدیم می کنید؟

عزتی در نقش مالک چند سالی است که مهمان مخاطبان بوده و حسابی طرفداران دارد. او از آن دست شخصیت های منفی است که به دلیل احساس همدلی مورد علاقه مخاطب قرار می گیرد. مالکی که شخصیت ضعیفی داشت و پایمال شدن حق و غرورش او را به نقطه فعلی رسانده است برای مخاطب قابل درک است.

شاید پذیرش تمام رفتارهای غیرانسانی او توسط مخاطب ریشه در همدلی ناخودآگاهی داشته باشد که در دل ها ایجاد می کند. او از نظر نوع و سبک از کلیشه های رایج فیلم های نوآر پیروی می کند. مانتوهای بلند، رنگهای مشکی و سفید. شاید دنیای سینما و تلویزیون نیاز به طرح های مختلف لباس داشته باشد. باور کنید همه مردان بد لباس یکسان نمی پوشند. شاید باید کمی تنوع به دنیای فیلمسازی و طراحی لباس شخصیت های منفی و سیاه پوست تزریق شود.

رعنا آزادی ور

جذاب ترین شخصیت های منفی سریال های نمایش خانگی

رعنا آزادی ور در نقش سمیرا در فیلم ذوب کاری بسیار معروف شده است. مثل اینکه دیگر نقش های قبلی او را به یاد نمی آوریم و از اول خیلی خشن و عصبی بود. او نیز مانند همسرش صاحب قربانی است. اما سمیرا انتقام خود را از این دنیا می گیرد و نمی گذارد رنج ها و ظلم هایی که در حق او شده است بی پاسخ بماند. این شخصیت کینه توز و خطرناک از نظر سبک نیز به خوبی ظاهر می شود.

کت های شانه دار، رنگ های مات و آرایشی که او را جذاب و در عین حال مرموز می کند از نکات مثبت استایل اوست. استایل سمیرا جوگکاری نمره خوبی می گیرد و می توان گفت شخصیتی شیک دارد. بسیاری از مخاطبان توانسته اند با این شخصیت همدلی کنند و با وجود وحشتی که خلق می کند، پیشینه او را احساس کنند. عملکرد قوی رعنا آزادی ور نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

پارسا پیروزفر

جذاب ترین شخصیت های منفی سریال های نمایش خانگی

پارسا پیروزفر در سریال یاغی در نقش مربی کشتی و قاچاقچی مرموز یکی از جذاب ترین شخصیت هایی است که شبکه تلویزیون خانگی به خود دیده است. او در این سریال با استایلی شیک و اندامی متناسب ظاهر شد، از لباس های خوش دوخت و استایل نیمه اسپرت استفاده کرد. طراحی ریش و مدل موی او دقیقاً مطابق با شخصیت او بود. پارسا پیروزفر به لطف استایل و گریم خوبش و البته بازی فوق العاده اش در سریال یاغی، شخصیتی کاملا متفاوت از خود به نمایش گذاشت که به این زودی ها از بین نخواهد رفت.

او در سبک خود از همان ویژگی هایی استفاده می کند که فردی با ویژگی های شخصیت منفی و مرموز از آن استفاده می کند. تیپ خوب، لباس های گران قیمت و البته عناصری که تشخیص شخصیت را سخت می کند. به عنوان مثال، یک نوع ظریف که در تضاد اساسی با سیاهی داخل است.

طناز طباطبایی

جذاب ترین شخصیت های منفی سریال های نمایش خانگی

طباطبایی که با شخصیت معروف طلا در سریال یاغی دل بسیاری از مخاطبان را به دست آورد بخش مهمی از موفقیت خود را مدیون سبک خود است. طناز چهره ای شیک و جذاب با موهای بلوند و ابروهایی پیدا کرده بود که کاملاً با مدل ابروهای همیشگی او متفاوت است. آرایش و سبک پوشش او نقش بسزایی در زیباتر شدن او داشت.

طباطبایی در این سریال از لباس های خوش دوخت و گران قیمت استفاده کرد و به خاطر نقش جذابش بیش از پیش دیده شد. استفاده از ترندهای آرایشی امروزی در استایل و چهره او نقش ویژه ای در تعریف درست نقش او برای مخاطب داشت. طلا با آنچه در موقعیت های مختلف از طناز می بینیم بسیار متفاوت است و یکی از دلایل جلب توجه این نقش، چهره زیباتر و متفاوت طباطبایی در نقشش بود. آیا سبک او را دوست داشتید؟

حامد بهداد

جذاب ترین شخصیت های منفی سریال های نمایش خانگی

نقشی که بهداد در سریال «می خواهم زنده بمانم» بی شک یکی از بهترین شخصیت های او در سال های اخیر است. او فردی فریبکار و سنگدل بود، با استایل خوب و طراحی لباس و آرایش مناسب، شخصیت فردی را توصیف می کرد که زندگی تاریکش با شعله ناگهانی عشق به تدریج نابود شد. او در این فیلم از کت های میدی و یقه اسکی استفاده کرد. چنین سبکی برای یک شخصیت منفی که ما کمی در موردش می دانیم بسیار درست و مناسب بود.

پیمان معادی

جذاب ترین شخصیت های منفی سریال های نمایش خانگی

معادی یا افعی تهرانی از آن شخصیت های خاص و متفاوتی بود که در سال های اخیر کمتر در مجموعه های خانگی دیده ایم. او که در نقش یک قاتل مرموز و حق طلب و البته در فرهنگ لغت کارگردان دیده می شد تیپ هنری داشت. تیپ و استایل او مطابق با یک شخصیت هنری بود و البته استفاده از رنگ های تیره و کدر در سبک نیز روحیه ای خسته و آسیب دیده را نشان می داد که نفرت زیادی از این دنیا و تلخی های آن در بر داشت.

در پایان

در این سال ها به تعداد شخصیت های منفی سینمای ایران و شخصیت های شبکه تلویزیونی خانگی اضافه شده است. البته چنین رویکردی چندان جالب نیست. فاصله گرفتن درام ها از زندگی عادی و تلاش برای همگامی با دنیای سریال سازی بین المللی باعث شده تا شخصیت های مشابهی خلق شوند و در عین حال آن دسته از متون اجتماعی و آثار خوبی که به زندگی واقعی نزدیکتر بودند به شدت حذف شوند. اما در میان شخصیت هایی که به عنوان شخصیت های جذاب نام برده می شوند، شخصیت های قابل احترامی داشته ایم که به دلیل تیپ و استایل مناسب، سهم قابل توجهی از موفقیت خود را به دست آورده اند.

نقش سبک در طراحی شخصیت را هرگز نباید نادیده گرفت. همانطور که می بینید نوع و پوشش یک بازیگر تاثیر زیادی در نقش او دارد. چنین روندی در زندگی روزمره ادامه دارد. نوع و سبکی که شما دارید بر درک دیگران از شخصیت شما تأثیر می گذارد. پس همیشه به این مقوله توجه کنید. در واقع! کدام یک از اینها شخصیت منفی مورد علاقه شماست؟ کدام استایل را بیشتر دوست دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *