نصرالله رهبری کم نظیر در دهه‌های اخیر بود

دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در واکنش به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در جنایت تروریستی دشمن صهیونیستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با تاسف خبر شهادت عالم بزرگوار حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و پذیرای جمعی از برادران مقاومت شریف لبنان و ده ها غیرنظامی بی گناه در جنایت فاجعه بار دشمن اسرائیلی شدیم. ارتش در حومه محبوب بیروت.

در ادامه این بیانیه آمده است: این شهید بزرگوار نمونه ای از رهبری کم نظیر در دهه های اخیر بود و در پیروزی بر رژیم غاصب اسرائیل و آزادی سرزمین های لبنان نقش برجسته ای داشت. وی همچنین نقش بسزایی در حمایت از مردم عراق در مسیر آزادسازی کشورشان از دست تروریست های داعش ایفا کرد و در کمک به ملت مظلوم فلسطین مواضع بزرگی داشت تا اینکه جان خود را در این راه فدا کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: ضمن عرض تسلیت و همدردی عمیق خود به ملت شریف لبنان و سایر ملت های مظلوم این مصیبت بزرگ، از درگاه خداوند متعال برای این شهید بزرگوار غفران، رحمت و الطاف الهی مسئلت می نماییم. خداوند باید آنها را با اولیا و پیامبر و ائمه اطهار همراهی کند. از خداوند متعال برای خانواده این شهید والامقام و همه دوستدارانش صبر و سلامتی مسئلت داریم.

جنبش حزب الله لبنان ساعاتی پیش در بیانیه ای اعلام کرد: سید حسن نصرالله به همراه همرزمان شهیدش در طول 30 سال مجاهدت به درجه شهادت نائل آمده است و این سید حسن نصرالله بود که رهبری و فرماندهی رزمندگان مقاومت را بر عهده داشت. پیروزی تا پیروزی و پیروزی هایی مانند آزادی لبنان از اشغال اسرائیل در سال 2000 و پیروزی در جنگ 33 روزه در سال 2006 منجر به حمایت و حمایت فلسطین و غزه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *