مراقب پشه (آئدس) ببر آسیایی باشیم، نیشش استخوان شکن است

مراقب پشه (آئدس) ببر آسیایی باشیم، نیشش استخوان شکن است

این روزها زنگ هشدار برای ابتلا به تب دنگی در سراسر جهان به صدا درآمده و موضوع داغ اکثر خبرگذاری‌ها شده است. ناقل این بیماری خطرناک که درمان خاصی برای آن وجود ندارد، پشه “آئدس” معروف به ببر آسیایی بوده که موجب شیوع بیماری تب‌دار و استخوان شکن می‌شود. باوجود اینکه در اکثر استان‌های کشور هنوز خبری مبنی بر شیوع این بیماری شنیده نشده است ولی مراقبت و پیشگیری از ابتلا به تب دنگی بسیار نیاز است.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید از این بیماری فاصله بگیرید، استفاده از اسپری دور کننده حشرات است. شما می‌توانید از این اسپری ضد پشه آئدس را از سایت فروشگاهی فردا طب خریداری کنید. در ادامه با این بیماری و محصولات مورد نیاز برای پیشگیری از ابتلا به آن آشنا خواهیم شد.

تب دنگی چیست؟

تب دنگی نوعی بیماری ویروسی است که توسط آئدس آلبوپیکتوس یا پشه ببر آسیایی منتقل می‌شود. این بیماری در ماه‌های اخیر در ایران افزایش یافته که عامل آن گزش پشه آئدس است. این پشه معمولا در آب‌های راکد و تایرها تخمگذاری کرده و سرعت انتشار آن بسیار بالا است. این پشه به دلیل ویژگی‌هایی نظیر تکثیر سریع، توانایی سازگاری با محیط‌های مختلف روستایی و شهری و همچنین مقاومت دربرابر حشره‌کش‌ها، یک تهدید خطرناک و جدی برای بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

باوجود عدم وجود درمان تخصصی برای بیماری تب دنگی، پیشگیری از ابتلا به آن یکی از ضروریات خواهد بود. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، استفاده از اسپری دور کننده حشرات یکی از راهکارهای منحصربه‌فرد است. این محصول در فروشگاه آنلاین لوازم و تجهیزات پزشکی فردا طب موجود بوده و می‌توانید با اطمینان کامل از کیفیت محصول، نسبت به خرید این اسپری اقدام کنید.

علائم تب دنگی

تب دنگ که از بیماری‌های ویروسی منتقل شده از پشه آئدس محسوب می‌شود، در 80% موارد علائم کمی از خود نشان می‌دهد و 20% علائم شدید آن شامل علائم سرماخوردگی، بدن درد، استخوان‌درد شدید و تب ناگهانی که به تب استخوان‌شکن نیز معروف است، می‌شود. ابتلا به این بیماری اغلب در کسانیکه به مناطق آلوده سفر کرده‌اند مشاهده شده است.

علائمی نظیر تب، استخوان درد و خونریزی از لثه در افراد بیمار بسیار اهمیت دارد و باید نسبت به درمان آن به‌سرعت اقدام کنند. افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای، ضعف سیستم ایمنی بدن و بیماری قلبی هستند باید تب دنگی را جدی گرفته و برای عدم ابتلا به آن از لوازم و محصولات معرفی شده نظیر اسپری بدن ضد پشه استفاده کنند.

اقدامات مورد نیاز برای عدم ابتلا به تب دنگی

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج: درمان تب دنگی با داروهای مسکن، دریافت مایعات و استراحت کردن امکان‌پذیر بوده و مرگ و میر ناشی از آن خوشبختانه کم است، ولی چنانچه کسی توسط پشه آئدس نیش زده شد و علائم ابتلا به تب دنگی در وی مشاهده شد، باید به پزشک مراجعه کرده و پیگیر درمان خود شود. اقدامات لازم جهت پیشگیری از ابتلای این بیماری عبارتند از:

  • پوشیدن لباس‌های رنگ روشن و آستین بلند

  • استفاده از پشه‌بند در مناطقی که پشه زیاد است.

  • رعایت بهداشت عمومی

  • تخلیه به‌موقع زباله‌های منزل برای جلوگیری از جمع شدن حشرات

  • شستشوی مداوم سطل زباله

  • رعایت نظافت گلدان و تمیز نگه‌داشتن ظروف زیر گلدان

رعایت موارد فوق موجب می‌شود حشرات مختلف نظیر پشه آئدس به محل زندگی شما جذب نشده و مشکلی برای سلامتی شما ایجاد نخواهند کرد. در میان افراد خانواده، کودکان به‌واسطه ظرافت و ضعفی که در سیستم ایمنی بدن دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قرار خواهند گرفت. لذا استفاده از اسپری دور کننده حشرات نظیر اسپری ضد پشه کودکان یک اقدام ضروری برای محافظت از آن‌ها خواهد بود.

اسپری دور کننده حشرات

اسپری بدن ضد پشه نظیر اسپری دافع حشرات دیت یک راهکار عاقلانه برای محافظت از پوست در مقابل نیش حشرات مختلف، مخصوصا پشه آئدس است. این اسپری منحصربه‌فرد با ترکیبات فعال خود قابلیت جلوگیری از انتقال بیماری‌های خطرناکی نظیر تب دانگی، زیکا و چیکونگونیا را به‌طور موثر دارد. استفاده از اسپری دور کننده حشرات دیت 10% بر روی پوست و لباس، موجب می‌شود شما از گزیدگی توسط حشرات مزاحم در امان بمانید و در برابر ابتلا به بیماری‌های خطرناک محافظت شوید.

برای خرید اسپری ضد پشه نوزاد می‌توانید به فروشگاه‌هایی نظیر دیجی کالا و فرداطب مراجعه کرده و با اطمینان از کیفیت و عملکرد مطلوب آن، این محصول را تهیه نمایید. اطلاعات لازم در زمینه قیمت و نحوه کارایی و خرید اسپری دور کننده حشرات دیت را در سایت این فروشگاه‌ها کسب خواهید کرد.

فواید اسپری دافع حشرات

از فواید خرید اسپری دافع حشرات می‌توان به ایمنی بالا و تأثیرگذاری فوق‌العاده آن اشاره کرد. این اسپری با ایجاد یک لایه محافظتی قوی، برای مدت طولانی از بدن شما در برابر حشرات مزاحم نظیر پشه آئدس محافظت کرده و شما می‌توانید پس از استفاده از آن با خیال آسوده به کارهای روزمره خود ادامه دهید.

یکی دیگر از مزایا و فواید این اسپری، عدم ایجاد لک و چسبندگی است که موجب شده بدون هیچگونه نگرانی از این محصول استفاده کنید. بهترین اسپری دافع حشرات با بهره‌مندی از ترکیبات موثر نظیر دی اتیل تولامید، با دور نگه داشتن حشرات و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ناشی از گزش آن‌ها نظیر تب دانگی، زیکا و غیره، فضایی امن و مطمئن برای مصرف‌کنندگان این محصول ایجاد می‌کند.

تب دنگی در یک نگاه

اگر بخواهیم یک مرور کلی در مورد تب دنگی داشته باشیم باید بگوییم که از مهمترین علائم آن تب شدید است که موجب شده این بیماری با تب استخوان شکن نیز شناخته شود. تب دانگی بیشتر در مناطق گرمسیری و استوایی شایع بوده و دردسرهای زیادی برای ساکنین این مناطق ایجاد می‌کند. طبق آمارهای موثق، این بیماری در بیش از 110 کشور دنیا از جمله کشورهای اروپایی شایع شده است.

تب شدید، سردرد، درد در پشت چشم، کمردرد، حساسیت‌های پوستی و در مواردی نیز خونریزی لثه از علائم شایع این بیماری محسوب می‌شوند. این بیماری درمان اختصاصی نداشته و علائم مربوط به آن تا حدود دو هفته پس از گزش پشه در افراد بروز می‌کند. در اغلب موارد علائم خفیف و در مواردی هم کلا بدون علامت است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با خطر ابتلا به بیماری تب دنگی و عوامل تاثیرگذار در انتقال آن آشنا کنیم. با گرم شدن هوا و فراهم شدن شرایط برای تکثیر پشه آئدس، انتشار بیماری تب دنگی موجب نگرانی همه افراد شده و همگی در تلاش هستند تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

فروشگاه اینترنتی فرداطب نیز در کنار سایر فروشگاه‌های آنلاین نظیر دیجی‌کالا، محصولات موثر و مفیدی نظیر اسپری دور کننده حشرات عرضه کرده که می‌تواند این روزها چاره کار برای در امان ماندن از پشه آئدس باشند. با مراجعه به فروشگاه‌های آنلاینی همچون ترب و فردا طب، یک مرکز معتبر برای خرید ابزار و لوازم پزشکی در منزل در دسترس شما خواهد بود که می‌توانید در تمامی ساعات شبانه روز، نسبت به خرید اسپری دورکننده پشه آئدس و دیگر موارد مشابه اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *