پیگیری بانک مرکزی و مجلس برای وام ازدواج

پیگیری بانک مرکزی و مجلس برای وام ازدواج

رئیس اداره اعتبار قرض الحسنه معاونت اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا 25 مردادماه 174 هزار فقره وام به مبلغ 57.5 هزار میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی کشور به متقاضیان مربوطه پرداخت شده است. 97 متقاضی این تسهیلات (حدود 300000 نفر) در انتظار دریافت هستند.

مریم باشی زاده رئیس اداره اعتبارات قرض الحسنه بانک مرکزی با بیان اینکه میزان پرداختی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 104 درصد سهمیه تعیین شده برای بانک ها تا این لحظه افزایش یافته است، گفت: . تعیین شعبه، مراجعه به شعبه و تشکیل پرونده، تکمیل مدارک و در نهایت انتظار وام که با توجه به منابع بانک های عامل تسهیلات مذکور در ماه های آینده به آنها پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به میزان 155 همات تعیین شده برای اعطای تسهیلات ازدواج و 45 همات برای تسهیلات کودکان (مجموعا 200 همات بر اساس رقم تعیین شده از سوی مجلس)، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر سقف فردی وام ازدواج رشد کرده است. بیش از رشد منابع وام بانک ها. این موضوع در کنار افزایش استفاده از منابع قرض الحسنه در ضوابط بودجه باعث شکل گیری تقاضا برای این وام می شود.

رئیس اداره اعتبارات قرض الحسنه معاونت اعتبارات بانک مرکزی افزود: امسال موضوع منابع و هزینه های قرض الحسنه در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور مسئولان و نمایندگان شورای اسلامی بررسی و جمع بندی شد. اما سقف وام ازدواج انفرادی در مجلس کاهش پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه موضوع منابع و هزینه های جدید برای استفاده از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج طی نامه ای به مجلس منعکس شده و منتظر نشست مشترک برای حل این موضوع هستیم، افزود: البته بانک مرکزی نیز روی این موضوع کار می کند. راه های جدیدی از جمله افزودن دو بانک کرزالحسنه رسالت و مهر ایران به پرداخت وام ازدواج، تامین منابع بانک های عامل و … برای مدیریت موضوع اندیشیده شده و در حال پیگیری و انجام است.

خانم باشی زاده با اشاره به روند اخذ تسهیلات ازدواج گفت: متقاضیان باید به سامانه مربوطه مراجعه و ثبت نام کنند و بانک های عامل با تجهیز منابع وام در اسرع وقت نسبت به تعیین شعبه متقاضیان اقدام خواهند کرد.

وی افزود: متقاضیان پس از دریافت پیامک شعبه حداکثر تا 12 روز کاری فرصت دارند جهت پذیرش به شعبه مشخص شده مراجعه کنند و پس از آن حداکثر 60 روز فرصت دارند ضامن خود را تحویل دهند، تشکیل پرونده و مدارک خود را تکمیل و مدارک خود را تکمیل کنند. پس از انجام مراحل ذکر شده، شعبه مربوطه نسبت به پرداخت تسهیلات به متقاضی اقدام می نماید.

رئیس اداره اعتبارات وام های قرض الحسنه بانک مرکزی با اشاره به تکلیف قانونی بانک ها برای دریافت مدارک از متقاضیان این تسهیلات، گفت: در قانون بودجه به لزوم اعتبارسنجی متقاضیان و حدود و خلاهای موجود اشاره شده است. ضامن پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج. (8) بند (3) تبصره (13) قانون بودجه سالانه موسسات اعتباری موظفند پس از احراز اعتبار متقاضیان و در صورت عدم کارآمدی اعتبار آنها به منظور تامین ضامن، تسهیلات را فقط تا دریافت سفته و ضامن. انجام دادن

وی افزود: بنابراین بانک های عامل بر اساس امتیازی که متقاضیان در فرآیند اعتبار سنجی کسب می کنند، سفته و ضامن می گیرند. بنابراین آنچه حدود و ویژگی های ضامن را مشخص می کند، امتیازی است که متقاضی و ضامن وی در اعتبارسنجی انجام شده در زمان اخذ تسهیلات کسب می کنند و بر این اساس بسته به اعتبارسنجی انجام شده و مورد تایید قانونگذار، ضمانت نامه می گیرد. از متقاضیان جمع آوری می شود.

وی با اشاره به برخی تبلیغات غیرقانونی در زمینه دریافت وجه از متقاضیان ازدواج برای ثبت نام در سایت، تاکید کرد: تنها راه ثبت نام متقاضیان وام ازدواج مراجعه به سامانه تسهیلات وام ازدواج به نشانی ve.cbi.ir و ثبت نام می باشد. رایگان. و پیامک های ارسالی جهت تعیین شعبه و سایر مراحل نیز رایگان می باشد.

وی افزود: فعالیت سایت های مرتبط با ثبت وام ازدواج فاقد مجوز قانونی است و معاونت فنی بانک مرکزی اقداماتی را برای مقابله با آنها انجام داده است که از جمله می توان به استفاده از عبارت امنیتی قابل تشخیص توسط عامل انسانی، احراز هویت اشاره کرد. از طریق تلفن همراه متقاضی و مانند آن. ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *