چرا طلا و سکه گران شد؟/

قیمت سکه طرح جدید امروز افزایش یافت و وارد کانال 45 میلیون تومان شد; طلای 18 عیار نیز در کانال به قیمت 3 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می شود. فعالان بازار می گویند اتفاق خاصی در بازار داخلی رخ نداده و گرانی به دلیل افزایش قیمت جهانی طلا است.

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای اخیر گفت: با توجه به افزایش قیمت بین المللی طلا، قیمت ها در بازار داخلی نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سه دلیل برای افزایش قیمت جهانی طلا وجود دارد، گفت: قیمت جهانی طلا به دلیل کاهش نرخ بهره در آمریکا، کاهش ارزش دلار و مسائل ژئوپلیتیکی در آمریکا افزایش یافته است. دنیا و به همین دلیل تقاضا برای خرید طلا در دنیا افزایش یافته است.

کشتی آرای با بیان اینکه قیمت انس برای اولین بار به 2625 دلار رسیده است، از افزایش قیمت سایر فلزات گرانبها خبر داد و تاکید کرد: این در حالی است که در داخل کشور اتفاقی نیفتاده و قیمت ارز نیز کاهش یافته است. حملات هفته گذشته اسرائیل به لبنان با یک نوسان صعودی همراه بود، کاهش یافته است.

وی در خصوص دلیل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در بازار گفت: با توجه به ثبات قیمت ارز، تنها دلیل این افزایش قیمت ها تغییر قیمت جهانی طلا است چرا که قیمت جهانی طلا 50 دلار افزایش یافته است و همین امر باعث افزایش قیمت طلا و سکه شده است. داخل بوده است.

این فعال بازار طلا و جواهر با تاکید بر اینکه طی 4 روز قیمت سکه 1 میلیون تومان و طلای 18 عیار 100 هزار تومان افزایش یافته است، گفت: تقاضا برای خرید طلا و سکه تغییری نکرده و حباب سکه در محدوده 7 قرار دارد. میلیون و 500 تا 7 میلیون و 600 هزار تومان نوسان دارد.

وی معتقد است: حراج های اخیر بانک مرکزی در حوزه سکه تعادل را در بازار به ارمغان آورده است و عدم تغییر حباب سکه نیز حاکی از تعادل در این بخش است.

وی تاکید می کند که گرانی سکه و طلا برخلاف دفعات قبل هیچ ارتباطی با بازار داخلی ندارد و ارتباط مستقیمی با بازار جهانی دارد. با توجه به شرایط دنیا ممکن است قیمت ها تغییر کند.

به گزارش تسنیم، هم اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای 18 عیار 3 میلیون و 825 ​​هزار تومان است.

در بازار سبزه میدان قیمت نیم سکه بهار آزادی 24 میلیون و 700 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 16 میلیون و 500 هزار تومان و سکه یک گرمی 7 میلیون و 500 هزار تومان است.

هر مثقال طلا در بازار داخلی 16 میلیون و 585 هزار تومان ارزش گذاری شده است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2625 دلار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *