تخت گاز برای استنشاق هوای سرب برای مسئولان؛  بودجه برق رسانی کجاست؟

دومینوی شکست در بزرگترین اقتصاد اروپا با کاهش فروش خودروهای برقی

به گزارش بازار، آلمان که در هفته های اخیر تحت تاثیر اخبار بد اقتصادی قرار گرفته بود، در ماه گذشته به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای برقی با کاهش فروش خودروهای اروپایی مواجه شد.

انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد که تحویل خودروهای الکتریکی در بزرگترین بازار خودروی منطقه در ماه آگوست با کاهش 69 درصدی به بیش از 27000 دستگاه رسیده است. این تغییر پس از آن صورت می گیرد که فروش در آلمان یک سال پیش به دنبال پایان مشوق های دولتی برای خودروهای شرکت برقی افزایش یافت.

بزرگترین اقتصاد اروپا از موجی از ناکامی ها در هسته صنعتی خود در حال چرخش است. فولکس واگن، بزرگ‌ترین خودروساز قاره، برای اولین بار کارخانه‌های داخلی خود را در آلمان به دلیل کاهش تقاضا تعطیل می‌کند. بی‌ام‌و با اشاره به کاهش فروش خودروهای برقی، دستورالعمل درآمد تمام سال خود را کاهش داد.

کنستانتین گال، رئیس بخش تحرک اروپای غربی گفت: اقتصاد آلمان در حال رشد نیست و مصرف کنندگان و همچنین سرمایه گذاران در حال عقب نشینی هستند. تنش ها و درگیری های ژئوپلیتیکی بر احساسات تأثیر می گذارد.

تقاضا برای خودروهای الکتریکی با عقب‌نشینی دولت‌ها از مشوق‌های گران‌قیمت رو به کاهش است و آلمان منجر به کاهش سرعت در سراسر اروپا می‌شود. سهم بازار خودروهای الکتریکی در این منطقه تا ماه اوت به 14 درصد کاهش یافته است که نسبت به 15 درصد در این زمان در سال گذشته کاهش یافته است، که خودروسازان را بر آن داشت تا استراتژی‌های خود را از موتورهای احتراقی تغییر دهند. با کاهش انگیزه‌های دولتی در طیف وسیعی از کشورها، مصرف‌کنندگانی که با هزینه‌های بالای زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، از خرید خودروهای برقی نسبتاً گران قیمت خودداری می‌کنند.

در سراسر اروپا، ثبت نام خودروهای جدید با کاهش 16.5 درصدی نسبت به سال قبل به 755717 میلیون دستگاه در ماه گذشته، با کاهش در فرانسه و ایتالیا نیز کاهش یافت.

بلومبرگ گزارش داد که رکود خودروهای برقی می تواند خودروسازانی مانند فولکس واگن و رنو را در معرض جریمه های سنگین قرار دهد زیرا قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا در مورد آلایندگی ناوگان اتحادیه اروپا در سال آینده اجرایی می شود. بریتانیا تنها بازار بزرگی بود که فروش خودروهای الکتریکی در آن افزایش یافت و 10.8 درصد افزایش یافت. رنو یکی از شرکت‌هایی است که با توجه به رکود اقتصادی و هزینه‌های احتمالی این صنعت، از بروکسل درخواست «انعطاف‌پذیری» در مورد اهداف خودروهای الکتریکی دارد.

حتی فراتر از خودروهای برقی گران قیمت، اروپایی ها خودروهای کمتری می خرند. از زمان رسیدن به اوج حدود 15 میلیون دستگاه در سال 2019، هجوم مداوم مسائلی از جمله همه گیری، اختلالات زنجیره تامین، تورم و تداوم ضعف اقتصادی، به ویژه در آلمان، بر فروش تاثیر گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *