اولین حراج پاییزی شمش طلا

امروز جلسه 52 حراج شمش طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران برگزار شد و از 24 کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در این مرکز، تمامی 24 قطعه شمش طلا با عیار 995 در هزار و به ارزش. 120 میلیارد تومان برای هر 24 قطعه توسط متقاضیان خریداری شد. خریداری شد

این در حالی است که در جلسه قبلی مزایده شمش طلا در مرکز مبادلات، 168 کیلوگرم شمش طلا توسط متقاضیان خریداری شد.

لازم به ذکر است؛ متولی تامین شمش طلا، صادرکنندگان موظف به انجام تعهدات ارزی هستند که مرکز مبادلات طلا و ارز ایران به‌عنوان زیربنای معاملات بازار طلا و ارز عمل می‌کند.

در همین راستا اصغر بالسینی – سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران – در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر علت عرضه کم شمش طلا در مزایده این اجلاس مرکز مبادلات ارزی، گفت: امروز خارج شد. از 24 شمش طلای ارائه شده، تمام 24 قطعه (کیلوگرم) شمش خریداری شد و ماهیت بازار به گونه ای است که عرضه و تقاضا در نوسان بالا و پایین است و مرکز مبادلات تنها بستری برای معاملات شفاف شمش طلا است.

حراج سکه فردا برگزار می شود

وی در خصوص هجدهمین جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادلات ارزی گفت: فردا دوم مهرماه هجدهمین دوره حراج سکه طلا در این مرکز برگزار می شود و متقاضیان شرکت در حراج تا ساعت 23 فرصت دارند: 00 امروز (1 مهرماه) برای پرداخت سپرده تضمینی. لزوم شرکت در مزایده و متعاقب آن پرداخت ثبت سفارش در روز حراج.

جلسه بعدی حراج شمش طلا; سه شنبه سوم مهرماه

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران در پایان گفت: جلسه بعدی (پنجاه و سوم) حراج شمش طلا روز سه شنبه (12 مهرماه) برگزار می شود و متقاضیانی که تمایل به شرکت در این مزایده را دارند می توانند سپرده گذاری کنند. 350 میلیون تومان ودیعه به ازای هر قطعه شمش طلا (تا ساعت 24 فردا دوشنبه دوم مهرماه) جهت شرکت در پنجاه و سومین مزایده این مرکز.

باید گفت؛ در مجموع 10 هزار و 30 کیلوگرم شمش طلا (10.03 تن) به ارزش 44.5 هزار میلیارد تومان در مزایده شمش طلا در مرکز مبادلات خریداری شده است.

فروش 24 کیلوگرم شمش طلا در پنجاه و دومین مزایده مرکز مبادلات

روابط عمومی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران اعلام کرد: در پنجاه و دومین حراج مرکز مبادلات ایران، 24 کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از مرکز مذکور، در پنجاه و دومین حراج شمش طلا که امروز (یکشنبه 10 مهر 1403) در مرکز مبادلات ارزی طلا و ارز ایران برگزار شد، 24 کیلوگرم شمش طلا به ارزش حدود 120 میلیارد تومان معامله شد. .

بر اساس این گزارش، متوسط ​​قیمت هر کیلوگرم شمش طلای استاندارد در اولین حراج پاییزه مرکز مبادلات ایران پنج میلیارد و سه میلیون تومان بود.

در جریان 52 حراج شمش طلای مرکز مبادلات ایران، 10 هزار و 300 کیلوگرم شمش طلا داد و ستد شد که در نتیجه آن بیش از 44.5 هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات وارد اقتصاد کشور شد.

لازم به ذکر است هجدهمین جلسه حراج سکه طلا فردا (دوشنبه 11 مهر 1403) از طریق سامانه معاملات این مرکز به نشانی market.ice.ir برگزار می شود.

زمان واریز وجه برای شرکت در هجدهمین مزایده که از ساعت 12 روز گذشته (شنبه 10 شهریور) آغاز شده بود، ساعت 23 امشب به پایان می رسد. پس از پایان این مدت امکان پرداخت و شرکت در مزایده وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، نیمه نخست امسال شاهد برگزاری 36 حراج حضوری در تالار معاملات طلای مرکز بورس ایران بودیم. در این مدت هشت هزار و 167 کیلوگرم شمش طلا به ارزش بیش از 37 هزار میلیارد تومان معامله شد./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *