بشتابید؛وام فوری یارانه تا سقف 50 میلیون بدون ضامن فقط تا این تاریخ

وام فوری یارانه ای برای خانواده های نیازمند موضوعی است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

یکی از شرایط مهم دریافت این وام یارانه ای آنی، داشتن کارت یارانه است. خبر خوب این است که برای دریافت این وام نیازی به داشتن ضامن نیست و متقاضیان کارت یارانه خود را به عنوان تضمین ارائه می کنند.

همچنین سن متقاضیان باید بیش از 18 سال باشد، داشتن حداقل یک سال سابقه بیمه از دیگر شرایط دریافت این تسهیلات می باشد.

وام فوری 2 میلیون تومانی:

این وام که مبلغ آن 2 میلیون تومان است از سوی بانک ها تنها با ارائه کارت یارانه به افراد واجد شرایط اعطا می شود. این وام برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر مانند دستفروشان و رانندگان تاکسی و اتوبوس است که درآمد ثابتی ندارند.

وام فوری 5 میلیون تومانی:

وام 5 میلیون تومانی نیز از جمله تسهیلاتی است که تنها با کارت یارانه ارائه می شود. این وام با نرخ سود 18 درصدی بوده و اقساط آن طی 5 سال از متقاضیان دریافت می شود.

وام فوری 200 میلیون تومانی:

متقاضیان برای دریافت وام 200 میلیون تومانی با استفاده از کارت یارانه باید به بانک رفاه یا تجارت مراجعه کنند. شرایط دریافت این وام در هر بانکی متفاوت است و ممکن است همه افراد واجد شرایط نباشند. بنابراین پیشنهاد می شود قبل از اقدام، تحقیقات لازم را انجام داده و از شرایط دقیق آن اطلاع داشته باشید.

با توجه به اینکه پرداخت وام یارانه ای هنوز در همه بانک ها اجرا نشده است، ممکن است شرایط هر بانک متفاوت باشد.

گرفتن وام با کارت یارانه ای بدون نیاز به ضامن یکی از بحث های داغ سال های اخیر بوده که عوارض زیادی را در پی داشته است.

یکی از مشکلاتی که عموم مردم هنگام دریافت وام از بانک ها و وام با آن مواجه هستند، بحث ضمانت و یافتن ضامن معتبر است. به همین دلیل وقتی صحبت از دریافت وام با کارت یارانه می شود، استقبال از این طرح ها به دلیل یارانه گرفتن بیشتر مردم افزایش می یابد.

موضوع وام کارت یارانه ای از سال 1395 با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد، در همان زمان بانک ها اعلام کردند که منابع لازم برای پرداخت وام یارانه ای به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم قرار نداد. هر گونه مسئولیت در شبکه بانکی دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که هر ماه اقساط آن از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می شد.

در ادامه زمزمه های زیادی مبنی بر تخصیص وام با کارت یارانه ای مطرح شد که دولت هر بار آن را تکذیب کرد. با این حال همچنان این سوال وجود دارد که آیا با کارت یارانه می توان وام گرفت؟

در سال های اخیر برخی بانک ها از ظرفیت حساب یارانه نقدی سرپرستان خانوار برای تسهیل در پرداخت وام های خرد استفاده کرده و از این طریق به متقاضیان خود وام داده اند.

به عنوان مثال در اواخر دهه 90 بانک کشاورزی به عنوان اولین بانک کشور در راستای دستور بانک مرکزی برای کشاورزان با کارت اعتباری یارا تسهیلاتی در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که در بانک کشاورزی حساب اعتباری داشتند و یارانه خود را از طریق این بانک دریافت می کردند؛ آنها می توانستند از این کارت برای خرید کالا و خدمات تا سقف 50 میلیون ریال استفاده کنند و پشتیبانی این کارت نیز حساب های یارانه ای مردم بود.

اما گاهی اخباری مبنی بر تخصیص وام با کارت یارانه ای از سوی برخی قرض الحسنه و بانک ها به گوش می رسد که صحت ندارد. به عنوان مثال اخیراً قرض الحسنایی در تهران مدعی اعطای وام 10 میلیون تومانی با کارت یارانه شده بود که بلافاصله توسط پلیس فتا تکذیب شد.

اعضای شورای اسلامی بهمن ماه سال گذشته در جریان بررسی بند هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، واریز تسهیلات بانکی به حساب یارانه و سهام عدالت را تضمین کردند.

اگرچه این موضوع در بودجه سال گذشته لحاظ شده بود اما ضمانت اجرایی کامل برای آن در نظر گرفته نشد و به درستی اجرا نشد. وثیقه کارت یارانه مخالفانی دارد که معتقدند مبلغ حساب یارانه افراد تنها می تواند بخش کوچکی از مبلغ پرداختی وام از جمله وام ازدواج را پوشش دهد و بنابراین نمی توان وام های با مبالغ بالا را تنها با حساب یارانه تضمین کرد. حقوق صاحبان سهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *