خبر مهم از افزایش قیمت نان

قیمت نان بیش از 45 درصد کالری روزانه مردم ایران را تامین می کند. از سال گذشته بحث قیمت این ماده غذایی مطرح شد و نانوایان قیمت تمام شده تولید آن را بالاتر از قیمت فروش اعلام کردند.

مدتی است که بار دیگر بحث تغییر قیمت نان سنتی مطرح شده است. پیش از این محمدعلی مهری، معاون امور اقتصادی استانداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا قیمت نان در تهران تغییر می کند یا خیر، گفته بود که هنوز تصمیمی در خصوص اصلاح قیمت نان گرفته نشده است. نان در استان تهران

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: این افزایش قیمت براساس تصمیم کشوری است که در راستای جبران اقتصاد نانوایان اتخاذ و به تمام استان ها ابلاغ شد اما با تاکید استاندار. استان مرکزی جزو اولین استان ها نبود و با کار کارشناسی و محاسبات انجام شد. و بر اساس تنوع قیمت انواع نان در استان ۲۲ درصد افزایش یافت که از اول شهریور اعمال شد.

گودرزی افزود: این افزایش قیمت نان بر اساس مصوبات کارگروه استانی و در راستای حمایت از نانوایان اجرا شد.

وی گفت: تغییر قیمت نان در دستگاه کارت خوان اعمال شده و آنچه در دستگاه کارتخوان وجود دارد مورد تایید است و شهروندان می توانند به آن اعتماد کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با توجه به افزایش قیمت نان و پرداخت یارانه آرد از سوی دولت و یارانه 40 درصدی پرداختی به نانوای برای هر قرص نان از نانوایان خواست: علاوه بر تولید نان باکیفیت، با نظام های صنفی از جمله بنرشهروند مطابقت داشته باشد. مانیتور را در نانوایی نصب کنید و در دید مخاطب قرار دهید و به هیچ عنوان کارتخوان را از نانوایی خارج نکنید.

گودرزی افزود: موضوع کیفیت نان و موضوع تخلف در خرید اجباری نان کنجدی و دو نان و تعطیلی غیرمجاز با جدیت در حال پیگیری است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف مراتب را به سامانه 124 اداره کل صلح، سامانه 135 ندامتگاه همکومتی و سامانه 3820 اتاق اصناف اطلاع دهند. 1600 نانوایی فعال در استان مرکزی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *