صنعت خودروسازی اروپا در معرض نابودی قرار دارد

به گزارش بازار، سخت گیری های بیش از حد اتحادیه اروپا بر خودروسازان اروپایی باعث شده تا صنعت خودروسازی اروپا از بین برود. رسانه بلومبرگ هفته گذشته با انتشار گزارشی نسبت به این موضوع هشدار داد. به گزارش بلومبرگ، خودروسازان اروپایی با تهدید جدی بسته شدن کارخانه ها و از بین بردن هزاران شغل مواجه هستند. این موضوع می تواند موج عظیمی از بیکاری و نارضایتی را در قاره سبز ایجاد کند.

به گزارش بلومبرگ، پنج خودروساز بزرگ اروپایی یعنی ب ام و، مرسدس بنز، استلانتیس، رنو و فولکس واگن در سال گذشته کمتر از ظرفیت خود تولید کردند. آمار بلومبرگ نشان می دهد که این پنج خودروساز بزرگ اروپایی در سال گذشته تنها با نیمی از ظرفیت خود خودرو مونتاژ کردند.

تنها نیمی از ظرفیت صنعت خودروسازی اروپا فعال است

در کنار کاهش تولید، مشکل فروش، صنعت خودروسازی اروپا را نیز تهدید می کند. میزان فروش خودرو در اروپا پس از اپیدمی کرونا کاهش یافت، اما پس از پایان همه گیری هنوز به سطح قبلی نرسیده است. فروش خودرو در اروپا سه میلیون کمتر از قبل از همه گیری کرونا است. کاهش فروش خودرو در قاره سبز باعث شده تا کارخانه ها با نیمی از ظرفیت خود تولید کنند. بدیهی است که وقتی تولید به اوج خود نمی رسد، هزاران شغل در معرض خطر هستند زیرا خودروسازان کارگران اضافی خود را اخراج می کنند.

ماتیاس اشمیت، تحلیلگر بازار خودرو اروپا در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ نگرانی خود را از عقب ماندن صنعت خودروسازی اروپا از رقبای نزدیک خود یعنی آمریکا و چین ابراز کرد. به گفته وی، اکنون بازار خودروی اروپا کوچک شده و خودروسازان برای به دست آوردن سهمی از این بازار رو به کاهش، وارد نبرد سختی شده اند. ادامه این وضعیت باعث تعطیلی برخی کارخانه ها می شود.

فولکس واگن که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است، در حال بررسی روند تعطیلی کارخانه های خود در آلمان است. بی ام و در چین نیز با افت فروش مواجه شده که تولید این خودروساز را تحت فشار قرار داده است. همزمان با کاهش فروش خودرو، خودروسازان اروپایی اکنون مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای انرژی هستند. همچنین یافتن کارگران ماهر برای ساخت خودرو در اروپا دشوارتر از همیشه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *