حسین جابری انصاری مدیرعامل ایرنا شد

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از ساعت 11 صبح روز یکشنبه – 1 مهر 1403 – در مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز شد و هم اکنون در حال برگزاری است.

حسین جابری انصاری، متولد 1348، کار خود را از سه دهه پیش در میز فلسطینی وزارت امور خارجه آغاز کرد. مشاور معاون عربی و آفریقایی، مدیرکل عربی خاورمیانه و شمال آفریقا، سخنگوی و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای، معاون عربی و آفریقایی، مشاور عالی وزیر در امور ویژه سیاسی و معاون کنسولی مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از جمله مسئولیت های وی در آن سالها بوده است.

به تازگی کتاب «اخگر ​​به غریبان» اثر وی که ترجمه ای از خاطرات منیر شفیق، متفکر و استراتژیست فلسطینی است، روانه بازار شده است.

پیش از این علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود. وی در سال 1400 در دولت شهید رئیسی به این سمت منصوب شد.

لازم به ذکر است در سال 1313 دفتری به نام آژانس پارس در وزارت امور خارجه تأسیس شد تا اخبار کشور را تنظیم و در اختیار عموم و مطبوعات قرار دهد و علاوه بر آن 2 مجله صبح و عصر به زبان فارسی و فرانسه برای مقامات و خبرگزاری های خارجی. و روزنامه منتشر و ارسال می کرد و با خبرگزاری های فرانسوی رویترز، آسوشیتدپرس و یونایتد پرس و آناتولی قراردادهای خبری داشت.

خبرگزاری پارس از سال 1332 هجری شمسی اقدام به ترجمه و انتشار اخبار خبرگزاری ها، رادیو، تلویزیون و مطبوعات به زبان های مختلف می کرد تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1360 هجری شمسی نام این خبرگزاری به اسلامی تغییر یافت. خبرگزاری جمهوری (ایرنا) عصر جدیدی را آغاز می کند. شروع کنید

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) خبرگزاری رسمی و اولین نهاد حرفه ای گردآوری و انتشار اخبار و عکس و تولید محصولات رسانه ای- خبری در تاریخ ایران است. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، این خبرگزاری رسالت خبری خود را در راستای اهداف نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بازتعریف کرد و بر اساس اهدافی همچون انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی، فعالیت های خود را ادامه داد و گسترش داد. گزارشی از واقعیت های ایران و جهان به ویژه کشورهای اسلامی.

محمدرضا شریف، سید کمال خرازی، حسین نصیری، فریدون وردی نژاد، عبدالله ناصری طاهری، احمد خدیمل ملا، سیدجلال فیاضی، محمدجعفر بهداد، علی اکبر جوانفکر، مجید امید شهرکی، محمد خدادی، سید دیه هاشمی، محمدرضا و علیرضا نوروز نادری از جمله مدیران عامل هستند. ایرنا در چهارده دهه گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و حسین جابری انصاری پانزدهمین مدیر عامل این رسانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *