آخرین مطالب

همکاران

دیوانه‌وارترین خودروی دنیا با دو موتور جت و بیش از ۱۸ هزار اسب بخار قدرت!

به گزارش بازار، رایان مک کوئین اولین خودروی جهان را با دو موتور جت رولز رویس به نام Insanity Jet Car ساخته است. این خودرو بیش از 18000 اسب بخار قدرت تولید می کند، اما داستان نحوه ساخت آن دیوانه کننده تر است.

ما همیشه مواظب برخی از بزرگترین، قدرتمندترین و عجیب‌ترین پروژه‌های مهندسی جهان هستیم، و برخی از کامیون‌های دیوانه‌کننده، نسخه‌های خودروهای تسلا با چرخ‌هایی با عرض 3 متر و حتی خودروهایی که واقعا سریع پیش می‌روند را پوشش داده‌ایم.

با این حال، ماشین دیوانه رایان مک کوئین در سطح دیگری قرار دارد. مک کوئین که در کانادا زندگی می کند، علاقه زیادی به حمل و نقل هوایی و اتومبیل دارد و این دو را در Insanity Jet Car به زیبایی ترکیب کرده است.

ماشین جت مجنون

ماشین جدید مک کوئین از دور شبیه یک فراری به شدت اصلاح شده به نظر می رسد. با این حال، نگاه دقیق تر نشان می دهد که بدنه فقط شبیه یک فراری است. این سازه از دو موتور جت که در گذشته بر روی هواپیما نصب شده بودند، نیرو می گیرد.

این دو موتور جت رولزرویس که برای اولین بار در دهه 1950 طراحی شدند، توسط نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا و حتی نیروی هوایی ایالات متحده در جت های آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته اند. آنها با هم می توانند 14000 پوند نیروی رانش تولید کنند و جای تعجب نیست که مک کوئین بخواهد با آنها بیش از 400 مایل در ساعت حرکت کند.

همسر مک کوئین به آن لقب «ماشین جت دیوانه» داده است و به نظر می رسد که او به درستی اینطور است.

سفر دیوانه وار

وقتی مک کوئین 18 ساله بود، لس شوکلی افسانه ای و کامیون جت شاک ویو او را دید و عاشق این ایده شد. اما تا 30 سالگی طول کشید تا رویای خود را محقق کند.

با این حال، مهم این بود که او نمی دانست چگونه این کار را انجام دهد. او حتی کمترین تصوری از نحوه کار و مهارت های لازم برای تحقق ایده اش نداشت.

پس از کمی تحقیق، رایان متوجه شد که فراری انزو بدنه ای به اندازه کافی پهن دارد که بتواند دو موتور جت را در خود جای دهد، بنابراین دست به کار شد و در طول پنج تا شش سال، بدنه ای سفارشی برای خودرو ساخت. او دو موتور جت را از یکی از دوستانش در کلرادو ساخت و توانست دو موتور جت تهیه کند و سپس شاسی و قطعات آن را خودش ساخت تا وزن نهایی این وسیله نقلیه به 1723 کیلوگرم برسد.

مک کوئین جوشکاری را آموخت، طراحی را در اتوکد آموخت و برای یادگیری نحوه کار با فایبرگلاس و فیبر کربن به یوتیوب روی آورد. اطلاعات آموخته شده برای ساخت ماشین خود

در نهایت 17 سال طول کشید تا این ماشین دیوانه ساخته شود و بعد بیماری کووید شیوع پیدا کرد و تمام برنامه های او برای دیدن این ماشین در پیست نقش بر آب شد. اما پس از دو سال انتظار طاقت‌فرسا، مک‌کوئین بالاخره کار خود را به رخ می‌کشد و حالا با ماشین جت دیوانه‌اش به سرعت 400 مایل در ساعت می‌رسد.

لازم به ذکر است این خودرو تنها در دو دقیقه و نیم 400 لیتر سوخت جت می سوزاند.

این خودرو احتمالاً قبل از رسیدن به سرعت هدف خود به آزمایش بیشتری نیاز خواهد داشت. از نگرانی های ایمنی گرفته تا حمل و نقل خودرو برای آتش نگرفتن، یافتن لاستیک هایی که می توانند چنین سرعت های دیوانه کننده ای را تحمل کنند، و کنترل تمام آن نیروهای قدرتمندی که به راننده وارد می شود، به چیزی بیش از فشار دادن پدال گاز نیاز دارد.

این خودرو یک شاهکار مهندسی است، حتی اگر بیشتر از طریق راهنماهای یادگیری از YouTube ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *