آغاز حراج پاییزی سکه طلای مرکز مبادله

به گزارش تجارت نیوز، بر اساس دستورالعمل برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات طلا و ارز ایران مورخ 13 شهریور 1402 منتشر شده در سایت رسمی (www.ice.ir)، هجدهمین جلسه حراج سکه طلا برگزار شد. از طریق سامانه معاملات این مرکز به نشانی اینترنتی market.ice.ir برگزار شد و موضوع مزایده سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب شده است. در سال 1385 بانک مرکزی و بدون بسته بندی.

حداکثر ثبت سفارش

کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی بالای 18 سال می توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع 5 قطعه سکه می باشد. به گونه ای که می تواند 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه سکه کامل یا ترکیبی از هر سه اعم از سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد، مجموع هر سه نباید بیشتر از این باشد. 5 عدد.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که در هر سفارش از انواع سکه ها فقط می توانند یک سفارش فعال داشته باشند. به این معنی که متقاضیان می توانند برای ثبت سفارش خرید هر نوع سکه تنها یک بار قیمت و تعداد سکه را تعیین کنند.

زمان سپرده گذاری

خریدار موظف است قبل از ارسال سفارش خرید در سامانه، 100% ارزش سفارش خرید با احتساب کارمزد را از طریق درگاه پرداخت آنلاین در کیف پول خود قرار دهد. مبلغ ذکر شده تا پایان جلسه حراج در کیف پول کاربر مسدود می شود.

زمان واریز از ساعت 12 روز شنبه 31 شهریور ماه آغاز و تا ساعت 23:00 روز یکشنبه 10 مهر 1403 پایان می یابد و پس از پایان این مدت امکان پرداخت وجه و شرکت در مزایده وجود ندارد.

شروع جلسه حراج

شروع جلسه حراج از ساعت 12:00 و زمان ثبت سفارش از ساعت 12:00 الی 15:00 خواهد بود. زمان نظارت و تخصیص از ساعت 15 الی 17 همان روز می باشد و نتایج مزایده ساعت 17 اعلام می شود. متقاضیان جهت اطلاع از نتایج حراج به سامانه حراج سکه طلا مرکز مبادلات ایران مراجعه کنند.

نحوه برگزاری حراج از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر اساس اولویت قیمت-زمان انجام می شود.

شایان ذکر است پرداخت تراکنش از طریق کارت هدیه، کارت بانکی، کارت اعتباری مرابحه و کارت بانکی بدون شماره شبا ممنوع بوده و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده متقاضی می باشد.

شایان ذکر است وجوه باقیمانده در کیف پول حداکثر تا 48 ساعت پس از جلسه مزایده به شناسه بانکی تعریف شده در حساب کاربری بازگردانده می شود. متقاضیان توجه داشته باشند که برای بازگرداندن وجه باقی مانده در کیف پول فقط باید شناسه بانکی (شبا) مربوط به بانک ملی ایران را در حساب کاربری خود ثبت کنند و این حساب متعلق به کاربر باشد.

هزینه ها و هزینه های عملیاتی

کارمزد معامله معادل یک هزارم (0.1%) ارزش معامله است.

شایان ذکر است خریدار موظف است به ازای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ 300000 ریال به عنوان هزینه تحویل به شعبه بانک عامل در هنگام دریافت سکه طلای خریداری شده از شعبه منتخب پرداخت نماید. در سیستم برای پرداخت

چنانچه خریدار در مدت مشمول هزینه نگهداری (14 تا 21 روز کاری از زمان تخصیص سکه طلا) برای دریافت سکه طلای خریداری شده به شعبه منتخب در سامانه مراجعه کند، علاوه بر هزینه تحویل، برای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) به منظور پرداخت روزانه مبلغ 500 هزار ریال به عنوان هزینه نگهداری به شعبه بانک عامل. خریدار موظف است هنگام دریافت سکه طلای خریداری شده هزینه های عملیاتی مربوط به بانک عامل (کارمزد تحویل و هزینه انبارداری) را به بانک عامل پرداخت کند.

برنامه تحویل سکه

متقاضیان جهت دریافت سکه به برنامه تحویل سکه توجه داشته باشند. شروع زمان تحویل بدون هزینه نگهداری سکه طلا از 20 مهرماه آغاز و تا 27 مهرماه ادامه خواهد داشت. در این مدت فقط هزینه تحویل توسط شعب بانک دریافت می شود. هزینه تحویل تمام مدت سکه 30 هزار تومان خواهد بود.

افرادی که بین 19 تا 26 مهرماه برای دریافت سکه اقدام می کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه ذخیره سازی را نیز پرداخت کنند. هزینه نگهداری سکه طلا به ازای هر قطعه سکه هر روز 50 هزار تومان و به شعبه بانک عامل واریز می شود. این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورت عدم دریافت سکه توسط افراد در بازه زمانی تحویل سکه، تراکنش باطل می شود و پس از اعلام بانک عامل، مبلغ تراکنش پس از کسر هزینه خرید و سایر عملیات به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. هزینه ها؛ در صورت فسخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلا در مدت مقرر، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد.

خاطرنشان می شود شرکت در مزایده های گذشته مانع از شرکت در مزایده هجدهم نیست و افرادی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت کنند.

لازم به ذکر است متقاضیان شرکت در حراج سکه طلا سامانه معاملات مرکز مبادلات ایران می توانند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت از طریق سامانه معاملات این مرکز به نشانی market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت کنند. یک روز .

این گزارش حاکی از آن است که از 22 اسفند ماه 1402 تاکنون 17 مورد مزایده از طریق سامانه معاملات سکه طلا مرکز مبادلات ایران برگزار شده است که طی این حراج ها در مجموع 318 هزار و 892 قطعه سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافته است. سهم ربع سکه 175 هزار و 42 قطعه، نیم سکه 52 هزار و 396 قطعه و سکه تمام 91 هزار و 454 قطعه است.

منبع: مرکز مبادلات ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *