مهرداد محمدی برای دربی بخشیده شد/ ابهامات در مورد پایان محرومیت ستاره استقلال

رسانه رسمی باشگاه استقلال اعلام کرد که با پیگیری های فراوان فرشید سامی مدیرعامل باشگاه استقلال و معاون حقوقی باشگاه استقلال، محرومیت مهرداد محمدی به سه جلسه کاهش و مابقی محرومیت او به مدت یک سال تعلیق شد.

به این ترتیب مهرداد محمدی مشکلی برای همراهی استقلال در دیدار مقابل پرسپولیس ندارد و در صورت صلاحدید کادر فنی می تواند برای پوشان آبی پایتخت به میدان برود.

با این حال سایت ورزش سه نوشت: خبر باشگاه استقلال مبنی بر پایان محرومیت مهرداد محمدی به دنبال سرپرستی، نیاز به تایید قانونی فدراسیون و سازمان لیگ دارد.

این سایت در ادامه توضیح داد: در آستانه دربی حساس پایتخت، باشگاه استقلال از کاهش محرومیت سه جلسه ای مهرداد محمدی و آمادگی وی برای حضور در دیدار مقابل پرسپولیس خبر داد. این خبر برای هواداران استقلال بسیار خوشحال کننده بود اما از طرفی اعتراض هواداران را به دنبال داشت. باشگاه پرسپولیس در شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

سوال مهم: آیا طبق آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال می توان مهرداد محمدی را بخشید؟

پاسخ: طبق ماده 107 قانون انضباطی فدراسیون فوتبال، در صورتی که مرتکب نیمی از مجازات را گذرانده باشد و همچنین سابقه محکومیت نداشته باشد و مدت مجازات از 6 جلسه یا 6 ماه بیشتر نباشد، امکان تعلیق بخشی از مجازات وجود دارد. مجازات

کدام یک از شرایط تعلیق در مورد مهرداد محمدی وجود داشت؟

پاسخ: مهرداد محمدی سابقه محکومیت قطعی نداشت، همچنین مجازات وی شش جلسه است، بنابراین شرط شش جلسه یا کمتر برای وی وجود دارد.

اما نکته مهم محاسبه تعداد بازی هایی است که مهرداد محمدی طبق قانون از حضور در آن محروم شده است:

بر اساس سند فسخ یک طرفه باشگاه استقلال با مهرداد محمدی که توسط محمدحسین میثاقی منتشر شده است، تاریخ این فسخ یک طرفه 10 مرداد بوده و تاریخ رفع مشکل قرارداد این بازیکن و اضافه شدن نام مهرداد محمدی به قرارداد باشگاه استقلال بوده است. لیست 26 شهریور بود. در فاصله زمان انصراف یک طرفه و اضافه شدن مجدد نام مهرداد محمدی به لیست، استقلال تنها دو بازی در لیگ برتر مقابل ملوان و استقلال خوزستان انجام داد.

در واقع نام مهرداد محمدی تنها در دو بازی شمس آذر قزوین و نساجی در لیست بازیکنان باشگاه استقلال قرار داشت و این دو بازی باعث کاهش محرومیت او می شود.

موضوع سوال برانگیز: این ابهام در خصوص نحوه محاسبه محرومیت مهرداد محمدی پس از سه بازی به وجود آمده است و باشگاه استقلال توانست مابقی محرومیت مهرداد محمدی را از فدراسیون دریافت کند.

بلاتکلیفی که ممکن است در صورت حضور مهرداد محمدی در دربی به وجود بیاید و باشگاه پرسپولیس از این موضوع شکایت کند، یکی از جنجالی ترین پرونده های انضباطی فوتبال ایران را رقم خواهد زد. باشگاه استقلال هیچ سندی در خصوص موضوع بخشودگی مهرداد محمدی ارائه نکرده و هیچ واکنش یا خبر رسمی و موثقی از سوی مراجع انتظامی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ منتشر نشده است و این در حالی است که باشگاه پرسپولیس درصدد اعتراض به این خبر است. خبری که ممکن است اعلام شود اشتباه مدیران استقلال است که البته برای این افراد خوب نخواهد بود.

ظاهراً در اخبار رسمی منتشر شده در رسانه های باشگاه استقلال، بازی با تاخیر و برگزار نشدن، سومین بازی مهرداد محسوب می شود که این وضعیت را عجیب تر می کند!

در حال حاضر توپ در زمین آبی ها قرار دارد و سرپرست مدیرعامل باشگاه استقلال موظف است استناد قانونی خود را در خصوص این خبر اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *