معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران/ تصاویر

در میان هنرمندان سینمای ایران ازدواج افراد مشهور با یکدیگر همواره مورد توجه بوده است. برخی از بازیگران پس از همکاری در تئاتر یا سینما با یکدیگر آشنا شدند و سپس ازدواج کردند. خبر ازدواج یا طلاق هنرمندان همیشه برای مخاطبان جذاب است و زوج های مشهور سینما همیشه در کانون توجه مردم و پاپاراتزی ها قرار دارند.

در این مطلب بهترین زوج های سینمای ایران را معرفی می کنیم و شما را با بازیگرانی که با یکدیگر ازدواج کرده اند آشنا می کنیم.

1. زنده یاد حمید ساریان و هیما روستا

زنده‌یاد حمید ترگیان و زنده‌یاد هما روستا یکی از زیباترین زوج‌های سرشناس سینمای ایران بودند. این زوج نزدیک به چهل سال با عشق فراوان در کنار هم زندگی کردند. خانم روستا یکی از بازیگران جوان تئاتر بود که توسط آقای سااریگیان تربیت شد و در نهایت این رابطه به عشقی دیرینه ختم شد.

در طول سالهای زندگی مشترک، این زوج در تئاترهای متعددی با هم ظاهر شدند و نه تنها ازدواج موفقی داشتند، بلکه شراکت موفقی نیز داشتند. در سال 1391 آقای ترگیان فوت کرد و سه سال بعد خانم روستا طاقت دوری همسرش را نداشت و به او پیوست.

2. علی مصفا و لیلا حاتمی

73

علی مصفا و لیلا حاتمی یکی از زوج های سرشناس سینمای ایران و جهان هستند که در فیلم های زیادی با هم همکاری داشته اند. این دو در سال ۱۳۷۵ در جریان ساخت فیلم سینمایی «لیلا» به کارگردانی داریوش مهرجویی با یکدیگر آشنا شدند و به یکدیگر علاقه مند شدند.

این زوج هنرمند و دوست داشتنی در سال ۱۳۷۷ با یکدیگر ازدواج کردند و حاصل این ازدواج دو فرزند به نام های «مانی» و «عسل» است. علی مصفا و لیلا حاتمی سرشناس ترین و موفق ترین زوج سینمای ایران هستند که هر دو در خانواده های هنرمند و فرهنگ دوست بزرگ شده اند.

3. امیر جعفری و ریما رامین فر

74

امیر جعفری و ریما رامین فر یکی از زوج های سرشناس سینمای ایران هستند که پس از 8 سال آشنایی با یکدیگر ازدواج کردند. ریما رامین فر 4 سال از امیر جعفری بزرگتر است و زمانی که با هم آشنا شدند امیر جعفری تنها 19 سال داشت. به همین دلیل ازدواج آنها 8 سال به تعویق افتاد. این زوج هنرمند در سال 1380 با یکدیگر ازدواج کردند و صاحب یک پسر به نام آیاان شدند.

4. مسعود و رویا تیموریان را آزاد کنید

75

مسعود رایگان و رویا تیموریان بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون ایران هستند که سال هاست با یکدیگر ازدواج کرده اند. رویا تیموریان قبل از ازدواج با مسعود رایگان با میرولی الله مدنی ازدواج کرده و دارای دو فرزند به نام های «درنا» و «دنیا» است. او پس از جدایی از همسر اولش با مسعود راجان ازدواج کرد اما فرزندی ندارند.

این زوج هنرمند در سریال جذاب شمس العماره مقابل هم بازی کردند و همکاری موفق و جذابی داشتند. رویا تیموریان و مسعود رایگان این روزها سریال «همگانه» را در شبکه نمایش خانگی پخش می کنند که با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

5. هادی کاظمی و سمانه پاکدل

76

هادی کاظمی و سمانه پاکدل یکی دیگر از زوج های سرشناس سینمای ایران هستند که در سال 1396 با یکدیگر ازدواج کردند، این زوج در مسابقه «شمال 13» مقابل هم قرار گرفتند و پس از آن با هم ازدواج کردند.

خبر ازدواج آنها در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد و بسیار غیرمنتظره بود. این دو بازیگر با بازی در سریال «اکازیون» با یکدیگر همکاری داشته اند. از ماندگارترین شخصیت های هادی کاظمی می توان به «نظام دو برره» در سریال «شبهای برره» و «بابا شاه» در سریال «کاوهی ترخ» اشاره کرد.

6. رامبد جوان و نگار جواهریان

77

رامبد جوان و نگار جواهریان یکی دیگر از زوج های سرشناس سینمای ایران هستند که ازدواج جنجالی داشتند. نگار جواهریان در واقع سومین همسر رامبد جوان است که در سال 1395 ازدواج کرد. رامبد جوان در سال 1382 با همسر اولش ماندانا روحی ازدواج کرد و در سال 1386 از هم جدا شدند و پس از چندین ماه و در همان سال با سحر دولتشاهی ازدواج کرد و زندگی مشترکش با او به بن بست رسید و این زوج در سال 2014 طلاق گرفتند.

7. فرهاد آئیش و مائده طهماسبی

78

مائده طهماسبی و فرهاد آئیش زوج مشهور ایرانی زمانی با هم آشنا شدند که هر کدام در آمریکا و آلمان زندگی می کردند. آقای آئیش برای اجرا به آلمان رفت و با خانم طهماسبی آشنا شد. بعد از سه سال آشنایی از راه دور، آقای آئیش از خانم طهماسبی به عنوان شریک زندگی اش الهام گرفت و نیمه های شب تلفنی از او خواستگاری کرد.

این زوج توافق کرده بودند که بچه دار نشوند. آنها بر این باور بودند که مسئولیت های فراوان فرزندآوری و نیز سلب آزادی های فردی باعث می شود که هرگز صاحب فرزند نشوند. اگرچه از کودکان لذت می برند، اما از تصمیم خود پشیمان نیستند. این زوج پس از سال ها دوری در سال ۱۳۷۷ به ایران بازگشتند.

8. علی اوجی و نرگس محمدی

79

علی اوجی و نرگس محمدی زوج هنری ایرانی نیز از دیگر بازیگرانی هستند که با یکدیگر ازدواج کردند. نرگس محمدی با ایفای نقش در سریال ستایش به شهرت رسید. علی اوجی همچنین نویسنده، بازیگر و کارگردان محبوبی است که اغلب به عنوان نویسنده در آثار طنز مهران مدیری حضور دارد.

این زوج هنری در سال 1396 با یکدیگر ازدواج کردند که این ازدواج برای طرفداران این دو هنرمند بسیار تکان دهنده و جذاب بود.

9. جواد عزتی و مه لقا باقری

80

جواد عزتی و مه لقا باقری دو بازیگر محبوب سینما و تلویزیون ایران نیز از زوج های سرشناس سینمای ایران هستند. این دو در تئاتری به کارگردانی مه لقا باقری با یکدیگر آشنا شدند و در سال 1384 با یکدیگر ازدواج کردند.

جواد عزتی را یکی از ستارگان کمدی ایران می دانند و یکی از ماندگارترین شخصیت های او شخصیت «بابا اتی» در فیلم «قهوه تلخ» است.

10. امین زنگدانی و علیکا عبدالرزاقی

81

امین زنگدانی و الیکا عبدالرزاقی نیز از بازیگران مشهور سینمای ایران هستند که با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج در جریان فیلمبرداری یک پروژه با هم آشنا شدند و پس از آن رفت و آمدهای خانوادگی داشتند. بالاخره بعد از مدتی آشنایی با هم ازدواج کردند.

جالب است بدانید الیکا عبدالرزاقی همسر دوم امین زنگدانی است. وی قبلا با مینا لاکانی ازدواج کرده بود اما پس از چند سال زندگی مشترک از هم جدا شدند و مینا لاکانی در سال 2010 به آمریکا مهاجرت کرد.

11. بابک حمیدیان و مینا ساداتی

82

بابک حمیدیان و مینا ساداتی یکی از جدیدترین زوج های بازیگر ایرانی هستند که ازدواجشان به قبل از سال 1394 برمی گردد، این دو هنرمند ازدواج خود را با صدای بلند اعلام نکردند و معتقد بودند که زندگی شخصی آنها نباید در کانون توجه قرار گیرد. اما در یک برنامه نوروزی خبر ازدواج خود را تایید کردند. پس از آن شاهد کارهای مشترک این زوج بودیم.

12. رضا عطاران و فریده فرامرزی

83

رضا عطاران و فریده فرامرزی یکی از مشهورترین زوج های سینمای ایران هستند. این دو از سال 1374 با هم ازدواج کرده اند و علیرغم فعالیت پربار آقای عطاران، خانم فرامرزی در تعداد کمی از آثار حضور داشته است که بیشتر آنها همکاری مشترک با همسرش بوده است. فریده فرامرزی برای فیلم «صندلی خالی» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

13. نوید محمدزاده و فرشته حسینی

84

نوید محمدزاده و فرشته حسینی نیز از دیگر زوج های سینمای ایران هستند. آشنایی این دو با بازی در سریال قورباغه آغاز شد و سرانجام در سال 1400 اعلام کردند که ازدواج کرده اند. همچنین سریال «جنگل آسفالت» از دیگر آثار این دو بازیگر است که در آن به ایفای نقش می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *