تاکسی‌های خودران جدید در راه است

الکترونیک تایمز کره جنوبی گزارش داد که شرکت فناوری خودران وایمو تحت کنترل ALPHABET در حال مذاکره با هیوندای موتور کره جنوبی برای واگذاری تولید خودروهای خودران خود است.

در این گزارش آمده است که مقامات Waymo و Hyundai Motor بیش از سه بار برای بحث در مورد برنامه‌های استفاده از خودروهای الکتریکی هیوندای Ioniq 5 برای فناوری خودران نسل ششم Waymo ملاقات کرده‌اند و اضافه می‌کند که این طرح شامل جایگزینی محصولات Zeekr چین با مدل Ionik است. 5 است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که هفته گذشته دولت جو بایدن افزایش شدید تعرفه‌ها بر واردات چین را محدود کرد، از جمله تعرفه 100 درصدی بر خودروهای الکتریکی که از 27 سپتامبر اعمال می‌شود.

Waymo وسایل نقلیه ای را از Stlantis و Jaguar Land Rover خریداری کرده و فناوری خود را در وسایل نقلیه پایه ادغام کرده است تا خدمات سواری خودران را در فونیکس، سانفرانسیسکو و لس آنجلس ارائه دهد. وایمو همچنین در حال آزمایش نسل بعدی فناوری خودروهای خودران خود با استفاده از وسایل نقلیه Zeekr، برند خودروهای الکتریکی شرکت چینی جیلی است.

رویترز گزارش داد که آلفابت در ماه ژوئیه اعلام کرد که قصد دارد 5 میلیارد دلار در Waymo در یک دوره چند ساله سرمایه گذاری کند زیرا این شرکت مناطق خدمات سواری خودران خود را گسترش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *