آخرین مطالب

همکاران

راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون

انتخاب رنگ مناسب برای دیوار پشت تلویزیون، یکی از تصمیمات مهم در طراحی داخلی ساختمان است که می‌تواند بر ظاهر فضا و حتی احساس شما هنگام تماشای تلویزیون تاثیر بگذارد. در این مقاله، به شما کمک می‌کنیم تا با در نظر گرفتن سبک کلی دکوراسیون منزل‌تان، اندازه فضا و سلیقه شخصی خود، بهترین رنگ را برای دیوار پشت تلویزیون انتخاب کنید. همچنین به شما خواهیم گفت بهترین رنگ های دیوارپوش های مدرن، کدامند.

چرا انتخاب رنگ دیوار پشت تلویزیون مهم است؟

دیوار پشت تلویزیون نقطه کانونی اتاق نشیمن و پذیرایی است، بنابراین متریالی که به عنوان پوشش این دیوار استفاده می‌شود باید رنگ درست و مناسب داشته باشد تا؛

  • توجه را به تلویزیون جلب کند.
  • فضاهای کوچک را بزرگ‌تر و فضاهای بزرگ را متناسب نشان دهد.
  • با سایر عناصر دکوراسیون هماهنگ شود.
  • حس و انرژی فضا را متعادل کند.

انواع دیوارپوش پشت تلویزیون و رنگ های مناسب برای آن ها

از میان دیوارپوش های متنوع موجود در بازار، فقط چند دیوارپوش مناسبِ استفاده در پشت تلویزیون هستند. در ادامه لیستی از این متریال ها و رنگ های مناسب آن ها را مشاهده می‌کنید؛

  • دیوارپوش های چوبی

چوب ترمو پشت تلویزیون، ترمووال های چوبی و MDF از انواع دیوارپوش های چوبی مدرن هستند که این روزها برای دکور دیوار پشت تلویزیون استفاده می‌شوند. اگر انتخاب شما چوب ترموود و ترمووال های چوبی است باید بدانید که این نوع دیوارپوش های ساخته شده از چوب طبیعی، معمولا با همان رنگ طبیعی چوب روی دیوار نصب می‌شوند و به این شکل زیباترند. چون فقط در این صورت است که حس گرما و طبیعی بودن را الغا می‌کنند و زیبایی منحصر به فردی به فضا می‌بخشند! اما ترمووال های MDF تنوع رنگی بالایی دارند و شما می‌توانید با در نظر گرفتن سایر عناصر استفاده شده در دکوراسیون، بهترین رنگ آن را انتخاب کنید.

  • دیوارپوش کناف

دیوارپوش کناف از دیگر متریال های پرکاربرد برای دیوار پشت تلویزیون است که در رنگبندی بسیار متنوع تولید می‌شود. شما برای دیوارهای سایر قسمت های خانه، می‌توانید از انواع رنگ های این دیوارپوش استفاده کنید اما برای دیوار پشت تلویزیون باید حتما به سراغ رنگ های خنثی و تیره آن بروید و به این ترتیب نقطه کانونی قوی و چشم‌نواز ایجاد کنید. رنگ هایی مانند مشکی، آبی نفتی، سبز یشمی و دیگر رنگ هایی که تناژ تیره دارند و با دکور منزل‌تان هماهنگ هستند بهترین رنگ های کناف برای دیوار پشت تلویزیون خواهند بود.

  • سنگ های طبیعی و مصنوعی (ماربل شیت)

اگر منزل‌تان به سبک کلاسیک دکور شده، سنگ های مرمر طبیعی می‌توانند انتخاب خوبی برای پوشش دیوار پشت تلویزیون شما باشند. این نوع دیوارپوش ها چون فرآورده‌ای از سنگ طبیعی هستند، رنگبندی متنوعی ندارند و فقط در رنگ های محدود مانند سفید، مشکی، یشمی و … موجودند و همه آن ها نیز برای دیوار پشت تلویزیون مناسبند.

اما از میان رنگبندی متنوع سنگ های مصنوعی یا همان ماربل شیت ها، بنابه دلایل شمرده شده در قسمت های قبل، بهتر است رنگ های خنثی را انتخاب کنید!

  • کاغذ دیواری

همانطور که می‌دانید کاغذ دیواری های موجود در بازار یا ساده و تک رنگ هستند و یا طرح‌دار که هر دو نوع آن ها قابلیت نصب در دیوار پشت تلویزیون را دارند و برای دکور این دیوار مناسبند. دیوارپوش های کاغذی ساده بخاطر تنوع زیاد، دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند و با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند. از طرف مقابل نمونه های طرح‌دار، نقطه کانونی ایجاد می‌کنند و به نوعی به فضا، شخصیت می‌بخشند.

عواملی که در انتخاب رنگ دیوار پشت تلویزیون تاثیر گذارند!

  • سبک دکوراسیون؛

رنگ های خنثی مثل سفید، خاکستری، مشکی و رنگ های پاستیلی مناسب دکوراسیون مدرن هستند و رنگ های گرم مثل زیتونی، قهوه‌ای، طلایی و قرمز مناسب دکوراسیون کلاسیک.

  • اندازه TV Room؛

رنگ های روشن و پاستیلی باعث بزرگ دیده شدن فضا می‌شوند، پس بهتر است برای دیوار پشت تلویزیون و به طور کلی تمام دیوارهای اتاق ها و خانه های کوچک، از این رنگ ها استفاده کرد.

  • نور طبیعی؛

اگر اتاق نور طبیعی کمی دارد و به اصطلاح نورگیر نیست، باید حتما دیوارپوش هایی با رنگ های روشن و گرم استفاده کنید. اما در اتاق های نورگیر به دلیل وجود نور طبیعی زیاد، می‌توان هم از رنگ های روشن و هم رنگ های تیره استفاده کرد.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند سبک دکوراسیون، اندازه فضا، نور محیط می‌توانید بهترین رنگ را برای دیوار پشت تلویزیون انتخاب کنید. همچنین انتخاب دیوارپوش های معرفی شده و رنگ مناسب آن ها، به شما امکان می‌دهد تا یک دیوار هنری و جذاب ایجاد کنید. اما در نظر داشته باشید که سلیقه شخصی شما و اعضای خانواده‌تان از همه موارد گفته شده مهم‌تر است و باید بیشترین تاثیر را در انتخاب نهایی‌تان داشته باشد!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *