۴ تفاوت کابینت مدرن و نئوکلاسیک

کابینت مدرن و کابینت نئوکلاسیک هر دو از کابینت های پرطرفدار در دنیای امروزه هستند که ویژگی های منحصربفردی دارند. ممکن است شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که در انتخاب سبک کابینت برای آشپزخانه خود مردد هستید و نمیدانید که کابینت مدرن مانند هایگلاس یا کابینت نئوکلاسیک مانند انزو را انتخاب نمایید. در این نوشته تصمیم داریم به مقایسه این دو سبک کابینت و در حقیقت بررسی فرق کابینت مدرن و نئوکلاسیک بپردازیم تا به شما در تصمیم گیری کمک کرده باشیم. پس با ما همراه باشید:

کابینت آشپزخانه نوین کابین

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک برگرفته از دوره رنسانس روم و یونان باستان است و آمیخته شده از سبک مدرن با ویژگی‌های کلاسیک و سنتی است. زیبایی، طرح ساده، استفاده از خطوط منحنی و بکارگیری نورپردازی مدرن از ویژگی‌های بارز سبک نئوکلاسیک است که باعث زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر این مدل از طراحی داخلی ساختمان می‌شود. در حقیقت کابینت نئوکلاسیک که تلفیقی از سبک مدرن و سبک کلاسیک است و اگر به طرح های ساده و زیبای کابینت علاقه مند هستید، این کابینت بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌ شما خواهد بود.

در این سبک، خصوصیات و ویژگی‌های مثبت کابینت‌ های مدرن و کلاسیک با هم ترکیب شده و یک سبک جدید و زیبا را به وجود آورده است که می‌تواند در عین زیبایی و آرامش، یک آشپزخانه مدرن را نیز به شما هدیه دهد. بعضی از قسمت‌های این نوع کابینت‌ها دارای درب‌های شیشه‌ای است که ویترینی زیبا برای قرار دادن وسایل زینتی نیز خواهد بود. این مدل کابینت‌ها عموما تا سقف کار می‌شوند.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟ و عکس نمونه کارهای اجرا شده نوین کابین

ویژگی های کابینت نئوکلاسیک

  • کابینت نئوکلاسیک نسبت به کابینت کلاسیک دارای طرح های ساده و مدرن تری است.
  • این کابینت تنوع رنگی بالایی دارد و مطابق با هر سلیقه ای قابل سفارش می باشد..
  • مقاومت کابینت نئوکلاسیک در برابر رطوبت و نفوذ آب بالاست.
  • این کابینت دوام بالایی در برابر حرارت و ضربه نیز دارد.
  • عدم لکه پذیری از ویژگی های برجسته و بارز این کابینت است.
  • کابینت نئوکلاسیک هم در خانه با دکوراسیون مدرن و هم کلاسیک قابل اجرا می باشد.
  • کابینت نئوکلاسیک دارای روکش های متفاوتی از جمله چوب و رنگ پلی اورتان است.
  • نوع براق کابینت نئوکلاسیک برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است.

کابینت نئوکلاسیک چیست

فرق کابینت انزو و نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک یکی از جدیدترین طرح های کابینت آشپزخانه در دنیا می باشد. کابینت نئوکلاسیک را در واقع می توان به عنوان یک سبک تلفیقی نام برد. کابینت انزو نیز در واقع نوعی کابینت نئوکلاسیک است. این مدل نخستین بار توسط شرکت Zentique تولید و عرضه شد و به همین دلیل با این نام شناخته می شود. در حال حاضر کابینت های انزو موجود در بازار، تولید داخل بوده و محصول این برند ایتالیایی نمی باشند. کابینت های انزو روکش دار هستند و جنس روکش به کار رفته در آنها از پلی اورتان یا پلی استر می باشد. سطح براق این کابینت ها باعث ایجاد زیبایی بیشتری در آشپزخانه شما خواهد شد. کابینت انزو معمولا به رنگ سفید اجرا می شود.

کابینت نئوکلاسیک قیمت

قیمت کابینت نئوکلاسیک

مواردی همچون جنس ام دی اف مورد استفاده، روکش پی وی سی، نوع یراق آلات، اکسسوری‌ های بکار رفته، نوع نورپردازی، دستگیره ها و… از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت کابینت نئوکلاسیک هستند. در کنار این موارد، تورم موجود در کشور نیز باعث نوسان در قیمت هر متر از کابینت نئوکلاسیک می‌شود. با توجه به اینکه نئوکلاسیک یک نوع سبک است و با انواع متریال و شیوه‌های مختلف از جمله ممبران، روکش چوب و رنگ پلی اورتان امکان پیاده سازی دارد، لذا قیمت خاصی برای اجرای این سبک نمی‌توان اعلام کرد و برای اطلاع دقیق از قیمت کابینت نئوکلاسیک باید با یک تولید کننده کابینت منصف ارتباط بگیرید.

کابینت مدرن چیست؟

از دیگر کابینت هایی که امروزه دکور آشپزخانه را بسیار زیبا و امروزی نشان می دهد کابینت مدرن می باشد. کابینت مدرن دارای مدل های متعدی است از جمله می توان به کابینت ام دی اف، کابینت های گلاس و کابینت طرح برجسته اشاره کرد. یکی از محبوب‌ترین نوع کابینت مدرن، کابینت های گلاس می‌باشد. کابینت مدرن را می‌توان در دو حالت دستگیره‌دار و بدون دستگیره اجرا کرد. طرح‌های بدون دستگیره دارای حالتی ساده‌ تر بوده و بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌های کوچک متراژ پایین است. در طراحی این سبک کابینت تقارن رعایت شده و نقش مهمی ایفا می‌کند.

کابینت مدرن + جدیدترین عکسهای اجرا شده کابینت مدرن مدل سال ۲۰۲۴

ویژگی های کابینت مدرن

  • نظافت کابینت مدرن بسیار آسان است.
  • در برابر رطوبت‌ زدگی و نم دوامی بالا دارند و در مقابل شوینده‌ها نیز مقاومت خوبی دارند.
  • کابینت های مدرن قیمت مناسبی دارند و مقرون بصرفه هستند.
  • فضا را در آشپزخانه‌های کوچک به خوبی بهینه سازی می‌کنند.
  • با طراحی مینیمالی که دارند آشپزخانه را منظم و بزرگ نشان می‌دهند.
  • برای سقف‌های بلند یا کوتاه قابل اجرا هستند.
  • این نوع از کابینت ها در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند.
  • کابینت مدرن هایگلاس دوام و استحکام بالایی در برابر رطوبت دارند.
  • کابینت مدرن برای فضاهای امروزی و مدرن انتخاب بهتری هستند.

قیمت کابینت مدرن

برای محاسبه قیمت کابینت های مدرن این نکته را باید مد نظر داشت که در محاسبه متراژ، یک متر کابینت مدرن شامل یک متر کابینت دیواری، یک متر کابینت زمینی، صفحه روی کابینت و لوازم مربوط به آن می باشد. مواد و متریال سازنده، وسایل جانبی و یراق ها، طراحی و متراژ، رنگ و روکش کابینت، نصب و اجرای کابینت مدرن از جمله مواردی است که بر روی قیمت کابینت مدرن تاثیرگذار خواهد بود. در نتیجه می توان گفت محاسبه نهایی قیمت کابینت مدرن بر اساس هزینه پایه، طراحی و موارد موثر نام برده تایین می گردد. در میان تمامی انواع کابینت مدرن، کابینت هایگلاس ترک هزینه ساخت و اجرای بالا تری دارد و یکی از علل قیمت بالای آن، مقاومت بالاتر این کابینت نیز هست.

فرق کابینت مدرن و نئوکلاسیک

با توجه به توضیحاتی که درباره دو سبک کابینت مدرن و نئوکلاسیک گفته شد به راحتی می توان فرق این دو را تشخیص داد. در حالت کلی کابینت مدرن با متریال ام دی اف و هایگلاس ساخته می شود و کابینت نئوکلاسیک می تواند چوبی و یا با روکش رنگ پلی اورتان ساخته شود. کابینت نئوکلاسیک قابلیت طرح پذیری دارد و کمی از ویژگی های کابینت کلاسیک را داراست در صورتی که کابینت مدرن سطحی کاملا یکدست و ساده دارد. از لحاظ قیمت نیز می توان گفت که هزینه تمام شده کابینت نئوکلاسیک به نسبت کابینت مدرن بیشتر است.

تفاوت کابینت های گلاس مدرن و نئوکلاسیک

دلیل این امر نیز زمانبر بودن زمان ساخت و گران تر بودن مواد اولیه ساخت این کابینت هاست. از طرفی کابینت نئوکلاسیک بیشتر به رنگ سفید و یا طوسی اجرا می شود؛ در صورتی که کابینت مدرن دارای تنوع رنگ بالاتری است و می توان در اجرای آن از انواع ترکیب رنگی ها نیز استفاده نمود. موارد دیگر در مبحث فرق این دو کابینت را در ادامه بیان کرده ایم:

  • کابینت‌های نئوکلاسیک  MDF خام هستند که روکش چوب روی آنها قرار می‌گیرد یا اینکه از متریال چوب و ممبران در ساخت آنها استفاده می‌شود.
  • کابینت نئوکلاسیک دارای جزئیات ظاهری بیشتری نسبت به نوع مدرن است و در سبک مدرن ساده‌ترین حالت یک کابینت را شاهد هستیم.
  • کابینت‌ مدرن قیمت ارزان‌ تری نسبت به نوع نئوکلاسیک دارد.
  • کابینت مدرن را می توان راحت‌ تر نظافت کرد و دلیل آن هم سادگی درب ان کابینت هاست.

کابینت مدرن بهتره یا نئوکلاسیک؟

انتخاب بین این دو کابینت و استفاده از کابینت نئوکلاسیک یا مدرن بیشتر بستگی به سلیقه و معیار های مشتریان دارد؛ بطور مثال برای آشپزخانه های با متراژ کم یا متوسط یکی از بهترین گزینه ها استفاده از کابینت مدرن است و شکل کابینت مدرن می تواند هماهنگی و توازن بسیار خوبی از نظر دکوراسیون ایجاد کند. نکته دیگر اینکه از آنجایی که کابینت‌ هایگلاس مدرن حالتی براق دارند در آشپزخانه‌های بدون پنجره و با نورپردازی ضعیف جلوه زیباتری خواهند داشت. چرا که انعکاس نور از سطح آن‌ها فضای شما را دلبازتر می‌کنند. در حالی که کابینت نئوکلاسیک مناسب برای آشپزخانه‌ های بزرگ و نورانی هستند و فضایی کلاسیک گونه را ایجاد می کنند.

کلام آخر

پس از مقایسه کابینت مدرن و نئوکلاسیک لازم است بدانید که هر سبک در کنار مزیت‌ ها و معایبی که دارد، طرفداران خود را داشته و گروه خاصی از افراد را به سمت خود جلب می‌کند. زیبا بودن یک سبک از دکوراسیون و به دنبال آن کابینت‌های آشپزخانه به معنای زشت یا بد بودن انواع دیگر کابینت نیست؛ بلکه بدان معناست که با توجه به شرایط موجود، چه گزینه‌ای می‌تواند مناسب و کارآمد باشد و به بهترین شکل ممکن، زیبایی خود را به تصویر بکشد. اگر به دنبال یک کابینت سازی معتبر و مطمئن هستید به شما نوین کابین را پیشنهاد می کنیم. این گروه کابینت سازی با بکارگیری از بروز ترین ابزار ها در زمینه ساخت کابینت، قادر به تولید انواع کابینت در سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن هستند و حرفه ای ترین خدمات را ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *