8 سریال برتر کره‌ای با حال و هوای «کمدی»

حتی اگر سریال های کره ای جنایی، ترسناک و هیجان انگیز باشند، باز هم به نظر می رسد نوعی سبکی و آرامش را به مخاطب القا می کنند که به ندرت در سریال های غیر کره ای می توان یافت. این ممکن است به دلیل نوع بازی ها یا نحوه روایت باشد; اما صرف نظر از دلیل، هنوز هم یکی از بهترین و خاص ترین ویژگی های درام های کره ای است.

اما در بین سریال های کره ای طبیعتا کسانی که حال و هوای کمدی دارند بهتر می توانند این حس سبکی و راحتی را به مخاطب منتقل کنند. از این رو در اینجا لیستی از 8 سریال کره ای با فضای مفرح را آماده کرده ایم که اگر احساس می کنید زندگی تان کمی پیچیده است، بهتر است یکی از آنها را برای تماشای تست انتخاب کنید.

1. ملودرام باش (2019)

این سریال به ماجراهای متفاوت سه دوست صمیمی می پردازد که با هم زندگی می کنند. یکی از آنها فیلمنامه نویسی است که به طور غیرمنتظره ای با کارگردانش وارد رابطه عاشقانه می شود. دیگری مستندی است که با مرگ نامزدش کنار می آید و سومی مادری مجرد است که در حرفه بازاریابی خود بسیار موفق است. هر کدام از این دوستان در مراحل مختلفی از زندگی خود هستند.

این سریال درجه یک و کم دیده شده کاملا بین مسائل جدی و طنز تعادل برقرار می کند. داستان سریال قابل لمس و صمیمانه است و می تواند به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند. جون یئو بین برای بازی در این سریال نامزد بهترین بازیگر زن جدید در جوایز بوکس شد.

2. ارزشش را ندارد (2021)

ارزش

سریال های کره ای برای هر قسمت که حدود یک ساعت طول می کشد شناخته شده است. این دوره گاهی برای سریال هایی که منحصراً برای پلتفرم های پخش آنلاین ساخته می شوند طولانی تر است. اما شکل کمدی موقعیت (کمدی موقعیت) در بین سریال های کره ای زیاد دیده نمی شود. به همین دلیل است که «ارزشش را ندارد» استثنا جالبی است. این اولین سریال کمدی کره ای است که برای نتفلیکس ساخته شده است و با قسمت های 35 دقیقه ای خود به احیای علاقه به قالب کمدی در کره جنوبی کمک کرده است.

داستان این سریال در یک دانشگاه می گذرد و ماجراهای گروهی از دانشجویان را دنبال می کند که از کشورهای مختلف آمده و با هم زندگی و تحصیل می کنند. ترکیب عناصر کمدی سنتی آمریکایی و درام های کره ای به نفع سریال بوده است و بسیاری آن را از نظر تعاملات جذاب بین بازیگران با “دوستان” مقایسه می کنند. بسیاری از بازیگرانی که اهل کره جنوبی نبودند برای ایفای نقش در این سریال به زبان کره ای صحبت می کردند که تاثیر مثبتی بر منتقدان و مخاطبان داشت.

3. فهرست پخش بیمارستان (2020)

بیمارستان

این سریال در واقع بیشتر یک درام پزشکی است تا یک سریال کمدی. با این حال، پر از لحظات سرگرم کننده، شاد و نشاط آور است. داستان سریال در یک بیمارستان می گذرد و زندگی و کار چند پزشک جوان را دنبال می کند که سال ها پیش در دوره پزشکی با هم دوست شدند و اکنون در بیمارستان همکار هستند.

این سریال حتی در اوج لحظات دراماتیک خود می تواند لبخند را بر لبان بیننده بیاورد. در حالی که با مسائلی مانند ازدواج های ناموفق یا تغییرات شغلی بزرگ روبرو می شوند، شخصیت های اصلی سریال همچنان سعی می کنند یک گروه دوستانه تشکیل دهند، حتی اگر خواننده اصلی آنها اصلاً خوب نمی خواند! لیست پخش بیمارستان هم دلگرم کننده و هم خنده دار است. این سریال در جشنواره‌های مختلف در کره جنوبی، به‌ویژه برای موسیقی متن‌های جذابش، نامزدی زیادی دریافت کرد.

4. پری وزنه برداری کیم بوک جو (2016)

وزن

این سریال عاشقانه-کمدی درباره دختری وزنه بردار به نام کیم بوک جو است که به دنبال رویای قهرمان شدن در رشته خود است. اما در عین حال به برادر دوستش که متخصص تناسب اندام است علاقه دارد. او حتی حاضر است رویای خود را رها کند و برای این عشق وزن کم کند. اما کیم بوک جو یک دوست شناگر نیز دارد که همیشه او را تشویق می کند تا رویای خود را دنبال کند. ماجراهای عاشقانه این سریال کم کم پیچیده تر شده و فضای مناسبی برای خلق موقعیت های خنده دار ایجاد می کند.

اگرچه «وزنه‌بردار پری کیم بوک جو» در زمان پخش از تلویزیون رتبه‌بندی خوبی نداشت، اما پس از ورود به سرویس‌های پخش آنلاین طرفداران وفاداری به دست آورد. این سریال همچنین در جشنواره درام MBC 2016 برنده دو جایزه شد که یکی از آنها بهترین بازیگر زن در سریال کوتاه برای لی سونگ کیونگ بود.

5. زندگی خصوصی او (2019)

زندگی

داستان این کمدی عاشقانه درباره زنی است که روزها به عنوان متصدی نمایشگاه در یک موزه هنری کار می کند و در شب از طرفداران پر و پا قرص گروه های کی پاپ است. او آنقدر طرفدار پرشور است که حتی سایت هواداران خود را راه اندازی کرده و راه اندازی کرده است. هنگامی که یک رئیس جدید در یک موزه هنری استخدام می شود، سعی می کند زندگی شخصی و حرفه ای خود را جدا نگه دارد، اما تلاش به نتایج خنده دار منجر می شود.

بازیگر نقش اول سریال، پارک مین یانگ، یکی از محبوب ترین ستاره های سریال های کره ای امروزی است و “زندگی خصوصی او” اغلب به عنوان یکی از بهترین نقش های کمدی رمانتیک او در نظر گرفته می شود.

6. فرانک و استریت (2024)

فرانک

اگرچه این سریال بیشتر در ژانر ملودرام است اما صحنه های کمدی زیادی وجود دارد که مخاطب را به خنده می اندازد. داستان سریال درباره یک گوینده رادیو است که از اختلالی رنج می‌برد که باعث می‌شود هیچ فیلتر و سانسوری در صحبت‌هایش نداشته باشد. او هر چه به ذهنش می رسد را می گوید، صرف نظر از اینکه چقدر ممکن است دیگران را ناراحت کند. از قضا، یک نویسنده سرگرمی جذب او می شود و از او دعوت می کند تا در یک برنامه تلویزیونی در مورد عشق و روابط عاشقانه در کنار او ظاهر شود. این سریال نگاه جالبی به برنامه های رئالیتی و رقابتی تلویزیونی دارد.

7. سیندرلا و چهار شوالیه (2016)

سیندرلا

این سریال کره ای داستان معروف سیندرلا را با پیچشی جدید ارائه می کند. در اینجا نیز شخصیت اصلی یک نامادری دارد که پس از مرگ پدرش او را مجبور می کند تا از خانواده حمایت کند. پولی را که برای تحصیل دختر جوان کنار گذاشته بود نیز می گیرد و او را در شرایط سخت مالی قرار می دهد. اما تفاوت این داستان با سایر سیندرلاها در این است که این سیندرلا (که نامش در سریال “On Ha Won” است) فقط برای خانواده آشپزی و نظافت نمی کند، بلکه برای پرداخت قبوض نیز کارهای عجیب و غریب انجام می دهد.

یکی از این مشاغل او را با پیرمردی آشنا می کند که مدیر یک شرکت بزرگ است. این مرد چیز خاصی را در یون ها وون می بیند و او را متقاعد می کند که با سه نوه جوانش زندگی کند و آنها را تحت کنترل داشته باشد. زمانی که یون ها وون وارد کاخ خانواده آنها می شود، همانطور که می توانید حدس بزنید به آرامی خود را در میانه یک داستان عاشقانه عجیب می بیند.

8. تنها آهنگ عشق من (2017)

لاوسانگ

این یکی از خنده دارترین سریال کره ای در مورد سفر در زمان است. داستان سریال در مورد یک بازیگر پول‌دوست است که به‌طور تصادفی در قرن ششم به پادشاهی گوریو سفر می‌کند. در آنجا با مردی آشنا می‌شود که به دنبال پول است، اما وقتی پول را به دست می‌آورد، به دلیل طبیعت مهربانش آن را به دیگران می‌دهد.

اگرچه سریال به وضوح دارای جنبه های دلگرم کننده ای از رشد شخصی و عشق است، موقعیت هایی که شخصیت اصلی در آن قرار می گیرد اغلب غیرقابل انکار کمدی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *