آخرین مطالب

همکاران

سود سکه دولتی چقدر است؟

حراج سکه مرکز مبادلات روز دوشنبه 26 شهریورماه برای هفدهمین بار در شش ماه گذشته برگزار شد، اما همه چیز به اواسط مهر و آینده بازار طلا بستگی دارد تا حاشیه سود برندگان محاسبه شود.

هفدهمین حراج سکه مرکز مبادلات در شرایطی برگزار شد که برندگان برای تحویل سکه باید حداقل 14 دندان مهر روی جگر خود بگذارند. سکه تمام بهار آزادی روز دوشنبه 5 شهریورماه یک میلیون و 711 هزار تومان زیر قیمت بازار 3 هزار و 264 معامله شد. در صورت ادامه روند صعودی چند روز اخیر بازار طلا، احتمال سود 2 میلیون و 546 هزار تومانی برای هر قطعه سکه وجود دارد و فردی که هر پنج سکه منتخب حراج بهار هفدهم را در خوشبینانه ترین حالت انتخاب می کند. می تواند تا 13 میلیون سود داشته باشد. تومان افتتاح حساب.

10-35 درصد شانس برنده شدن در حراج سکه مرکز مبادلات

عرضه سکه در صرافی از ایستگاه هفدهم گذشت. از 22 اسفند سال گذشته تا کنون شاهد 17 مرحله عرضه سکه دولتی در صرافی بوده ایم که نشان می دهد تقریبا هر 10 روز یک مرحله عرضه سکه دولتی در صرافی برگزار می شود.

عرضه سکه در مرکز مبادلات طلا و ارز در شش ماه گذشته شامل 319 هزار قطعه سکه مختلف بوده که از این میزان 14 هزار و 499 قطعه سکه که تقریباً پنج درصد از کل سکه های عرضه شده را تشکیل می دهد، به خریداران در روز دوشنبه 26 شهریور.

عرضه سکه دولتی در صرافی از روز دوشنبه 26 شهریورماه با 67 هزار و 186 سفارش مختلف آغاز شد، اما مانند سایر حراج های مرسوم در صرافی تنها به بخشی از درخواست ها پاسخ داده شد و تعدادی از متقاضیان از دریافت سکه دولتی خودداری کردند. به دلیل قیمت پایین کوتاه بود

مانند دوره های گذشته سکه تمام بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی در مرکز مبادلات طلا و ارز به حراج گذاشته شد. همانطور که خود مرکز مبادلات طلا و ارز اعلام کرد، 33 هزار و 86 سفارش مختلف برای سکه تمام بهار آزادی اختصاص یافته است. از سوی دیگر سکه تمام بهار آزادی با میانگین قیمت ۴۲ میلیون و ۷۴ هزار تومان به ۳ هزار و ۲۶۴ دستور داد.

نیم سکه بهار آزادی 14 هزار و 327 قطعه به ثبت رسیده است اما در این بین 4 هزار و 222 با میانگین قیمت 22 میلیون و 212 هزار تومان پاسخ داده شده است و ربع سکه بهار آزادی نیز 19 هزار و 773 سفارش مختلف دارد. پاسخ داده شده با میانگین قیمت 14,584,000 تومان به 7,13 سفارش اختصاص یافته است.

سود ۱۳ میلیونی در انتظار خریداران سکه دولتی تنها به ۱۰ درصد از سفارش های ثبت شده سکه تمبهار آزادی در هفدهمین حراج سکه تعلق می گیرد.

عرضه سکه دولتی در مرکز مبادلات به دلیل قیمت کمتر نسبت به بازار آزاد از جذابیت اقتصادی برخوردار است و از سوی دیگر به همه شرکت کنندگان در حراج سکه دولتی تعلق نمی گیرد. به عنوان مثال در حراج هفدهم در ازای تقریباً 10 درصد سفارش های ثبت شده، سکه تمام تعلق می گرفت و این عدد برای نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 30 درصد و 35 درصد بود.

تفاوت قیمت سکه دولتی و آزاد

قیمت سکه بهار آزادی در 26 شهریورماه سال جاری در هفدهمین عرضه در مرکز مبادلات طلا و ارز 42 میلیون و 74 هزار تومان ثبت شد. طبیعتا پیشنهادات زیادی با دریافت سکه بهار آزادی از مرکز مبادلات ارزی همراه بود اما میانگین پیشنهادهای ثبت شده برای سکه بهار آزادی 42 میلیون و 74 هزار تومان بوده است.

قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد به صورت تکی در روز دوشنبه 5 شهریورماه به طور میانگین 43 میلیون و 785 هزار تومان بود. به این ترتیب قیمت سکه تمام بهار آزادی در صرافی یک میلیون و 711 هزار تومان کمتر از بازار آزاد ثبت شد و این تفاوت حکایت از حاشیه سود 3.9 درصدی برای خریداران دارد.

سکه نیم بهار آزادی در هفدهمین حراج مرکز مبادلات طلا و ارز به طور متوسط ​​معادل 22 میلیون و 212 هزار تومان به شرکت کنندگان اهدا شد. همزمان با برگزاری هفدهمین حراج سکه از سوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، صرافی ها در میدان فردوسی هر نیم سکه بهار آزادی را 23 میلیون و 760 هزار تومان می فروختند.

قیمت نیم سکه بهار آزادی در مبادلات ارزی و طلای ایران یک میلیون و 548 هزار تومان زیر قیمت بازار آزاد ثبت شد. تقریبا 6.5 درصد پایین تر از بازار آزاد. این عدد برای سکه بهار آزادی برابر با 7.3 درصد است.

در هفدهمین حراج مرکز مبادلات طلا و ارز، ربع سکه بهار آزادی 14 میلیون و 584 هزار تومان به خریداران تعلق گرفت، در حالی که روی تابلوی صرافی مقابل کلمه «ربع سکه»، 15 میلیون و 740 هزار تومان به چشم می خورد. حدود یک میلیون و 156 هزار تومان زیر قیمت بازار. با این همه حساب و کتاب، هنوز صحبت از محاسبه حاشیه سود خریداران سکه از مرکز مبادلات زود است. زمان تحویل هفدهمین حراج مرکز مبادلات ایران به گونه ای است که برندگان مزایده باید حداقل تا 14 مهر ماه دندان های خود را روی جگر بگذارند و تا اواسط مهرماه تمامی محاسبات انجام شده است. اما اگرها و پیش بینی ها

پیش بینی قیمت سکه تا اواسط مهر

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید که روز دوشنبه 26 شهریورماه امسال با 43 میلیون و 785 هزار تومان به پایان رسید، روز سه شنبه از مرز 44 میلیون عبور کرد و حوالی بعدازظهر به 44 میلیون و 130 هزار تومان رسید. سکه امامی نیز مانند طلای 18 عیار در حال حاضر تحت تاثیر شکستن رکورد جهانی اونس قرار دارد. بنابراین روند صعودی قیمت سکه امامی می تواند در گام اول با ظهور عدد 44 میلیون و 265 هزار ادامه یابد.

قیمت سکه امامی پس از غلبه بر مقاومتی که در این منطقه شکل گرفته است تا 44 میلیون و 400 هزار تومان جا برای پیشروی پیدا می کند و سومین نقطه ای که برای قیمت سکه امامی در کوتاه مدت پیش بینی می شود 44 است. میلیون و 620 هزار تومان.

سکه امامی امسال با ایستادن بر قله 45 میلیون و 939 هزار تومانی، بالاترین سطح تاریخی خود را تجربه کرد، اما در صورت بازگشت به بازار در نیمه دوم ماه، قیمت سکه امامی از نقطه فعلی افزایش می یابد. از 44,130,000 تومان تا 43 میلیون و 910 هزار تومان بازگردانده می شود. پیش بینی ها نشان می دهد احتمال عقب نشینی سکه امامی تا سقف 43 میلیون و 690 هزار تومان وجود دارد و بدترین سناریو برای برندگان حراج سکه می تواند خروج سکه امامی تا سقف 43 میلیون و 550 هزار تومان باشد. .

قیمت نیم سکه بهار آزادی نسبت به روز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه که هفدهمین حراج مرکز مبادلات است با حدود 100 هزار تومان افزایش به 23 میلیون و 860 هزار تومان رسید. اولین مقاومت فعلی نیم سکه بهار آزادی را در محدوده 23 میلیون و 876 هزار تومان مشاهده می کنید. در مرحله بعد قیمت نیم سکه بهار آزادی تا 23 میلیون و 893 هزار تومان می رسد و در نهایت مرز 23 میلیون و 926 هزار تومان را به عنوان سومین مانع میان مدت در اختیار دارد.

در نقطه مقابل، اگر نیم سکه بهار آزادی مسیر نزولی را طی کند، به جای پیشروی در کانال 23 میلیونی، ممکن است به 23 میلیون و 776 هزار تومان بازگردد.

سود ۱۳ میلیونی در انتظار خریداران سکه دولتی است. خرید سکه از مرکز مبادلات با محدودیت پنج سکه برای هر متقاضی انجام می شود و سکه های انتخابی می تواند ترکیبی از بهار تمام، نیم بهار و ربع بهار باشد.

قیمت ربع سکه بهار آزادی نیز 24 ساعت بعد در هفدهمین حراج مرکز مبادلات از 15 میلیون و 740 هزار تومان به 15 میلیون و 840 هزار تومان رسید. ادامه روند صعودی می تواند ما را به عددی معادل 15906000 تومان به عنوان قیمت ربع سکه برساند و در سوی دیگر محدوده 15756000 تومان در انتظار دیدار با ربع سکه بهار آزادی است. همین اعداد و ارقام تعیین کننده حاشیه سود خرید سکه از مرکز مبادلات در قالب حراج هفدهم است.

سود خرید سکه از صرافی چقدر است؟

قیمت سکه در اواسط مهرماه امسال شاید بیش از هر رده دیگری برندگان هفدهمین حراج مرکز مبادلات مهم باشند. به عنوان مثال سکه امامی در آن روز از نیم محدوده 44 میلیون عبور کرد و یا به نیم محدوده 43 میلیون رسید و همین موضوع در افزایش و کاهش حاشیه سود خریداران مرکز مبادلاتی اثرگذار است. .

اگر قیمت سکه امامی در آن زمان در محدوده 44 میلیون و 620 هزار تومان باشد، به ازای هر قطعه سکه به دست برندگان حراج، 2 میلیون و 546 هزار تومان صرفه جویی اقتصادی دارد و این عدد برای متقاضی است که هر پنج گزینه را انتخاب کند. از نوع سکه ، به حدود 12 میلیون و 720 هزار تومان خواهد رسید. حال اگر سکه امامی به سمت نیم محدوده 43 میلیون حرکت کند، خریداران برای هر قطعه سکه یک میلیون و 476 هزار تومان سود خواهند داشت.

بر اساس پیش بینی های فعلی قیمت نیم سکه بهار آزادی بین 23 میلیون و 776 هزار تومان تا 23 میلیون و 926 هزار تومان خواهد بود. برندگان هفدهمین حراج مرکز مبادلات در بهترین حالت باید روی سود یک میلیون و 714 هزار تومان حساب کنند و در صورت کوتاهی نیم سکه از جایگاه های فعلی، این حاشیه سود به یک میلیون و 564 هزار تومان کاهش می یابد. برای هر سکه

ربع سکه بهار آزادی نیز در کوتاه مدت به دنبال قیمتی بین 15 میلیون و 756 هزار تومان و 15 میلیون و 906 هزار تومان است. با بیان اینکه برندگان حراج سکه با احتساب قیمتی که روز دوشنبه 26 شهریور در برابر نام روبا ساکه در مرکز مبادلات ارزی مشاهده کردند، حداقل یک میلیون و 172 هزار تومان زیر بازار دریافت خواهند کرد. هر سکه و این عدد در حالت خوش بینانه برای آنها یک میلیون و 322 هزار است. تومان می رسد./فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *